Gå til innhold

Kongefamilien på "bærtur"?

Anbefalte innlegg

Se pa en ren video av det. Du ser at Bush ser opp, og nikker forsiktig. rolleyes.gif

Han nikker forsiktig ja. Ja-nei.... da er jo den saken avgjort. Klabbert.. Nikker forsikktig..

Nar det var Bush-hater mediene som skrev det...

Sånne ordelingsfeil kan gi ganske komiske utslag. Vi vet jo at Bush hater mediene.... Men du mente kanskje bushhatermediene?

Og hvem er det?

Og leser du virkelig alle USA mediakiler? Hva er egentlig en mediakilde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da en vesentlig forskjell på Bush hater mediene og Bush-hater mediene.

Bush-hater mediene = Bushhatermediene

Bush hater mediene = Bush hater mediene.

Slik jeg tolker det ihvertfall.

Uansett, du skjønte hva han mente, gjorde du ikke ? Da har du lite å pirke på må jeg si.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Det er da en vesentlig forskjell på Bush hater mediene og Bush-hater mediene.

Bush-hater mediene = Bushhatermediene

Bush hater mediene = Bush hater mediene.

Uansett, du skjønte hva han mente, gjorde du ikke ? Da har du lite å pirke på må jeg si.

Tja, jodda kanskje om jeg la godvilje til. Men det var ikke en nødvendig forståelse, gitt den syntaksen han la fram.

Lenke til kommentar
Det ble såvidt meg bekjent ikke gjort noe nummer om de 6-7 minuttene før lenge etterpå, når krigen var godt igang. Så jeg står langt fra alene. Den store oppslutningen (var vel nærmere 90%) er jo nå nede i litt over 50%. Tror nok de minuttene har kostet han noen % i ettertid
Nei, det ble ikke gjort noe stort nummer av det, og ingen merket noe svakhet fra presidentens side, fordi det ikke var noen. :roll:

Ja, oppslutningen na er jo helt sikkert pagrunn av de 5 minuttene han satt og ventet pa at staben hans skulle fa mer informasjon. :roll: Har jo ikke skjedd en krig og diverse andre ting...

Du klarer vist tydeligvis ikke å se at Bush nok har tapt oppslutning pga de 6-7 minuttene. Seff er det andre faktorer. Men er tydelig at han har tapt på det innslaget også. Derfor ville han vært tjent på å reist seg og gått så fort han fikk nyheten om angrepet

Men fortsett å prøv å sno deg unna du. Blir litt patetisk, men pyttsann

Ro ro ro din båt..... :roll:

Hoh? Hvordan han kunne fatt informasjonen 6-7 for? Skulle han vaere synsk? Risikovurderingen? Ja, han satt i et klasserom, mens andre folk visste mye mer enn han gjorde akkurat der og da, og da er det naturlig at det er de som bestemmer hva som skal gjores.

Du tar jo tydeligvis ikke poenget... :no: Leser du i det hele tatt hva jeg sier? Ved å reise seg og gått ut av klasserommet ville han fått infor 6-7 min før. I tillegg ville han visst like mye som rådgiverne sine. Er jo grunn nok alene for å komme seg opp. Enda en grunn ble nevnt ovenfor.

Du har rett og slett ingenting a komme med om hva Bush burde gjort, for det var ingenting han kunne ha gjort i de 5 minuttene. Dette vet du utrolig godt, men du vil ikke gi deg.  :roll:

Åpn øynene dine. Har nevnt det flere ganger. Også ovenfor. Så jeg vet ikke det utrolig godt. Men du har tydeligvis problem med å forstå meg, er vel jeg som er dårlig til å ordlegge meg da.... :roll:

Neida, media gjor ikke ting mer OVERDREVET enn nar Bondevik sier det. Neida.  :!:

Poenget og fakta er uansett at vår statsminister sa det. "Vi kan ikke utelukke at over 1000 nordmenn er omkommet", var vel i de ordelag han uttalte seg. Er klar tale det

Mener å huske at den fullmakten ble overført i tiden etter angrepet, men kan være jeg tar feil.
Yep, du tar nok feil.

Ville vært kjekt å se noe dokumentasjon på det der....

Lenke til kommentar
Du klarer vist tydeligvis ikke å se at Bush nok har tapt oppslutning pga de 6-7 minuttene. Seff er det andre faktorer. Men er tydelig at han har tapt på det innslaget også. Derfor ville han vært tjent på å reist seg og gått så fort han fikk nyheten om angrepet

Nåja, kritikerne hadde sikkert hatt sitt å si om det også. :lol:

Bush opptredde som de fleste ville gjort i en slik situasjon, fulgt sine rådgivere i en situasjon der han hadde lite info selv. Kritikerne hyler uansett.

Damned if you do, damned if you don't.

Lenke til kommentar

Bush opptredde som de fleste ville gjort i en slik situasjon, fulgt sine rådgivere i en situasjon der han hadde lite info selv. Kritikerne hyler uansett.

Men samma hva han hadde gjort så hadde jo du støtta ham så.... :lol:

Lenke til kommentar

I den situasjonen der ja.

Om han ble sittende noen minutter, så har han min støtte. Om han forlot med en gang, så har han min støtte i det også.

Jeg finner utrolig nok ingen av alternativene spesielt kritikkverdig. :roll:

Lenke til kommentar

I den situasjonen der ja.

Om han ble sittende noen minutter, så har han min støtte. Om han forlot med en gang, så har han min støtte i det også.

Jeg finner utrolig nok ingen av alternativene spesielt kritikkverdig. :roll:

Nei, pussig det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Og leser du virkelig alle USA mediakiler? Hva er egentlig en mediakilde?
Nei, ikke alle, trenger ikke det heller, gjor jeg det? Var det siste sporsmalet seriost eller?

Men fortsett å prøv å sno deg unna du. Blir litt patetisk, men pyttsann 

Ro ro ro din båt.....

Nei, for det er ingenting som tilsier at hans handtering av den situasjonen forte til oppslutningen hans. Har du kanskje noe som viser dette? Hvordan i all verden kan du vite at det hadde noe a si for oppslutningen hans? Der er ren spekulasjon fra sin side, uten noen fakta a komme med.

Det er ikke jeg som ror, jeg har jo spurt deg hundre ganger hva Bush skulle ha gjort isteden for det han gjorde, men du har ikke kommet opp med et eneste konkret alternativ.

Ved å reise seg og gått ut av klasserommet ville han fått infor 6-7 min før. I tillegg ville han visst like mye som rådgiverne sine. Er jo grunn nok alene for å komme seg opp. Enda en grunn ble nevnt ovenfor.

Hvis ikke du skjonner at staben hans matte vente pa informasjon, fordi hendelsen nettopp hadde skjedd, sa skjonner du ikke mye. Hva er vitsen med a haste seg nar man ikke vet helt hva som har skjedd enda? 5 minutter er helt ukonsekvent.

Åpn øynene dine. Har nevnt det flere ganger. Også ovenfor. Så jeg vet ikke det utrolig godt. Men du har tydeligvis problem med å forstå meg, er vel jeg som er dårlig til å ordlegge meg da....
Du som alle andre sier "han kunne vaert handlekraftig! han kunne vaert eh... sterk!" og masse andre uklare ting. Men hva presidenten faktisk kunne gjort, konkrete ting han kunne gjort, klarer dere ikke komme opp med, for det var faktisk ingenting han kunne gjort som ikke ble gjort allerede for han. Tror du hver gang noe skjer i Irak, sa ma Bush skynde seg for a gjore en uttalelse, eller ta en bestemmelse? Nei, fordi haeren har generaler som bestemmer om hva skal gjores. Bush er ikke en diktator. Ting foregar uten at han ma si fra.

Poenget og fakta er uansett at vår statsminister sa det. "Vi kan ikke utelukke at over 1000 nordmenn er omkommet", var vel i de ordelag han uttalte seg. Er klar tale det
Ja, og da er kanskje Haakon en person som opererer etter fakta insteden for spekulasjoner.

Ville vært kjekt å se noe dokumentasjon på det der....
Kan bare huske a ha lest det. Skal undersoke. Kan ogsa hend at hukommelsen min tar feil. :blush:
Lenke til kommentar
Jeg veit Bush satt og var veldig forvirra jeg. Han fortalte meg det sist jeg snakka med ham. Møtte han i et bryllup jeg var i. I texas.
Ja, du er like troverdig som alle USAs mediakilder. :!:

Nei, det var visst bare dette. Tolket det dit hen at du mente at du hadde tilgang til alle USAs mediakilder....

Men det ville jo vært litt drøy...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Jeg tok feil:

The Vice President remembered placing a call to the President just after entering the shelter conference room. There is conflicting evidence about when the Vice President arrived in the shelter conference room. We have concluded, from the available evidence, that the Vice President arrived in the room shortly before 10:00, perhaps at 9:58.The Vice President recalled being told, just after his arrival, that the Air Force was trying to establish a combat air patrol over Washington.

The Vice President stated that he called the President to discuss the rules of engagement for the CAP. He recalled feeling that it did no good to establish the CAP unless the pilots had instructions on whether they were authorized to shoot if the plane would not divert. He said the President signed off on that concept. The President said he remembered such a conversation, and that it reminded him of when he had been an interceptor pilot. The President emphasized to us that he had authorized the shootdown of hijacked aircraft.

The Vice President's military aide told us he believed the Vice President spoke to the President just after entering the conference room, but he did not hear what they said. Rice, who entered the room shortly after the Vice President and sat next to him, remembered hearing him inform the President, "Sir, the CAPs are up. Sir, they're going to want to know what to do." Then she recalled hearing him say, "Yes sir." She believed this conversation occurred a few minutes, perhaps five, after they entered the conference room.

We believe this call would have taken place sometime before 10:10 to 10:15.

Among the sources that reflect other important events of that morning, there is no documentary evidence for this call, but the relevant sources are incomplete. Others nearby who were taking notes, such as the Vice President's chief of staff, Scooter Libby, who sat next to him, and Mrs. Cheney, did not note a call between the President and Vice President immediately after the Vice President entered the conference room.

At 10:02, the communicators in the shelter began receiving reports from the Secret Service of an inbound aircraft-presumably hijacked-heading toward Washington. That aircraft was United 93.The Secret Service was getting this information directly from the FAA. The FAA may have been tracking the progress of United 93 on a display that showed its projected path to Washington, not its actual radar return. Thus, the Secret Service was relying on projections and was not aware the plane was already down in Pennsylvania.

At some time between 10:10 and 10:15, a military aide told the Vice President and others that the aircraft was 80 miles out. Vice President Cheney was asked for authority to engage the aircraft.218 His reaction was described by Scooter Libby as quick and decisive, "in about the time it takes a batter to decide to swing." The Vice President authorized fighter aircraft to engage the inbound plane. He told us he based this authorization on his earlier conversation with the President. The military aide returned a few minutes later, probably between 10:12 and 10:18, and said the aircraft was 60 miles out. He again asked for authorization to engage. The Vice President again said yes.

Air Force spurte etter lov om a skyte ned fly over en time etter Bush satt og leste i klasserommet.

Noe mer du ville at Bush skulle gjort innen de 5 minuttene? :!:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...