356speedster Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Skal sette opp ekstraserver (demoserver) hjemme som kun skal fungere som webserver. Jeg trenger følgende i prioritert rekkefølge: APACHE PERL MySQL SENDMAIL FTP SSH Hvilken distro er enklest og raskest å sette opp med dette? NB! Kan litt om installasjon av PERL moduler og config av apache på Debian servere, men når det kommer til kompilering av distroer og installasjon, konfigurasjon så er jeg helt fersk, men lærevillig :-) NB! Maskinen som skal brukes er er gammel overlevning fra 1990 tallet: AMD K6 500Mhz, 256MB RAM, 20GB HDD og kobles til 1Mbs SDSL linje med fast IP adresse og eget domenenavn. Alle tips mottas med takk! Lenke til kommentar
Psy Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hvis du kan litt om debian og vil ha enkel installasjon: prøv Ubuntu. Lenke til kommentar
huf Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 De fleste distroer kan brukes til dette formålet, men jeg anbefaler deg å ta en titt på clarkconnect. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hvilken som helst distro (anbefaler Fedora eller SUSE) med pakken XAMPP. http://www.apachefriends.org/de/ Lenke til kommentar
huf Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Eller om du ikke kan tysk spesielt godt, http://www.apachefriends.org/en/ Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Ville kanskje gått for Debian der, alt det der skal være enkelt å installere med APT. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Ubuntu ffs? Snakk om server her... Ikkje gå for ein grafisk distro (som Fedora, SUSE, Mandrake osv). Det er ikkje vits i og med at du ikkje bør/kjem til å bruke X uansett. Debian eller Slackware. Kjenner best til Slackware, og alt det du treng er med i installasjonen. Anbefalar forresten Postfix istaden for Sendmail... Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Vil du faktisk ha sendmail ? Fedora / Red hat har i all fall sendmail, men det er noe herk å konfigurere i forhold til andre mail servere som er tilgjengelige. Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Slackware 10.0 anbefales. Bruker den hjemme til apache/ssl, mysql, tomcat, samba, ssh, ftp og cvs på lignende hardware (450MHz,256 ram, 60GB disk). Det holder med å laste ned Slackware 10 CD 1. CD2 inneholder kde og gnome. Terje Endret 11. januar 2005 av w3edr5t Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 <røde varsellamper> Først en advarsel fra statens overvåknings sentral Det er overhengende fare for distrokrig. </røde varsellamper> Når ble Slackware: enklest og raskest å sette opp med dette? Lenke til kommentar
huf Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 <røde varsellamper>Først en advarsel fra statens overvåknings sentral Det er overhengende fare for distrokrig. </røde varsellamper> Når ble Slackware: enklest og raskest å sette opp med dette? Ikke i dag i hvert fall, og ikke i morgen. Lenke til kommentar
Teh Hoboman Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg vet ikke hvilken planet dere laster ned Slackware 10 fra, men jeg hadde det meste av det han nevnte i den øverste posten der oppe på ti minutter. Trodde ærlig talt vi var ferdig med distrokrigene nå jeg. Jeg har selv forlatt Slackware, til fordel for gentoo, på grunn av pakkesystemet, men jeg ser ingen grunn til å forsøke å "diskreditere" noen andre distroer uansett. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 <røde varsellamper>Først en advarsel fra statens overvåknings sentral Det er overhengende fare for distrokrig. </røde varsellamper> Når ble Slackware: enklest og raskest å sette opp med dette? Det er subjektivt. For min del ville Slackware være mye kjappere å installere og konfigurere til dette formålet enn Debian hadde vært. Jeg anbefaler dog trådstarter å bruke Debian om vedkommende har litt erfaring fra den fra før av, ikke det at det spiller så stor rolle hvilken han går for, resultatet blir forhåpentligvis det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå