Ulkesh Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg planlegger å si opp min BSU, siden jeg ikke lengre har planer om å bo i Norge særlig lengre, i hvertfall ikke til jeg skal kjøpe bolig. (BSU dekker ikke leie av bolig). Noen som har erfaringer med dette ? Jeg fant ikke noe på Postbankens nettsider om å si opp avtalen. Svar mottaes med takk ! Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Vet ikke hvordan det er med postbanken, men har det selv i bank... Er ganske sikker på at du må betale rentene tilbake. du må og betale allt du har skrevet av på skatten pga dette Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Du vil måtte betale all skatt du har spart. Rentene får du beholde vel?! Vet ikke hvordan det er om du vil overføre BSU til en annen bank. Men BSU må da kunne gå til kjøp av bolig over alt i verden?? Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Postbanken BSU dekker kjøp av bolig der Postbanken kan få 100 % sikkerhet i bolig, med lån m.m. Tviler sterk på at Postbanken har mye de skulle ha sagt i Nederland. Jeg vet at jeg må betale tilbake skatteletten, rentene er mine. Mange andre banken gir deg rentene på en vanlig konto, der du kan bruke dem opp med en gang. Jeg lurer egentlig mest på om de kan nekte meg å si opp..... Og hvordan jeg går frem . Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Postbanken BSU dekker kjøp av bolig der Postbanken kan få 100 % sikkerhet i bolig, med lån m.m. Tviler sterk på at Postbanken har mye de skulle ha sagt i Nederland. Jeg vet at jeg må betale tilbake skatteletten, rentene er mine. Mange andre banken gir deg rentene på en vanlig konto, der du kan bruke dem opp med en gang. Jeg lurer egentlig mest på om de kan nekte meg å si opp..... Og hvordan jeg går frem . Poenget er at så lenge du kan bevise at du har kjøpt bolig for pengene, har Postbanken lite å si dersom det er i Nederland, USA eller i Norge. Du har vel ikke forpliktet deg til å finansiere boligen din gjennom Postbanken?? BSU skal gå til kjøp av egen bolig, og det er uinterresant om du finanseierer resten av boligen med egne, vanlig oppsparte midler, eller tar lån. Men en BSU-kunde vil jo så klart enklere få lån hos den banken han tidligere har hatt BSU. Det dumme med BSU er jo at du ikke kan sette inn mer enn 100 000 i ditt hele liv, og hva slags bolig får du for 100 000?? Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Det dumme med BSU er jo at du ikke kan sette inn mer enn 100 000 i ditt hele liv, og hva slags bolig får du for 100 000?? Ingen. Men jo mer man har på BSU-kontoen, jo mer får man rett til å låne av banken. Bankens ønske er selvfølgelig at du skal låne det du trenger i tillegg til de 100k du har spart, og dermed kan de tjene tilbake det de har betalt deg i BSU-renter og vel så det. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Sier du opp BSU'en så kan du aldri igjen få BSU konto... men det vet du vel ? Endret 12. januar 2005 av gixxerman Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Det dumme med BSU er jo at du ikke kan sette inn mer enn 100 000 i ditt hele liv, og hva slags bolig får du for 100 000?? Ingen. Men jo mer man har på BSU-kontoen, jo mer får man rett til å låne av banken. Bankens ønske er selvfølgelig at du skal låne det du trenger i tillegg til de 100k du har spart, og dermed kan de tjene tilbake det de har betalt deg i BSU-renter og vel så det. Selvsagt. Men man kan da flytte BSU-kontoen sin til en annen bank om ønskelig? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Mulig jeg har misforstått noe her, men har du ikke underskrevet en kontrakt der slikt står? Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Man skulle tro at sånt stod i kontrakten, men nei da. Det henvises til skattelovene med paragrafer i fleng. Det står oppgitt hva som kvalifiserer som kontrakt-brudd, men ikke konsekvensene og muligheten til å avslutte tidligere. Men men, nå er det gjort ! Gikk til mitt lokale postkonto, og sa opp... Fikk pengene rett på brukskonto. Konsekvens : Jeg kan aldri åpne ny BSU konto, ikke i andre banker heller. Skatteletten må betales tilbake. Rente-pengene er mine. Siste steg i å kvitte meg med postbanken, og få tilbake penger som jeg trenger til annet. Wooooo ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå