Gå til innhold

FX 5700 ultra vs. 9800se

Seppe .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En jeg kjenner byttet kort med lillebroren sin han hadde FX 5700 ultra og lille broren 9800se.

Begge tror de har gjort et godt bytte, men hvem har rett?

hehe....de er omtrent like bra, med unntak av i DX9, der er 9800SE bedre.

I openGL er nok 5700 Ultra hakket vassere, dette er litt avhengig av om 9800se kortet har 128 eller 256 bit

Lenke til kommentar
Tja.. spørs om noen av dem har gjort en dårlig handel. De er som grendal sier ganske lik i ytelse. I enkelte spill yter 5700 Ultra bedre og i enkelte vil 9800SE være bedre. Ingen av dem som har noen grunn til å gråte etter mitt syn.

Enig! Kortene er ganske like ytelsemessig i gjennomsnitt, men variasjonene er nok ganske store fra spill til spill. Hvis de spiller ulike spill så kan faktisk begge ha fått økt ytelse på grunn av byttet.

Lenke til kommentar

Nå spør du vanskelig. Jeg vet ikke om noen som kombinerer benchmark på denne måten så det enkleste blir nok å teste begge PC'ene i diverse benchmarks (helst de spillene hver av de spiller) og så sammenligne resultatene før og etter.

Jeg tror ikke noen av de er lurt med tanke på hverken ytelse eller pris på kortene. Byttet vil neppe gi noen store forskjeller for noen av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...