Gå til innhold

gainward gf4 ikke bra?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg et gf4 ti4400 kort men jeg vet ikke helt hvilket merke jeg skal satse på. har lest testen på toms hardware og sett gjennom forum her. vet at gainward gs kort skal være gode til å overklokke men det vises ikke på toms hardware. der kommer de jo langt ned. pluss vifta som skal gå med for lite volt og experttools som ikke funker på dx 8.1... konklusjon?

De andre jeg har tenkt på er asus og leadtek..

Jeg har veldig lyst på gainward.

Noen som kan si noe forskjell på video out på disse kortene? bruker pcn til å se en del film.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt var det GS kortet. Men gjennom alt skrytet av de testene du har linker til står det ingenting om problemene med experttools i forhold til dx8.1 eller at viften kjører på bare 8 volt som sikkert gjør at det blir varmere enn konkurentene som asus osv... trenger personlige erfaringer med kortet eller komentarer som har blitt hørt...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-13 03:39, subaru1342 skrev:

Selvsagt var det GS kortet. Men gjennom alt skrytet av de testene du har linker til står det ingenting om problemene med experttools i forhold til dx8.1 eller at viften kjører på bare 8 volt som sikkert gjør at det blir varmere enn konkurentene som asus osv... trenger personlige erfaringer med kortet eller komentarer som har blitt hørt...

Dette har blitt fixet, bare laste ned en patch så er visst det i orden. Men .. hvem trenger Experttool ... det er sikkert ikke noe bedre enn andre tweake programmer.

Her er noen kommentarer tomshardware har gitt til kortet.

http://www6.tomshardware.com/graphic/02q2/...00_4600-07.html

Det viser seg at minnet som gainward bruker på sine golden sample kort ikke er så overklokkingsvennlige som folk tror. Men men. Jeg stoler ikke på _alt_ jeg leser på nettet. Men hvis du ikke trenger tv.inn, så kan du kjøpe Abit sitt kort, er dessuten litt billigere hvis du velger TI4400 kortet, som forøvring kan klokkes forbi 4600 kortet.

Lenke til kommentar

Vegard20

Postet: 2002-06-13 03:43   

Om viften går på 8 eller 100 volt har ikke noe å si i denne sammenheng. Det er effektforbruket, evt. hvor mye luft den flytter i minuttet.

(jeg er helt enig "vegard20"(samma om det er vegard8 eller vegard100(det harke noe å si i denne sammenhengen)))

:smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Her er overklokkingsresultatet:

Creative 275/550 @ 302/680

GainWard 275/550 @ 290/630

Joda, men så bare klokket Øyvind bare litt, han kunne fint klokket mere med NVMax og litt mere tolmodighet, ikke rart han klarte å kjøre 3DMark2k1SE stabilt på 320/690 som han prøvde :smile:.

Lenke til kommentar

det er jo det da at jeg godt kunne tenke meg video inn .. men jeg kan vel kjøpe ett billlig videokort til det isteden.. er ikke så alt for nødvendig. det som teller for meg at jeg får ett bra kort som er overklokkingvennlig som det er siden jeg ikke er så flink til å bytte ut deler på kort(har aldri gjort det før) og som fungerer med win xp som jeg har. har forsåvidt tenkt å bruke powerstrip til overklokking da. Asus sitt ser bra ut men jeg lurer litt på Toms hardware guiden der det står ram 2.83.8 ns. Vil det si enten eller det da eller? Ellers var det jo disse komponentene i gainward sitt kort som skulle være ekstra gode..ikke bare minne forhåpentligvis? Abit sitt ti4400 kort har blitt avsluttet av produsenten så siden jeg ikke allerede har bestillt så kan jeg vel ikke få fatt i det mer..han bli litt skummelt med tanke på oppdateringer og slikt og sikkert? Tusen takk for alle svar.. det hjalp! Det ser nok ut til at det blir ett spartansk asus kort på meg! Kan forresten noen fortelle meg om alle eller hvilke kort som har sensorer og program som måler tempvifteomdreininger og slikt hvis det da er noen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...