halvardm Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Ba om hjelp i webkafen og, fikk ikke noe skikkelig svar så jeg legger til en ny tråd så den skal få litt mer oppmerksomhet Hvis du går inn på http://design.maraak.com i oppløsning 1152x864 og ruller nedover med musen så repeterer ikke bakgrunnen seg mer. Jeg kan ikke skjønne helt hvorfor. Noen som kan skjønne hvorfor dette skjer? EDIT: Dette gjelder kun FF og Opera. Endret 11. januar 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 funker fint i 1280*1024 i opera Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) funker fint i 1280*1024 i opera Les posten en gang til. Skomaker: Er ikke dette et typisk <hr style="clear:both; visibility:hidden;"> -tilfelle? Edit: Oja, det står i body, som jeg hadde tenkt å foreslå... Fjern height:100%; på body, skjønner ikke helt hvorfor du har med den. Endret 11. januar 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Hvor skal jeg legge den da? Ok, skal fjerne height: 100% i body EDIT: Jeg måtte hadde det slik body, html { height: 100%; font-family: arial, sans-serif; background: url(http://maraak.com/design/images/bg4.jpg) repeat-x #BAEDFF; text-align: center; } Når jeg tok vekk "html" forsvant bakgrunnen. Kan det være noe av grunnen? Endret 11. januar 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Mange som legger sånt som bakgrunn i egne diver osv. Men når du skal ha 100% uansett, slik som på denne siden, trenger du heller ikke diverse html, body { height:100%; } heller, for det gjelder om du bruker nettopp divs og setter bakgrunn i. Tror det skal funke fint om du fjerner height. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Jeg fikk ikke sett før du forandret tilbake... Og hvorfor clearer du før headeren? Edit: Skill mellom html og body, sett bakgrunnen på body, fjern height. Det virker som om du blander to metoder her, hvorav den ene slettes ikke er nødvendig når du setter bakgrunn til å repetere nedover i body. Endret 11. januar 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Det er ikke body som har den bakgrunnen som skal repeterest. Hmm, den clearende div'en var et tips jeg fikk. Ok, skal fjerne height igjen Og skille mellom html, body. EDIT: Done Endret 11. januar 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Det er ikke body som har den bakgrunnen som skal repeterest. Oja, det er den faden på toppen ja... OK, forslag: Legg topp-faden i en egen div i toppen, omtrent slik som på undeclined.net. Videre kan du heller sette den bakgrunnen, som jeg trodde sto i body - i body og repetere denne nedover. Slik vil den uansett være 100%, og du slipper å rote mer med dette. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Hø? Hmm, jeg vet ikke. Tror jeg ikke er så god å forklare. Les posten min en gang til å se om du skjønner det da, men jeg skriver det på nytt: Det er div#wrap som har bakgrunnen som skal repeteres ikke body. Body har en fungerende bakgrunn. Det er ikke den faden jeg har problem med. Endret 11. januar 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Ja, jeg forsto det. Altså, på toppen av sida kan du lage en 100% bred div der du legger den faden du har helt øverst på sida di. Da har du bakgrunnen i body ledig, og kan heller bruke denne til de vertikale strekene nedover, med hvit fade osv. Dette bildet i body blir da Xpx (bredden på designet) bredt, og 2-3px høyt, for så å repetere det nedover. Det er altså snakk om å bytte om litt på ting. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Åja, men hvordan skal jeg kunne legge den div'en under de andre elementene da? EDIT: Da får jeg jo det ikke midtstilt hvis jeg har det i body Det finnest vel en bedre løsning. Har gjort noe lignende før. Endret 11. januar 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Hvis div id="header" ligger inni diven som er 100% bred i toppen, vil den legge seg på toppen. Særlig siden topp-faden legges inn som bakgrunnsbilde i den nye diven. Edit: Hvordan får du ikke midtstilt? Endret 11. januar 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Hvis jeg skal ha det bildet som skal repeteres i body? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 body { background: url(sti) repeat-y top center; } Blir i midten så det holder, det. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Ok, men da snakker vi Takker for hjelpen Hein. Skal mase mer hvis jeg får flere feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå