Tomzern Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Hei! Har et problem! Tror jeg har fått noe spyware eller virusdrit på pcen nå...Saken er denne: Er flau over det, men har faktisk dial-up modem enda (Bredbånd på vei da), og hele tiden når jeg er på pcen, prøver den automatisk å logge seg på, helt uten videre...Jeg avbryter og avbryter hele tiden, men den ringer bare opp igjen uansett...Har funnet ut at det er et eller annet program som ber om informasjon fra en adresse som starter på irc2.... Hva er dette?????!?!? VÆÆR så snill å hjelp meg... Har forresten kjørt spyware doctor uten at det hjalp noe.. Mvh Tomzern Emnetittel endret. Et spørsmål trenger kun å avsluttes med et spørsmålstegn, ikke etterfult av ørten utropstegn og enda flere spørsmålstegn. Man behøver ikke rope på et forum. PoleCat Endret 11. januar 2005 av PoleCat Lenke til kommentar
WeXeL Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg hadde gnudd med virus/spy-ware helt til jeg fikk dette: http://www.download.com/Spybot-Search-Dest...tml?tag=lst-0-2 og dette: http://www.download.com/Ad-Aware-SE-Person...tml?tag=lst-0-2 Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Prøv også spybot, adaware og betaversjonen av Microsoft Antispyware. Har du firewall? Hvis du for eksempel laster ned zonealarm (gratis), så kan du se hvilket program det er som prøver å koble seg til internett. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Høres velkjent ut. Har du prøvd flere adware programmer? AdAware? Kan være en virus ting. Har du oppdatert virusprogram? Kjør en full scan på maskinen. PS! Har faktisk ikke internett i det hele på hjemmepce'en(Venter på bredbånd) Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Flyttes fra Nettverk til Programmer-sikkerhet. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Les de to guidene i Sikkerhet -> Annonsere Emner. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå