Gjest Yoshi Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Da redigere jeg litt her igjen... Nå står det mellom K500i og 7600. Fant ut at CX70 ville blitt litt dumt. Den joysticken gnagde litt i fingern min. ao.... Ikke har den kameraknapp heller... Så nå er det 7600 eller K500i. Skriver opp noen + og - som jeg har oppfattet så kan noen si seg enige eller uenige. 7600: - Knotete taster - tung - kan ikke bytte tastesett eller beskytteslesskjerm foran skjermen - litt dyrere enn K500i - lite minne til mp3 + godt kamera + blåtann + Ir + mye minne + mp3 som ringetone/alarmtone/varsellyd osv + nokia(fra min side) + stilig + nydelig skjerm K500i: - skulle gjerne hatt blatast istedenfor joystick, men det funker vel.. - litt mindre minne enn 7600 - ikke potensiale til bruk som mp3spiller i det hele tatt - tar ikke opp 3GPP-filmer(ifølge bruttern) - har ikke mellomrom på 0tasten som jeg er vant til + komprimeringsprogram så bildene tar mindre plass + stilig i blå + kamerabeskytter + kan bruke korte mp3klipp som ringetone + Ir(?) + stor og fin skjerm + koster så lite at jeg får råd til den og en god mp3spiller til samme pris som 7600 Og så noe jeg lurer på... Har noen av dem radio? Har K500i Ir? Hvor mange mb er ledig på K500i når du får den og hvor mange kan du slette deg fram til? Til dere som leser dette for første gang: nå har jeg forandret på det første innlegget så det vil være en haug med inlegg som handler om noe annet enn K500i og 7600. dette blir redigert etter Kristi87s innlegg. Endret 14. januar 2005 av Vegard_ Lenke til kommentar
Erren Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Neida.. Null tull.. Ta 7600 om du vil ha bra batterikapasitet, bra kamera, mye minne o.s.v.. Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Du kan komme til å slite med å få tak i ny 7600. De fleste butikker har nå nettopp sluttet å selge den, blant annet Telebutikken.no, utenabonnement.no osv. Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Du kan komme til å slite med å få tak i ny 7600. De fleste butikker har nå nettopp sluttet å selge den, blant annet Telebutikken.no, utenabonnement.no osv. Komplett har 2 stk. Nokia 7600 på lager. Men prisen er telefonen absulutt ikke verdt. http://komplett.no/k/ki.asp?sku=124339&cks=SER Endret 11. januar 2005 av ^kissa^ Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Du kan komme til å slite med å få tak i ny 7600. De fleste butikker har nå nettopp sluttet å selge den, blant annet Telebutikken.no, utenabonnement.no osv. Komplett har 2 stk. Nokia 7600 på lager. Men prisen er telefonen absulutt ikke verdt. http://komplett.no/k/ki.asp?sku=124339&cks=SER Ja, jeg mente til under 2000,- ettersom han sa at alt over var uaktuelt. Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Det stemmer. Jeg så telefonen i prisguiden til amobil.no for noen måneder siden, for bare 1998,- uten abonnement. Det var jo utrolig billig, men grunnen til prisen er nok at den er såpass upopulær. Og nå velger web-butikkene å ikke selge telefonen lenger, grunnet upopularitet. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) LG F2100 har verken mye minne(5mb), IR eller mp3, i tillegg koster den langt over grensa di uten abonnement - så den kan vel kanskje regnes som uaktuell? LG F3100? Mener du kanskje LG L3100, den har enda dårligere minne(1,5mb), ikke IR og heller ikke mp3, den synker under 2000 kroner uten abonnement - men er vel kanskje også uaktuell på grunn av difunksjonalitet(heter det det?)? Siemens CX70 har ikke mp3-spiller, den har derimot IR og 10mb minne, koster også under 2000. Nokia 7600 har både mp3-spiller, IR, og bra med minne (29mb) - man får faktisk også den for under 2000 kroner uten abonnement! UtenAbonnement.no, 1953 kroner... SE K500 har mp3-spiller, IR og 12mb minne - koster rundt 1600 uten abonnement. Hvis du skal ha med abonnement vil du kunne få alle disse modellene til godt under 2000 kroner! Også uten abonnement vil du få alle, bortsett fra LG F2100 til under 2000. Endret 11. januar 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) EDIT: Pris på Lg-telefonene er også viktig!De kan ikke koste mye mer en 2000,-! Hvis ikke er de uaktuelle. Alt under 2000 går. Det gjaldt som der ser LG-telefonene, som jeg ikke vet hva koster og er ute etter å vite. Jeg vet sånn ca hva de andre koster. Skal kjøpe om noen uker håper jeg. Hvis den blir tatt av markedet vil nok prisen falle litt i andre butikker. Det er vel vel og bra. And then again: noen som har noe pris eller specs på LG F2100 og F3100? Innlegg #150 Beat that, Hippie. Edit: Redigert inn og fjernet innlegg etter ønske. Endret 11. januar 2005 av Remerser Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) And then again: noen som har noe pris eller specs på LG F2100 og F3100? Ja, se over Du kan få LG L3100 for 1891 uten abonnement og LG F2100 for 2745! Endret 11. januar 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Da stryke me LG-telefonan fra lista. Isj, 1,5 mb.... Urk... Da er jeg tilbake på scratch... CX70, 7600 eller K500i... Tror nesten det må bli 7600. Det er bare det at K500i har fått bare ros og 7600 har fått masse ris... Hehe... CX70 har det ikke stått så mye om i grunn. men den er fremdeles aktuell... Skal stikke innom Multinett og få litt hjelp til å velge snart... På torsdag faktisk... Noen som har noe å si om CX70? Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Nokia 7600 har både mp3-spiller, IR, og bra med minne (29mb) - man får faktisk også den for under 2000 kroner uten abonnement!UtenAbonnement.no, 1953 kroner... Hvis du istedet sjekker siden til utenabonnement.no så ser du at den ikke føres der lenger. Prisguiden er bare uoppdatert. Lenke til kommentar
CheGuevara Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) k500i er nok det klart beste valget av disse mobilene, men personlig ville jeg ikke valgt denne, pga. har hatt dårlige erfaringer med SE! ville valgt CX70 selv! Endret 11. januar 2005 av Rexton Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 CX70 har jo den svære skjermen da... Det kan jo være greit. Prøvde CX65-dummie på Multinett. (Den er jo egentlig klin lik CX70 på utforming. Kun dekslene som har litt forskjellige farger.) Det tastesettet satt veldig trangt og knotete. Pluss at joysticken var ufattelig liten og rar. Prøvde også K500i-dummie. Joysticken på den er den beste jeg har prøvd. Men nå er det jo ikke sikkert at dummien er klin lik telefonen. 7600-dummien var ikke så ille. Den var litt mindre enn jeg hadde trodd og tastesettet stod bra i forhold til hva man skulle tro. Også tastesettet på K500i var av ypperlig kvalitet. Så at CX65 ikke hadde hadde kameraknapp på siden eller oppå telefonen. Dumt i grunn. Det hadde de to andre. Som dere sier har jo flere og flere internettsider sluttet å føre 7600, noe som betyr at jeg må kjøpe den i en vanlig butikk. Det blir litt dyrere. På Multinett kostet den 2999,- uten abo... De holdt på å lage ny liste, men... Skriver mer etterpå Lenke til kommentar
kristi87 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) hvis du forter deg kan du kanskje få k500i for 1200 kr uten abonemment på lefdal, prisgaranti.. slik fikk jeg min joysticken ja.. den passer meg bra fin den, prøvde også en dummie hos lefdal, den var ganske lik tror jeg Endret 14. januar 2005 av kristi87 Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Leste det ja... Selger de den i blå? Har begynt å tippe litt over på K500i fra 7600. Den har normalt tatesett som er himmelsk å bruke og plass til mange bilder. Kan kjøpe med en mp3spiller i tillegg til samme prisen som 7600. De dummiene jeg har prøvd av K500i har vært utrolig fine og bruke og kamerabeskytteren var ikke så upraktisk som jeg trodde Tastaturet og joysticken var utrolig gode å bruke. Selv om jeg har lange og tynne fingre gikk det greit å nå alle tastene uten at det ble ubeleilig. Har hørt at det skal være mye støy på bildene man tar med den, og hva følger egentlig med i salgspakken? I 7600s salgspakke får du med mer enn du noen gang planlegger å kjøpe... Lenke til kommentar
kristi87 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) fikk med lader bare men jeg har kabel og handsfree til ericsson fra før av, så det passet meg bra kameralyden når jeg tar bilde? vet ikke, likt som på k700i.. går det an å ta den vekk`? åja, nå testet jeg med at jeg hadde den på lydløs, og det kom ingen kameralyd stilig.. jeg har jo bare hatt mobilen siden i går.. så vet kanskje ikke så mye om den enda.. men den er prikk lik k700i på meny og sånn.. kjempegreit ja den der kamerabeskytteren, ganske grei den egentlig kan bare ha den åpen hvis du ikke har lyst til å stresse med den Edit: på lefdal.com står det at de har blå.. men jeg fikk den i sølv i butikken da.. jeg spurte ikke om fargene Personlig ville jeg valgt K500i fremfor den nokia mobilen uansett pga designet og at den har fått dårlig resultat i tester osv.. men har ikke lest så mye om den da, eller sett den i virkeligheten Endret 14. januar 2005 av kristi87 Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Bare lader? Det var da slappt. Kunne tenkt meg et headsett. Eller er det ikke radio på den kanskje? Hva med Ir? Det er det vel? er avhengig av Ir når jeg skal kjøpe ny mob. 7600 er ikke så ille egentlig. den slår vel K500i på funksjoner, men K500i er mer brukervennlig. Den ser stor ut, men er egentlig ikke så stor. Like høy som K500i, men litt bredere og tyngre. Skal ikke kjøpe før om minst noen uker. Har bursdag den 29. januar. Regner med å få noen slanter så jeg kan velge mellom dem. I salgspakken til 7600 følger det med stereoheadsett m/handsfree, cd, lader, hånleddsstropp, bærepose(nice) og telefon m/manual selvsagt. det er jo en del... Men det er vel ikke vits i å ha headsett hvis jeg ikke skal bruke telefonen som mp3spiller i grunn... Lenke til kommentar
kristi87 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Det er bare lader ja.. og manual da og telefon og batteri Den har Ir ja jeg er også avhengig av det til pcen.. mer viktig enn blåtann for meg :o Den har ikke radio.. så ikke så mye vits me handsfri utenom hvis du kjører bil noe jeg ikke gjør.. det var mye som følget med nokiaen.. den er sikkert et godt kjøp =) hvor mye koster den da? ikke sett den i noen butikker jeg.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 I salgspakken til 7600 følger det med stereoheadsett m/handsfree, cd, lader, hånleddsstropp, bærepose(nice) og telefon m/manual selvsagt. du glemte datakabel. I tillegg kan du bytte skinnene. MP3 spilleren og hodetelefonene er særdeles dårlig. Fra min så husker jeg skurring i hodetelefonene, og hva verre er. Jeg vil ikke anbefale den for å si det sånn. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Følger datakabelen med? Det visste jeg ikke... Vet at man kan bytte skinn, eller sleeves som Nokia kaller det. Skal kjøpe svarte hvis det blir den. Dårlig lyd sierru? Det låt ikke bra... I amobils test fikk den skryt for lydkvaliteten tror jeg. Men det kan vel variere litt fra telefon til telefon. Har ikke lest testen så nøye, men kan gjøre det en gang senere i dag. skurring i hodetelefonene skyldes ofte at du har plugget den inn feil. Særlig på discmaner blir lyden dårligere hvis du vrir litt på pluggen. Blir kanskje litt vanskelig hvis man kal ha den i lomma, da... Hvor mange sanger er det plass til egentlig? Det blir vel ikke mange på 30mb... Jeg planlegger ikke å ha så mange sanger, men det blir vel ca fire. Rammstein. De er ikke så store har jeg funnet ut. Lydfilene altså Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå