Froddo Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 hei Ønsker å sette opp en portal, primært til personlig bruk. Ønsker med dette en stor fleksibilitet. Ønsker mulighet for å laste opp filer og en blog funksjon mm. Har sett på flere som php-nuke og XOOPS. Har du gode erfaringer med et slikt system?? På forhånd takk Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 For all del: IKKE bruk PHP-nuke. Bruk heller Mambo Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Litt mer high-tech kanskje, men hvis du takler det er Magnolia tingen Selv har jeg problemer med å installere det Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Bisetning: Selv om jeg ikke pleier å svare på slike tråder, har jeg stor interesse av å lese de. Blant annet synes jeg det er spennende å lese _hvorfor_ de forskjellige programmer og script er foretrukket - det forteller meg noe mer enn at den og den brukeren liker det og det. Got it? Lenke til kommentar
Froddo Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Takker for tilbakemeldingene. Kunne dere nevnt litt hvorfor dere anbefaler produktet? Lenke til kommentar
Sc0RpIoN Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Geeklog eller subdreamer er genialt. subdreamer er min favoritt! Lenke til kommentar
Froddo Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Har innstallert Mambo 4.5.1. Ser meget bra ut. Eneste som er litt forvirrende er strukturen med contents osv. Takk til alle som svarte meg Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Kva er galt med PHP-nuke? Berre lurer fordi eg driv å set meg litt inn i det... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Kva er galt med PHP-nuke? Berre lurer fordi eg driv å set meg litt inn i det... For det første er koden helt bak mål, og i følge kilder er det mye lettere å sette op feks mambo eller drupal (som anbefales) enn php-nuke. I tillegg kommer det en enorm copyrightbeskjed nederst på sida di. I tillegg er ikke pp-nuk veldig godt bygd opp og jeg syns hele systemet er knølete og lite brukervennlig. I tillegg kommer phpbb med, og det er i hvertfall bare tull. (min subjektive mening). Php-nuke gir meg også en sattoppihuoghastmedelendigutseende-følelse Uansett, sats på drupal eller mambo. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Det har vel vært et par hundre forskjellige sikkerhetshull i PHP-nuke oppigjennom? Såpass alvorlige ting som en SQL-injection exploit som kan gi hvem som helst admin-tilgang på nuke-siden din er ikke gøy å oppleve. Dessuten er koden helt elendig (à la cutenews), noe ingardj også poengterte. At den er fyllt opp med masse unødvendig drit og ikke ser fin ut er vel heller ikke noen fordeler? Mambo har en utrolig lett installasjon, men kan være litt vanskelig å administrere, siden det ikke er lagd for at man skal kun installere og bruke rett ut av boksen, men for f.eks. større sider med et eksisterende design og spesielle krav. Det er litt administrasjon å gjøre før man får det som man vil ha det, men man kan få mambo til å se ganske lekkert ut uten å trikse for mye. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Mambo har en utrolig lett installasjon, men kan være litt vanskelig å administrere, siden det ikke er lagd for at man skal kun installere og bruke rett ut av boksen, men for f.eks. større sider med et eksisterende design og spesielle krav. Det er litt administrasjon å gjøre før man får det som man vil ha det, men man kan få mambo til å se ganske lekkert ut uten å trikse for mye. Nettopp! Man kan bruke akkurat det man vil, gjøre siden sin helt som man vil uavhengig av CMS'et. Det er nettopp det som er så genialt med slike system. I tillegg kreves det vel heller ikke, i hvertfall av drupal, en copyright-notis fra opphaverne (selv jeg gjør det og gjør det fordi det er god skikk). Og, har man en side fra før av, går det som en drøm å innstallere drupal/mambo. Man må bare gidde å lese de ganske så enkle tutorialene som ligger dems hjemmeside. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 grav deg ned i info www.opensourcecms.com havnet på mambo selv etter å ha testet et par...dog ikke testet drupal Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 mambo! husker ikke adressen, men mambo er bra, og gratis! men det som man sier.. selvlagd er best! Lenke til kommentar
LoS Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Problem is.... ikke alltid det stemmer når det kommer til slike sammenhenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå