Radi Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Må man ha bra ram for å klokke? Jeg har en 512 mb ram er det nokk for å klokke? Min pc: HK: asus P4C800-E Deluxe CPU: Intel P4 3.0 Ghz Prescott CPU-kjøler: Den som følgte med Lenke til kommentar
Dario Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Man må ha ok\bra ram for å klokke ja, finn ut hvilken RAM du har så kan vi kanskje svare deg. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Man må ha ok\bra ram for å klokke ja, finn ut hvilken RAM du har så kan vi kanskje svare deg. Tokk litt tid for jeg måtte ta den ut, det er en PC2700, 512 mb DDR PC333, Lenke til kommentar
Dario Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) dualpost Endret 11. januar 2005 av Dario Lenke til kommentar
Dario Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Med den rammen får du ikke utnyttet prosessoren din fullt ut en gang, du får nok ikke klokket opp mye med den RAMen nei, å klokke NED derimot er noe du ikke kan unngå :\ Vurder ny 3200 ram sterkt. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Med den rammen får du ikke utnyttet prosessoren din fullt ut en gang, du får nok ikke klokket opp mye med den RAMen nei, å klokke NED derimot er noe du ikke kan unngå :\ Pokker, jeg som akuratt har bestilt hk't og cpu'n. det kommer i denne uka. Vet du om noe bra ram eller? -Dual Channel Memory Architecture -4 x 184-pin DIMM Sockets support max. 4GB PC3200/PC2700/PC2100 ECC/ Non-ECC DDR SDRAM memory -Intel Performance Acceleration Technology Hvor mye må man ha for å klokke litt. Lenke til kommentar
Dario Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Det har ikke noe å si hvor mye ram du har i MB når det gjelder å få klokket. Da teller hastigheten på minnet, og kvaliteten(hvor mye høyere enn vanlig hastighet den går) Jeg vet ikke helt hvilken ram jeg burde anbefale deg, men jeg skal kjøpe meg DENNE Edit: denne RAMen skal klare 250mhz, mens den 2700 rammen din er ikke sikkert klarer mer enn max 180 kanskje mindre. Endret 11. januar 2005 av Dario Lenke til kommentar
Radi Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Det har ikke noe å si hvor mye ram du har i MB når det gjelder å få klokket.Da teller hastigheten på minnet, og kvaliteten(hvor mye høyere enn vanlig hastighet den går) Jeg vet ikke helt hvilken ram jeg burde anbefale deg, men jeg skal kjøpe meg DENNE 2050 spenn det er litt mye for en fatiglus som meg, skal kansje få meg jobb som break dance lærer, da renner penga inn...hehe Hastighet = ??? Endret 11. januar 2005 av Radi Lenke til kommentar
Dario Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Hastighet = Mhz på RAMen. Du kan sikkert finne biligere ram som du vil bli fornøyd med, men jeg vil la noen andre anbefale det. Endret 11. januar 2005 av Dario Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg vet ikke helt hvilken ram jeg burde anbefale deg, men jeg skal kjøpe meg DENNE Ikke værst den brikken der. Corsair XMS3200 XL er også en meget god brikke. Kommer nok til å gå for den selv. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg vet ikke helt hvilken ram jeg burde anbefale deg, men jeg skal kjøpe meg DENNE Ikke værst den brikken der. Corsair XMS3200 XL er også en meget god brikke. Kommer nok til å gå for den selv. Hva betyr CAS ? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg vet ikke helt hvilken ram jeg burde anbefale deg, men jeg skal kjøpe meg DENNE Ikke værst den brikken der. Corsair XMS3200 XL er også en meget god brikke. Kommer nok til å gå for den selv. Hva betyr CAS ? Neoseeker forklarer det greit i denne guiden: http://www.neoseeker.com/Hardware/faqs/kb/11,6.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå