~sikka~ Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hei. Jeg trenger kjøling i kabinettet mitt. Har et gammelt Aopen serverkabinett, men vet ikke hva slags vifte jeg bør bruke.... eller størrelse på denne. Noen tips? Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hei. Jeg trenger kjøling i kabinettet mitt. Har et gammelt Aopen serverkabinett, men vet ikke hva slags vifte jeg bør bruke.... eller størrelse på denne. Noen tips? Hei, Kunne kanske være lurt å finne frem en tommestokk! Mvh Kimmer Lenke til kommentar
~sikka~ Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Okei så jeg skal måle tommene av ett eller annet... av hva da? Vet ikke hvor jeg skal sette vifta heller... er det i bunnen på frontsiden /kortsiden? Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hei, Ja ja - ska gi dig en link til hvordan en kabinett vifte kan se ut. PS. Kan være lurt å få din Mama til og vise dig hvordan man bruker en tommestokk! Mvh Kimmer Lenke til kommentar
~sikka~ Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Hei, jeg vet hvordan en vifte kan se ut. Det jeg lurer på er hvor skal viften settes, hvor skal jeg måle? For øvrig synes jeg du kan spare deg for spydigheter, jeg spør fordi jeg lurer på noe og ønsker svar. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Kan vel være lurt å ta en titt inni, og se om det er klargjort for vifte. Er kabinettet relativt nytt, vil det mest sannsynlig være 1x12cm eller 1-2x8cm nede i front, disse er ment til å suge luft inn. Det er også stro sannsynlighet for at det er klagjort for det samme bak, rett under strømforsyninga, eller ved siden dersom det er en liggende desktop modell. 12cm er å foretrekke, da den kan flytte mer luft på et lavere turtall, eventuelt 2x8cm. Er det ikke klargjort for vifter, må du fram med tommestokken og eventuelt bruke dremel'en. Lenke til kommentar
~sikka~ Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Kabinettet er ca 5 år gammelt, kanskje mer. Er det nede framme der det er en slags grå plast-ramme jeg skal sette vifta? Hva er dremel'n? Takk for saklig og hjelpsomt svar Torro Lenke til kommentar
Torro Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Plast ramma forran har vel spor til å holde lange pci kort. Om du tar av den, ser du et rundt hull? Med 4 skruehull rundt? Dremel må til, om det ikke er hull fra før. Lenke til kommentar
Yosuf Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 dremeln er et verktøy som kan brukes til så mangt. Lenke til kommentar
~sikka~ Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Vet ikke om jeg ser på riktig sted jeg... Tror jeg må bare kjøpe ei vifte og se om den passer, og ta den med tilbake hvis ikke... har verken tomstokk eller dremel. Takk for god hjelp uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå