Gå til innhold

Whitebox CL25, Erfaringer?

:.ELD.:

Anbefalte innlegg

Jeg tenker i disse dager å kjøpe meg en ny bærbar pc gjennom hjemme-pc avtalen på jobben.

Egentlig hadde jeg tenkt en 1557 fra Whitebox, men nå har jeg sett at de har fått inn en ny modell som heter CL25.

Den er jo veldig billig (får den fra 10700,- eks. mva) og den har Radeon 9700, 256MB og innebygd TV-Tuner!!

Men jeg finner ikke vekten og de skal faktisk ha 2250,- for å oppgradere fra 512MB til 1024MB med RAM :thumbdown: så jeg er ikke helt sikker enda.

CL25

Spesifikasjoner

Så, er det noen som har vært bortig denne modellen? erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker veldig bra, en av mine favoritter (Uniwell maskin, samme selskap som lager enkelte av kassene for Fujitsu Siemens-bærbare )

men ikke ta det for god fisk at det ER TV-tuner i den ved salg, det står "mulighet for TV-Tuner" så jeg ville ringt å sjekket.

Ellers har jeg sett maskinen, og har en av de beste kasse/deksel-designene jeg har sett på bærbare IMO. Veldig pen å se på, og

hardwaren er det ingenting spesielt å si på heller.

Karmacom

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
finner ikke Denne maskina hos itbutikken. Skulle virkelig ha hatt meg en sånn. Fant den imidlertid hos Laptop4u til samme pris...

http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=MyBook259

Noen som kjenner mulighetene for å bestille lappis fra Danmark?

Bestiller du den fra itbutikken slipper du toll. Toll må du derimot betale om du bestiller den fra Laptop4u. Sikkert like liten risiko som fra andre norske leverandører.

post-72-1105612678_thumb.jpg

Endret av kenthlar
Lenke til kommentar

Whitbox er bra ingen tvil ang det men jeg føler meg lurt når de først setter opp Pris eks. mva (som virker vedlig billig) og deretter Pris ink. mva. :thumbdown:

Så din PC vil da koste 13268Kr og ikke 10700Kr!

Mitt råd ville være å ta en titt på www.komplett.no og ta en titt på deres bærbær-bygge PC. Skal love deg at du får mye for pengene der! :thumbup:

Lenke til kommentar
Whitbox er bra ingen tvil ang det men jeg føler meg lurt når de først setter opp Pris eks. mva (som virker vedlig billig) og deretter Pris ink. mva. :thumbdown:

Så din PC vil da koste 13268Kr og ikke 10700Kr!

Mitt råd ville være å ta en titt på www.komplett.no og ta en titt på deres bærbær-bygge PC. Skal love deg at du får mye for pengene der! :thumbup:

Grunnene er jo at de selger til bedriftmerkedet og der oppereres det med eks moms. siden dette er avdragsberettet.

Lenke til kommentar

Med mindre dette kabinettet må fraktes i bobleplast og aluminiumskoffert, burde det jo være et røverkjøp. Vanskelig å finne 15,4" lappiser som duger til denne prisen. har også sett litt på komplett sin byggepece, men så var det dette med breiskjerm (som burde vært standard for lenge siden).

Eneste nedturen er harddisken ... skulle heller ha sett en 60/7200. Vil det bli dyrt å bytte ut denne? Ser ikke at dette er en mulighet hos itbutikken. Whitebox tilbyr jo dette, men da blir pakken skrudd opp snart 3000 kr. Ellers har jeg hørt mye rart om kundesørvisen til whitebox ...

Lenke til kommentar

Mail jeg sendte til IT-butikken:

"Hei igjen, er det mulig å få den med 2.0Ghz P-M istedet?"

Svar:

"Vi har ikke mulighed for at ændre i den konfiguration vi har af dem på hjemmesiden"

Dvs. har de det ikke på siden der (TV-tuner inkludert) så leverer de det ikke. Litt synd.

Jeg sendte også en mail til Whitebox for en uke siden for å spørre om endel tekniske detaljer rundt den, men ikke fått noe svar enda.

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
Har hørt at denne pc'en er av veldig dårlig kvalitet, men har ikke prøvd den selv, så jeg vet ikke. Se om du finner noen tester av den før du kjøper. :thumbup:

Har du noen referanser på dette? Eller er det bare et tomt utsagn du kommer med?

Sjekket alle linkene her (testene) og for meg virker kvaliteten generelt til å være mye bedre enn AOpen 1557 og også noe bedre enn CL56.

Svært fristende det tilbudet hos itbutikken... Prøver i kombinasjon med produsent å få en med TV-Tuner og bluetooth. :D

2.0GHz kan ikke leveres, maks 1,7GHz hvis noen fremdeles ikke har fått det med seg - men det holder for meg :p

Lenke til kommentar

Den ser god ut i følge de reviewene jeg har lest også de siste dagene (selvom jeg ikke er så glad i 16:10 / 16:9 på bærbare) , prøver faktisk å mase/overtale Netshop for tiden til å vurdere å ta den inn med 2.0Gh siden det er så få butikker i Norge som har den foreløpig.

Lenke til kommentar

Jeg har snok alitt rundt og det virker som om alle kjøper av denne maskina (dette være seg Australia, Nederland, USA osv....) er kjempefornøyde. I alle fall de som har tatt seg bryet med å fortelle om det på div. diskusjonsforum.

itbutikken har ikke muligheter til å selge med norsk tastatur (passe irriterende)

Lenke til kommentar
itbutikken har ikke muligheter til å selge med norsk tastatur (passe irriterende)

Hvilket tastatur selger de den med da? og trur du ikke det er mulig å få kjøpt et norsk tastatur utenom, siden whitebox selger den med norsk tastatur :hmm:

Lenke til kommentar

Selges med dansk tastatur.

Produsenten (www.sddata.dk) kan levere med norsk tastatur og med bluetooth samt intern TV-Tuner.

Prisen for dette vil bli ca 15.813 NOK inkludert mva. Prøver å få til en spesialbestilt PC gjennom itbutikken - og jeg tror det skal gå.

Eksakt samme konfig hos www.whitebox.no:

CL25 10700

15.4"WSXGA Widescreen Crystal Clear 0

1,7 GHz Intel Pentium M Dothan 2MB Cache 0

80GB Harddisk (5400RPM) 895

Nyhet !! 8X DVD Brenner Dual Mode Plus & Minus 595

1024MB DDR RAM (2700 - 333MHz) 990

Windows XP Pro Norsk 1320

MS Worksuite 490

Internal Bluetooth 990

Internal TV-tuner 1450

Delsum 17430 1 17430

--------------------------------------------------------------------------------

Totalsum 17430 + 25% mva = 21787,50,-

Trenger jeg si mer? 21787,50,- minus 15813,- = 5974,50,- i forskjell på samme maskin, whitebox er DYRE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...