Theo343 Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Når man skal overklokke FSB effektivt ønsker man 1:1 med ram. I den forbindelse har jeg noen spørsmål jeg hadde satt pris på å få innspill på. Ellers har jeg forøvrig kjøpt Kingston HyperX 2*512 2-2-2-5 nå og gleder meg til å få testet når jeg mottar brikkene. - Hvordan er dette i forhold å kjøre i dual-channel mode? Kan det gi dårligere klokking? - Det lønner seg vel først å sette alt annet langt ned(inkl. ram) og se hvor langt CPU klarer FSB for å ha et referansepunkt? Har det noen hensikt å øke vcore på CPU hvis man stanger på maks FSB? Tenker da hvis man senker MP såpass at total Mhz alltid vil ligge omtrent i sjiktet av original Mhz. Og låser AGP etc. - Når man så har fått et FSB referansepunkt, så går man ned på FSB til standard og begynner å klokke RAM oppover 1:1 med FSB. På denne måten ser man om RAM stopper før systemet. Men hvor mye bær man øke ram voltage hvis RAM stopper før ren FSB klokk gjorde? - Senere når man skal finne beste fellesnevner for CPU-MP/FSB og ram 1:1 så kan man vel kanskje oppleve ting man ikke gjør når man isolerer hver enkelt kompionent, og hvordan vet man da best hvilken volt man øker.. og når nok er nok. Ram kan være vanskelig å måle temp på hvis man ikke har en løs sensor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå