zarz Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Whitebox er billige i ugtanspunktet (som oftest), det er bare rimelig at de tar ekstra for oppgr av pc'ene de selger. Uansett så trenger de aller fleste ikke 2GHz, det er ikke verd de ekstra pengene det koster uansett.. Lenke til kommentar
rhettmckay Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) har sjekket priser for tastatur bluetooth, og tv kort med it-butikken !! Hej, merpriserne bliver: Norsk tastatur: 100DKR Bluetooth: 235DKR TV Tuner: 450DKR Endret 23. januar 2005 av rhettmckay Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Ja whitebox er dyre på maks-konfigurasjoner, skjønner ikke hvorfor folk hopper i taket om at de er billige, når de ikke er det. Eneste Whitebox er billige på er minimums-konfigurasjon på 1557 stort sett i forhold til andre butikker. Går man litt opp på minne,cpu og DVD-brenner, så blir fort Whitebox dyrere enn de fleste. Karma Lenke til kommentar
ferik Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg ringte til zepto, for å høre om de kom til å begynne med CL25, men de hadde alldri hørt om den... Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Jeg ringte til zepto, for å høre om de kom til å begynne med CL25, men de hadde alldri hørt om den... Det er fordi den ikke heter CL25. Det er en Uniwill 259IA3. ( http://uniwill.com/products/performance/25...ia.php?HL=1&P=1 ) Bare brukte det navnet på tråden ettersom den er mest kjent fra Whitebox sine sider foreløpig. Karma Endret 20. januar 2005 av Karmacom Lenke til kommentar
ferik Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Men noen som vet hvordan det er å få tak i drivere til linux på den maskina? Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Delene / innmaten er jo den samme på som de fleste Centrino-maskiner, så til basis-funksjonene som hovedkortet, GPU (RM 9700) burde det gjelde det samme driversettet som på andre maskiner. Spør evt. i Linux-forumet, kanskje de vet mer spesifikt. Karma Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Ser ut til at jeg bestiller meg (les: en kamerat) en slik også. Handler ikke med WB igjen, men mulig jeg tar meg en telefon for å høre hvor bra tilbud de kan gi meg i og med at jeg har handlet litt der. Lenke til kommentar
rhettmckay Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 it butikken, kan levere maskinen uten operativsystem også !! må bli en del billigere da? Lenke til kommentar
Lappi Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) har sjekket priser for tastatur bluetooth, og tv kort med it-butikken !! Hej, merpriserne bliver: Norsk tastatur: 100DKR Bluetooth: 235DKR TV Tuner: 450DKR IT-Butikken funket for meg! Jeg kjøpte en Vega 259+ (CL25) derifra med WSXGA+ (1680*1050), 1024/80 (5400 RPM) sånn litt før Jul. Leveransen tok 4 dager og jeg betalte omkring 15.500 inkl. moms m frakt og bla bla bla. Maskina er stillegående under normale arbeidsforhold (hvertfall med SpeedSwitch aktivert), men man må selvfølgelig regne med vifte sus i spill og med jevne mellomrom da maskinen drar på. (PS: kan være et triks å installere Omega Drivere til Radeon-kortet for både over- og underklokking [performance/battery issues] ) Har blitt veldig glad i maskinen, noe kjæresten min ikke akkurat er like begeistret for... Hvis det er noe jeg vil utsette på, så er det batteritiden (2-3 timer). Dette gjelder isåfall standardbatteriet på 4400mH. Har jeg forstått det rett skal det visst gå an å få kjøpt batterier på 6600mH også. Noen som vet? /Lappi Endret 25. januar 2005 av Lappi Lenke til kommentar
rhettmckay Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 ringte whitebox, og de skrøt av skjermen på cl 25, er den så mye bedre en de andre,for eks på 1557? Lenke til kommentar
Mbra Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Til Lappi: Vurderer sterkt å bestille den samme som deg.. Hvordan fikk du med i bestillinga at du ville ha med norsk tastatur? Og måtte du bestille med dansk operativsystem? (det går kanskje å endre instillingene til norsk?) -Mbra- Lenke til kommentar
ferik Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Er det noen som har funnet noen andre butikker som selger denne pc'en bortsett fra whitebox og itbutikken, jeg leste på webshopguiden, og der var det mye dårlig om begge... EDIT: jaja, ok, jeg leste ikke om whitebox på webshopguiden, men den butikken har så dårlig rykte at det nesten er allmenn kjent Endret 25. januar 2005 av ferik Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Vet at Netshop er i dialog med Uniwill for tiden, som er produsenten av CL25, som forøvrig ikke heter CL25, men heter Uniwill 259IA3. http://uniwill.com/products/performance/25...ia.php?HL=1&P=1 Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Det høyres jo bra ut, itbutikkens takk av med modellen til 12k som eg var sugen på. Lenke til kommentar
Sky Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Så det vil si at Uniwill, Whitebox CL25 og Vega+ 259 er en samma laptop. Kan jeg bestille ekstra utstyr hos Withebox og setter hos min Vega+ 259? Eller hvor vil dere anbefaler jeg skal kjøpe ekstra utstyr til min Vega+ 259? Kjøpt laptop i Itbutikken. Lenke til kommentar
ferik Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Så det vil si at Uniwill, Whitebox CL25 og Vega+ 259 er en samma laptop.Kan jeg bestille ekstra utstyr hos Withebox og setter hos min Vega+ 259? Eller hvor vil dere anbefaler jeg skal kjøpe ekstra utstyr til min Vega+ 259? Kjøpt laptop i Itbutikken. d stemmer nokk d, men jeg vet ikke hvor smart det er å kjøpe ifra whitebox, hvis det ikke haster kan du sikkert kjøpe fra netshop når de forhåpentligvis får det inn. hva er det du skal ha tak i? Hva er dine erfaringer med maskinen?? Lenke til kommentar
asslakk Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Er det noen som har kjøpt Vega 259+ fra itbutikken? Har sendt de en del mailer ang. operativsystem, tastatur, bluetooth og tv-tuner men det virker som de kun klarer å svare på et spørsmål igangen... Jeg lurer altså på om det itbutikkens pris inkluderer bluetooth og tv-tuner. noen som har svar? ser også at de har en "mybook" variant av samme maskina som leveres uten os men kun 100kr billigere. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hvis det er noe jeg vil utsette på, så er det batteritiden (2-3 timer). Dette gjelder isåfall standardbatteriet på 4400mH. Har jeg forstått det rett skal det visst gå an å få kjøpt batterier på 6600mH også. Noen som vet? /Lappi 2-3timer var veldig dårlig på et 4400mAH batteri.. normalt skal du klare minst 4 timer på en centrino med et sånt batteri Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Har hørt at denne pc'en er av veldig dårlig kvalitet, men har ikke prøvd den selv, så jeg vet ikke. Se om du finner noen tester av den før du kjøper. Har du noen referanser på dette? Eller er det bare et tomt utsagn du kommer med? Sjekket alle linkene her (testene) og for meg virker kvaliteten generelt til å være mye bedre enn AOpen 1557 og også noe bedre enn CL56. Svært fristende det tilbudet hos itbutikken... Prøver i kombinasjon med produsent å få en med TV-Tuner og bluetooth. 2.0GHz kan ikke leveres, maks 1,7GHz hvis noen fremdeles ikke har fått det med seg - men det holder for meg Husker ikke hvor jeg leste det, men mener det var på Notebookforums Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå