Gå til innhold

Hvor ble det av filene?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg måtte installere Windows xp på ny og valgte da sånn at man slapp å formatere harddisken, sånn at den slettet det gamle Xp og installerte samme xp version igjen.

Men jeg hadde ca 10gb. med ting i mine dokumenter som er veldig viktig for meg, og de kan jeg ikke finne igjen.. før jeg installerte xp hadde jeg 5gb igjen.. og nå har jeg fremdeles 5gb igjen av harddisken...

Jeg har søkt på hele maskinen men kan ikke finne noe, og jeg har vist de skjulte filene som er i "C:/Document and settings"

Men jeg kan ikke finne noe.

Hva skal jeg gjøre? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener at det står noe om at filer i "windows-mapper" kan bli slettet hvis du installerer på den måten.

At du ikke finner de når du søker kan være at rettighetene på mappa ikke stemmer overens med brukernavnet ditt lenger. Har av og til det problemet med my documents mappa når jeg reinstallerer. Sjekk om du finner noen mapper som du ikke kommer inn i.

I verste fall kan filene være borte.

Men prøv dette:

under my computer, velg tools menyen -> folder options.

Helt nederst i lista under view-tabben tar du vekk krysset for 'use simple file sharing'.

Gå til documents and settings mappa og høyreklikk på mappa med ditt navn (fra forrige installasjon) og velg properties. Trykk på security-tabben og deretter advanced knappen. Gå på owner og trykk deretter brukernavnet ditt (eller admin) i lista. Merk av i boksen 'replace owner of subcontainers and objects' og trykk OK.

Sjekk om du finner noen av filene dine i mappa nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...