GRendal Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Jeg vil herved erklære Tråden der man kan Gi tips om hvordan man Kan få Grandiosaen best mulig, for åpnet! Hovedpoenget med denne tråden er å Gi tips for hvordan Grandiosaen skal bli best mulig. Eksempler på faktorer som avgjør hvor God Grandiosaen blir: Ovnstemperatur og antall minutter i ovnen Rist eller brett Sprute vann på undersiden av pizzaen før man setter den inn bruke varmluft eller over\undervarme Så folkens: Hva er deres hemmelige oppskrift på den perfekte Grandiosa? enjoy! Endret 11. januar 2005 av GRendal Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Forvarmer ovnen til 225 grader Tar en liten boks mais oppå grandiosaen Legger på et lag med Norwegia oppå der igjen Kværner Texas grillkrydder oppå osten Setter den på rist ganske høyt i ovnen, tar ikke tiden, har utviklet en biologisk grandiosatimer gjennom tidenes løp Serveres med Tine Lettrømme på toppen og øl evt cola. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 sett den inn med en gang på 15-20 min, den skal vær sprø! Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Først setter jeg ovnen på 220 grader eller noe allá det. Så venter jeg på at det oransje lyset skal slukke, derretter så fyrer jeg pizzaen inn på en metallplate, og drysser litt ost over, vist jeg har tilgang. Så setter jeg pizzaen i ovnen og setter klokka på ringing etter at det har omlag 12 minutter. Har pizzaen np begynt å bli gyllen så tar jeg den ut, og drysser en god mengde krydder på den. Så kutter jeg pizzaen opp i 4 stykker og legger hele sleiken oppå talerkenen min. Fra tallerkenen er full til den er tom tar vel omtrent en halvtime, og da er jeg så medt at det er godt med litt cola og cs. ikke noe spes med denne min måte å mekke pizza på men prossessen er jo veldig fin da. Snufs helt til det er tomt da. Grandis forever Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 mange sier man skal ha den nederst i ovnen....er dette riktig? eller blir den bedre øverst? og, skal man forvarme ovnen eller kjøre fra 20 grader? Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hvis du liker sopp, så er litt sopp, litt mais og masse ost - helt perfekt... Må selvfølgelig stekes uten rist og på bakepapir så den lett kan fraktes bort til PCen btw: jeg har aldri spist grandis foran PCen før; får teste det ut på TG om noen år. Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hvorfor krydder? synes den smaker utmerket uten, skal du ha en med krydder lager du en .. Ontopic: Varmer ovnen på 225 celsius - verken mer eller mindre!! Tar an ut etter 14 min, lar an kjøle seg i 30 sek før eg: Skjærer an i 8 biter som en galning, legger an på fatet og hopper på an!! Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Denne tråden var helt forferdelig å se lese, da familien hadde kokt fisk til middag idag Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 pizza, litt ost. pepperoni, pommes frites krydder Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hm.. - Setter ovnen på 225 grader. - Setter Pizzaen (dypfryst) på en rist. strør over med litt ost og skivet sort oliven. - Kjører pizzaen inn i ovnen når den er varm.. - Tar den ut etter 10-11 minutter.. Jeg personlig liker faktisk Grandiosaen når den erl itt slafsete.. liksom.. Syns det ikke blir så bra når den er sprø.. Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Den må ikke bli for sprø.. det funker ikke, men når grandien er på det punktet at den faktisk er seig, er det bare å smelle den i ovnen igjen!! Lenke til kommentar
RIP Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Fatter ikke at folk ikke liker fisk, det er jo noe av det beste man får. Men back on topic. De få gangene jeg lager grandi(når mamma har kjøpt feil) så pleier det gå i ekstra ost og piffi på. Er det mange her inne som har en "biologisk klokke"? Jeg kommer alltid inn til en perfekt pizza, selv om det engang ikke var jeg som satt den inn! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 jeg kan faktisk ikke se at noen har tatt med den aller viktigste ingrediensen for å hore opp en frossenpizza: Boston agurkmix. det er rettogslett genialt å ha på pizza. 1) forvarm ovnen til cirka 225 grader 2) dander litt Boston agurkmix rundt på pizzaen 3) legg litt ost på (enten revet eller 'skivet' med ostehøvel) 4) hvis du vil ha litt sprøere pizza ta et tynt lag med olivenolje på toppen 5) settes i ovnen 8-10 minutter (jeg liker pizzaen litt lite stekt) 6) avkjøres i 2-3 minutter 7) nytes med Cola eller pils Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Er det mange her inne som har en "biologisk klokke"?Jeg kommer alltid inn til en perfekt pizza, selv om det engang ikke var jeg som satt den inn! har vel en slags "biologisk klokke" når det gjelder når pizzaen er ferdigstekt jeg også... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Min grandis oppgradering: 1-forvarm til 180grader 2-krydre med hvitløks pulver og grillkryder (ikke overdriv med krydringen) 3-legge til mozzarella eller kordan det når skrives. 4-Knøtte små biter av pepperoni 5-Kutt skinke skive og spre det rundt i pizzaen. Stek i ca 20min eller noe men eg liker den når den akkurat har begynt å bli sprø. Buen apetito! Endret 12. januar 2005 av SnowDOG_ Lenke til kommentar
kag Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Er det bare jeg som ikke har noe fancy oppå grandisen? Grandisen er jo perfekt sånn som den er. Utelukker ikke at dette skyldes min manglende oppfinnsomhet, men anyways. For min del er grandislaging; Sett grandisen frossen i ovnen. Skru opp temperaturen til 250. Kjenn din ovn vel, følg med, og ta den ut etter den har blitt gylden men før den blir sprø. (bittelitt sprø har ingenting å si) Kanskje den minst originale og oppfinnsomme grandislagingen ever, men det fungerer. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Mange gode svar her! Hvordan er egentlig resultatene med brett i forhold til rist? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) på rist blir det sprø På brett med bakapapir blir den digg sånn at osten er gulden og glinser NAM, fikk lyst på pizza nå.. *har ikke penger så jeg må bake, men det er verd det edit: namm, pizza i ovnen, gidda itj å la den hæv sæ pepperoni og diggbar ost nammis Endret 12. januar 2005 av ballemann Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Om dere vil ha skikkelig digg pizzabunn, så bruk stenplate Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 på rist blir det sprø På brett med bakapapir blir den digg sånn at osten er gulden og glinser NAM, fikk lyst på pizza nå.. *har ikke penger så jeg må bake, men det er verd det edit: namm, pizza i ovnen, gidda itj å la den hæv sæ pepperoni og diggbar ost nammis sprø bunn er jo digg da? hvem vil vel ha sånn slapp lefse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå