Gå til innhold

klokking av intel p4 2.53ghz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags hastighet kjører rammen din på? Har du hovedkort som støtter dual DDR?

Volten burde ikke være noe problem. Jeg har samme CPU og har hatt volten på 1.7V ganske lenge nå, riktig nok med vannkjøling.

edit: 1,7V er ganske MAX volt på den cpu'en da! I hvertfall med luftkjøling ;) *nå er du advart*

Endret av kazaa
Lenke til kommentar

ahoo: Hvordan hadde du tenkt å låse frekvensen på minnet, og hvorfor? Det hadde ikke vært noe poeng med mindre du bruker PC2100-minne. Min personlige erfaring med benchmarks av P4 2.53 er bedre score jo høyere minnehastighet. Jeg kjørte rundt 3 GHz (ca 158 MHz FSB) med minnet på bortimot 200 MHz 2-2-2-5 da jeg fikk de beste resultatene.

AGP og PCI bør du imidlertid låse.

Lenke til kommentar

Tenkte siden han hadde problemer med at pcen skrudde seg av når han hadde klokka den opp til 3Ghz. Og meist sansynligvis er denne CPU`en god for meir,så eg tankte det kunne være minnen som ikkje takkla den høge fsb`en (pga det er kun fs`en han kan øka for å få meir Ghz). Eg hadde sjølv problemer med dette da eg kom opp i 2,66@3,4. Men etter at eg sette minnet til 1:1. Så blei systemet super stabilt. (Dvs 170Mhz på minne) Veit kje kor mykje eg kan øka på minne?Er litt redd for å gå FOR langt der..Noko erfaring Rikky?

Endret av ahoo
Lenke til kommentar

Det går ikke an å låse minnefrekvensen da den følger FSB uansett, men du kan jo som du er inne bruke en annen divider hvis minnet er en flaskehals, noe det ikke er på 2.53 @ 3 GHz hvis det er PC2700 eller høyere.

Erik11114: Hva slags minne har du?

ahoo: Hva slags minne har du? 2.66 @ 3.4 er veldig bra.

Lenke til kommentar

eg lurer på ka som er best.... har eg mye ghz stiger tempen o.

også føler eg d ikkje går noe raskere enn normalt.

Er d noge eg har glømt å stilt på elle noge slik??

Normal CPU (2.53): Når eg spele cs:s ligge d på ca. 57fps.

Overklokket CPU (ca3.0ghz): Ligge an på ca. 57fps.

Eg trudde at den skulle stige lit??? :cry:

Også i windows og slik den går like tregt for å si d sån....

Endret av Erik11114
Lenke til kommentar

Erik11114: Har du testet med andre benchmarks eller sjekket at CPU-en faktisk er overklokket (du kan bruke CPU-Z til dette)?

ahoo: Du kommer ikke til å tjene så mye at det er verdt å bytte ut minnebrikkene dine. Hvis du lurer på noe mer, så kan du lage en egen tråd så denne ikke sporer mer av enn den allerede har gjort. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...