Gå til innhold

oppsett av W2K server / adv. server

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finne bøker på området, men det går faktisk og gjette seg fram :smile: til det meste også. Det er egentlig utrolig enkelt og bare sette det opp(få det sikkert er der det blir vanskelig)...

Men hvorfor ikke gå for BSD?

Redigert: se i en bokhandler

[ Denne Melding var redigert av: Civilix på 2002-06-12 08:23 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-12 08:22, Civilix skrev:

...

Bsd er sikkert fint det for follk som har tider til å sette seg inn i det. Jeg har time pressure her så det må nok bli en win løsning.

Finnes lite trykket server materiell på norsk (generelt)

Noen andre med forslag?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-12 08:26, PIIIpower skrev:

Quote:

Den 2002-06-12 08:22, Civilix skrev:

...

Bsd er sikkert fint det for follk som har tider til å sette seg inn i det. Jeg har time pressure her så det må nok bli en win løsning.

Finnes lite trykket server materiell på norsk (generelt)

Noen andre med forslag?

Datajungelen i Oslo hadde et par bøker på Active Directory sist jeg sjekket, dersom det er en DC du skal sette opp - ble litt usikker da du også skriver mail/ftp/http tjenester. Dersom du har tenkt å bruke dette på samme boks vær obs på at det er nokså lite lurt å gjennomføre av sikkerhetsårsaker.

Rent generelt tror jeg det er nokså tynt med norske instrukser på emnet, tror du kommer lengre ved å spørre i forumet dersom det er noe spesifikt du lurer på.

Som første mann skriver, det er veldig lett å sette opp.

Lenke til kommentar

om du tenker på domene/AD/dns/dhcp og slikt i windows, kan du innstallere dette på den andre maskinen, denne får status som domenekontroller i domenet (ikke backupDC som i NT). De to blir sidestilt... spesifiser litt nærmere hva du mener, så er det lettere å forklare :smile:

Lenke til kommentar

ok, jeg hadde tenkt å installere w2ks på bærbare pcen på jobben slik at jeg kan konferer med forumet sammtidig, deretter kunne jeg bare tatt en w2kconfig.*** fil og installert W2ks på maskinen hjemme uten å konfigurere denne pånytt...(bortsett fra maskinvare da)

Lenke til kommentar

vel, ok. Du trenger ikke konferere med forumet samtidig. Forutsatt at du har innstallert windows 2000 før; innstaller windows 2000 server hjemme (styr unna adv.server om du ikke skal bruke failover/cluster services o.l:)). Få maskina på nett som du pleier. Bruk så veiviseren for å innstallere AD, denne forutsetter DNS, så det blir i samme veiviseren. Om du skal ha DHCP o.l., finnes det utmerkete step-by-step på http://www.microsoft.com/technet . Disse innstallasjonene er ikke vanskelige i Windows2000 i det hele tatt.

Send gjerne mail om du har spesielle problemer/spørsmål og jeg hjelper deg. Gidder ikke sjekke forumet, det suger med all fjortisspammen her...

[ Denne Melding var redigert av: sof på 2002-06-12 11:10 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-12 09:44, PIIIpower skrev:

er det noen mulighet for å "save" en konfig (ikke maskinvare) og flytte denne over til en annen maskin slik at man kan ha to _helt_ identiske maskiner?

Du kan bruke sysprep om hardware'n ikke avviker alt for mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...