Zemeckis Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg kan trygt anbefalle SE K500i. Med denne mobellen har SE gjort mange forbedringer fra bla SE T6x0 og Z600 og andre sine modeller, bortsett fra K700i og P-serien. Den har god batterikapasitet, holder som regel 2-2,5 døgn med mye sms/mms skriving, litt ringing, litt bruk av kamera/film og spilling. Skjermen er også ganske bra, bildene blir ganske skarpe. Den har 12Mb minne, kanksje lite for noen, men det holder i massevis for meg. Den har også VGA kamera, men kan også ta bilder med en oppløsning på 1280x960. Man kan også ha MP3 ringetoner, støtter for midi,wav og amr. Mobilens java ytelse er helt fantastisk, spillene flytt veldig godt og ingen ting til noe form for lagg. Ivertfall ikke på de spillene jeg har spilt da. SE har vært uhyret når det gjelder sms tasting, men med K500i kan man slippe skrivegleden løs, den er nemlig veldig kjapp når det gjelder sms tasting. Er det noe mer du lurer på er det bare å spøre Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hva? Hvordan kan man få til megapikseloppløsning med et VGAkamera? Det er vel ikke mulig? Bare 2 - 2,5 dager, sier du? Det var litt lite, synes jeg. Kan du si det i timer, så kan jeg sammenlikne med 7600. Har nemlig tenkt å spille, sende sms/mms, ringe litt og ta bilder med telefonen skjønner du. Planlegger ikke å lade så inmari ofte. Den telefonen jeg har nå, 3510, har begynt å få dårlig batteri. Ikke veldig bra. Må lade hver tredje dag nå. Lite i forhold til en gang i uka som før. Dette var skummelt.. Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Spill er generelt veldig lite kompatible med 7600 på tastene. Joysticken er litt lite responsiv opp, og hvis man skal bruke tallene å spille med blir det jo helt forferdelig. Mange spill bruker jo flere knapper. Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Edit: Woops, dobbelt. Endret 14. januar 2005 av Excelsion Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hvordan kan man få til megapikseloppløsning med et VGAkamera?Det er vel ikke mulig? Bare 2 - 2,5 dager, sier du? Det var litt lite, synes jeg. Kan du si det i timer, så kan jeg sammenlikne med 7600. Har nemlig tenkt å spille, sende sms/mms, ringe litt og ta bilder med telefonen skjønner du Hvis du leser anmeldelsen til SE K700i hos amobil, så har også denne muligheten til å ta bilder i en oppløsning på 1280x960, selv om denne også har kun VGA-kamera. Nå må du huske på at K500i bruker TFT-skjerm teknologien og ganske sterk prosessor som trekker mye strøm når man bruker skjermen og spiller mye. Også kameraet trekker også en god del strøm om man bruker den mye. Nokia 7600 Vs SE K500i Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Er det bare å rote med noen innstillinger, eller er det noe ekstra man må laste ned via kabel som gjør at du kan ta bilder i megapikseloppløsning? Dette virket jo veldig hendig og smart. Særlig på en så billig telefon. Noen som har noe pris på bærestropp til den telefonen? Og om det i det hele tatt finnes? Lenke til kommentar
Algron Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Er det bare å rote med noen innstillinger, eller er det noe ekstra man må laste ned via kabel som gjør at du kan ta bilder i megapikseloppløsning? ''Interpolering'' kalles det, ganske ubrukelig etter min mening, siden kvaliteten blir elendig Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Men hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
CheGuevara Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Det står i kamera menyen, der står det navn på de forskjellige oppløsningene Liten (120 x 160), Medium(352 x 288), Stor (640 x 480) og utvidet (1280 x 960) Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Det blir ikke så veldig bra med andre ord? Vel vel... VGA holder for meg. Er det noen her som vet om SE har plassert mellomromstasten på 1-tasten på K500i? Har Nokia fra før, så det villle vært ubeleilig. 7600 har vel som alle andre nokiaer, mellomrom på 0, men tastesettet må jeg vel venne meg til uansett hvis jeg kjøper. Det kan vel være en vanesak, men... Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Er det noen her som vet om SE har plassert mellomromstasten på 1-tasten på K500i? Mellomromstasten på K500i er på firkanttasten. Siste tasten nederst til høyre. Akkurat som på de fleste SE mobilene Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Er det noen her som vet om SE har plassert mellomromstasten på 1-tasten på K500i? Mellomromstasten på K500i er på firkanttasten. Siste tasten nederst til høyre. Akkurat som på de fleste SE mobilene Du kødder? Det virket litt snålt... Hmm... Hørtes ikke bra ut. Hvilken tast bruker man til å bytte mellom stor og liten bokstav, T9 og frihånd da? Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Er det noen her som vet om SE har plassert mellomromstasten på 1-tasten på K500i? Mellomromstasten på K500i er på firkanttasten. Siste tasten nederst til høyre. Akkurat som på de fleste SE mobilene Du kødder? Det virket litt snålt... Hmm... Hørtes ikke bra ut. Hvilken tast bruker man til å bytte mellom stor og liten bokstav, T9 og frihånd da? For bytte mellom stor og lite bokstav trykke man på * knappen den som er nederst til venstre. For å bytte mellom T9 og frihåndsskriving holder man inn * knappen noen sekunder. Ikke noe problem i det hele tatt, tok meg ikke lang tid å lære meg det, etter å ha brukt Nokia i noen år Lenke til kommentar
Algron Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Du kødder? Det virket litt snålt... Hmm... Hørtes ikke bra ut. Du kommer garantert til å venne deg til det ganske fort Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Du kommer garantert til å venne deg til det ganske fort Nettopp. Dessuten tar det utrolig mye kortere tid å venne seg til enn tasteoppsettet til 7600. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Du kommer garantert til å venne deg til det ganske fort Nettopp. Dessuten tar det utrolig mye kortere tid å venne seg til enn tasteoppsettet til 7600. Ja, har skjønt det. Tror ikke det vil ta så lang tid å venne seg til noen av dem. Men uvant blir det vel uansett i starten. Men folkens. Nå må jeg snart ta en avgjørelse og det blir nok 7600. Litt vanskelig å velge uten å ha prøvd noen ekte utgaver av dem, men allikevel liker jeg 7600 best. Har fått skaffa meg noen programmer som skal hjelpe meg å forminske mp3låter så jeg kan få plass til ca 10 stykker på 20mb. Resten skal jeg bruke på bilder og slikt. Men K500i frister veldig, der er bare det at 7600 er så mye finere. Får gå og prøve de en dag. Fremdeles to uker til kjøp, minst. Tror jeg kan be happy med 7600, jeg... Dog K500i og en mp3spiller kunne gjort samme nytten ++. Vanskelig. Burde ikke være, men er. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Dog K500i og en mp3spiller kunne gjort samme nytten ++.Vanskelig. .. og mye mindre minne. På 7600 får du hvertfall noen sanger. Nå må jeg snart ta en avgjørelse og det blir nok 7600. Greit det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå