PIIIpower Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg tenkte jeg skulle bruke FreeBSD, men nei. Derfor lurte jeg på om noen viste om noen norske guider for å sette opp en Windows 2000 domene server? (mailftphttp o.l.) Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Det finne bøker på området, men det går faktisk og gjette seg fram :smile: til det meste også. Det er egentlig utrolig enkelt og bare sette det opp(få det sikkert er der det blir vanskelig)... Men hvorfor ikke gå for BSD? Redigert: se i en bokhandler [ Denne Melding var redigert av: Civilix på 2002-06-12 08:23 ] Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 08:22, Civilix skrev:...Men hvorfor ikke gå for BSD?Redigert: se i en bokhandler Bsd er sikkert fint det for follk som har tider til å sette seg inn i det. Jeg har time pressure her så det må nok bli en win løsning. Finnes lite trykket server materiell på norsk (generelt) Noen andre med forslag? Lenke til kommentar
Howie Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 08:26, PIIIpower skrev: Quote: Den 2002-06-12 08:22, Civilix skrev: ... Men hvorfor ikke gå for BSD? Redigert: se i en bokhandler Bsd er sikkert fint det for follk som har tider til å sette seg inn i det. Jeg har time pressure her så det må nok bli en win løsning. Finnes lite trykket server materiell på norsk (generelt) Noen andre med forslag? Datajungelen i Oslo hadde et par bøker på Active Directory sist jeg sjekket, dersom det er en DC du skal sette opp - ble litt usikker da du også skriver mail/ftp/http tjenester. Dersom du har tenkt å bruke dette på samme boks vær obs på at det er nokså lite lurt å gjennomføre av sikkerhetsårsaker. Rent generelt tror jeg det er nokså tynt med norske instrukser på emnet, tror du kommer lengre ved å spørre i forumet dersom det er noe spesifikt du lurer på. Som første mann skriver, det er veldig lett å sette opp. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 er det noen mulighet for å "save" en konfig (ikke maskinvare) og flytte denne over til en annen maskin slik at man kan ha to _helt_ identiske maskiner? Lenke til kommentar
sof Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 om du tenker på domene/AD/dns/dhcp og slikt i windows, kan du innstallere dette på den andre maskinen, denne får status som domenekontroller i domenet (ikke backupDC som i NT). De to blir sidestilt... spesifiser litt nærmere hva du mener, så er det lettere å forklare :smile: Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 ok, jeg hadde tenkt å installere w2ks på bærbare pcen på jobben slik at jeg kan konferer med forumet sammtidig, deretter kunne jeg bare tatt en w2kconfig.*** fil og installert W2ks på maskinen hjemme uten å konfigurere denne pånytt...(bortsett fra maskinvare da) Lenke til kommentar
sof Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 vel, ok. Du trenger ikke konferere med forumet samtidig. Forutsatt at du har innstallert windows 2000 før; innstaller windows 2000 server hjemme (styr unna adv.server om du ikke skal bruke failover/cluster services o.l:)). Få maskina på nett som du pleier. Bruk så veiviseren for å innstallere AD, denne forutsetter DNS, så det blir i samme veiviseren. Om du skal ha DHCP o.l., finnes det utmerkete step-by-step på http://www.microsoft.com/technet . Disse innstallasjonene er ikke vanskelige i Windows2000 i det hele tatt. Send gjerne mail om du har spesielle problemer/spørsmål og jeg hjelper deg. Gidder ikke sjekke forumet, det suger med all fjortisspammen her... [ Denne Melding var redigert av: sof på 2002-06-12 11:10 ] Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Se paa her se der, for der er det en del info om W2K Serveer osv. _________________ Nothing is Fun before It gets Difficult! [ Denne Melding var redigert av: Red Dog på 2002-06-12 11:13 ] Lenke til kommentar
Howie Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 09:44, PIIIpower skrev:er det noen mulighet for å "save" en konfig (ikke maskinvare) og flytte denne over til en annen maskin slik at man kan ha to _helt_ identiske maskiner? Du kan bruke sysprep om hardware'n ikke avviker alt for mye. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 hvordan gjør jeg det da? Bruker jeg restore disk? Lenke til kommentar
sof Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 unnskyld meg, men sysprep er en dårlig løsning i ditt tilfelle(hw forskjeller osv.) Anyway, du kan lese mer om det her. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 14. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 15:45, sof skrev:unnskyld meg, men sysprep er en dårlig løsning i ditt tilfelle(hw forskjeller osv.) Anyway, du kan lese mer om det her. Fant ut det jeg og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå