flodhest Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Har et problem med http://krem.tk/ Her vil jeg at boksene skal være ved siden av hverandre, og ikke under slik som de er nå. Jeg har prøvd meg fram med margin, men får ikke resultatet noe bedre enn dette. Hva er galt? Css Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Mulig jeg er utålmodig nå, men jeg VET at her finnes det folk som er kompetente nok til å finne en løsning på dette problemet. Og jeg har en mistanke om at det er en enkel løsning. Har lest og surfet litt selv, men jeg har liksom ikke funnet det jeg er på utkikk etter, ei heller kan jeg nok css til å vite hva jeg må gjøre. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Vanskelig å se hvordan det egentlig skal være. Du har ikke et bilde vi kan se på da? Start i alle fall med å legge til en <hr style="clear:both; visibility:hidden;"> nederst i container-diven, slik at den legger seg rundt de flytende elementene. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Skal prøve med den koden. Jeg vil at boksene skal se slik ut: Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Prøv med: div#venstre { width: 298px; height: 550px; float: left; overflow: auto; } div#høyre { width: 298px; height: 550px; float: right; overflow: auto; } Det funker hvertfall hos meg! Endret 12. januar 2005 av datating Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 datating: Hvordan kan det funke? Containeren er jo bare 596px bred..? Men funker vel kanskje om du minsker bredden på divene. Om ikke det funker, kan du jo fjerne alle koder og begynne så smått med bredde og float... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 datating: Hvordan kan det funke? Containeren er jo bare 596px bred..? Men funker vel kanskje om du minsker bredden på divene. Om ikke det funker, kan du jo fjerne alle koder og begynne så smått med bredde og float... åja... så ikke på hans container, lagde bare et forslag, men skal rette på det! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 du må huske at alle attrubutt verdier bør(må?) stå i "" ahh, fant feilen. du må legge en "wrap" rundt hver a vde blokkene, så må du legge float: left; på de. da vil det funke! tror jeg.. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 du må huske at alle attrubutt verdier bør(må?) stå i ""ahh, fant feilen. du må legge en "wrap" rundt hver a vde blokkene, så må du legge float: left; på de. da vil det funke! tror jeg.. Hm, lage en wrap rundt blokkene? Noen som har et kodeforslag kanskje? Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 <div>-wrap: <div> <div> boks1</div> <div>boks2</div> </div> Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Okey! Da prøver vi det.. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Om du har planer om å ha en viss avstand fra kantene til boksen, noe du garantert har, så må hu huske på å legge sammen padding-left og right på bredden på boksen. Du kan slu deg unna med dette problemet hvis du lager enda en <div>-innenfor den akutuelle boksen og legger "paddinga" der isteden: <div class="jesus"> <div>Jesus er nær!</div> </div> div.jesus div { padding: 1337px; } ...forresten så kjeda jeg meg, så jeg lagde denne... hehe: http://dan1el.net/div/css/padding.html Endret 12. januar 2005 av dan1el Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Takk for tipset dan1el. Må bare få boksene ved siden av hverandre, så kan jeg begynne å finpusse etterpå. Har prøvd å lage en wrap rundt boksene, men det ser ikke ut til å fungere. Noen som er villige til å ta en titt på koden? Må ha gjort feil et sted, eller så er det noe som mangler. CSS www.krem.tk Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Føler meg masete nå, men det ville vært en ekstrem fordel for meg om en kompetent person kunne kikket over koden og kanskje kommet med et kodeforslag som fungerer. Keep in mind at jeg må ha det meste inn med teskjeer når det kommer til web-koding. Har som sagt lest litt rundt, men finner ikke noe jeg kan bruke i dette tilfellet. Jeg mener, det burdte finnes en enkel løsning på dette, eller? Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 skal alle tre boksene stå side om side? Hvis dette er tilfelle, er ikke dette mulig rett og slett fordi bredden på de tre boksene er til sammen bredere en div'en rundt...den tredje boksen vil da komme under de to andre. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Nope, bare to. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Ok..kan kanskje ta en titt på det når jeg kommer hjem (sitter på skolen og har egentlig time...). Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Oh, kjempeflott det! Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 et lite tips... legg en div RUNDT hver av boksene.. som du floater til hver sin kant.. og legg "clear: both;" på footer... det burde gjøre mye.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå