Gå til innhold

Ny S939 PC - Trenger PSU og skjermkort

Anbefalte innlegg

Dette er hva jeg foreløpig har satt opp hos Netshop:

AMD Athlon 64 3000+ 1.8 Ghz BOXED

Asus A8N-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939

Zalman CPU Vifte (CNPS7000CU)

Plextor DVD-brenner PX-712SA/T3 Bulk

Lian-Li PC-50 Miditower Aluminium

Western Digital 200GB S-ATA 7200 RPM

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2

Jeg trenger et bra PSU (av den nyere sorten, altså 24 pins /m støtte for SATA), og et 6800GT til PCI-E for en billig penge. PSU må kunne tåle moderat overklokk av CPU og et ekstra skjermkort.

Hva med resten, ser det ut som det skal gå ihop? Hva med kabinettet, får jeg plass til 7000-kjøleren i kabinettet (på noen bilder ser det ut som om den er litt "utenfor" hovedkortet)

Er det noe jeg mangler ellers? Ekstra kabler?

[EDIT: Det gjeveste Fortron/Source PSU'et de har på Microplex, det vil holde regner jeg med? Ser ut som det er litt få uttak på det? Eller?]

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, den så ram ut :yes:

Har også sett litt på XFX sitt kort, og bare ber til høyere makter om at det ikke kommer noen nyere revisjoner før jeg får råd til et til, hehe.

eln:

Tja. Jeg skal ha to grafikkort og antageligvis overklokke begge disse, minnet og CPU... blir nok et par watt som går med da skal du se. Better safe than sorry...

Lenke til kommentar

Så du mener at jeg vil få store problemer med å drive: x850xt,a64 3500+, 2x seagate & 1024ddr med strømforsyningen som følger med her?. Har en enermax 431watter tho. Men skjønte ikke helt hva de mener i hw testen om at det er vanskelig å endre på strømforsyningen. annen fasong? :S

Lenke til kommentar
Så du mener at jeg vil få store problemer med å drive: x850xt,a64 3500+, 2x seagate & 1024ddr med strømforsyningen som følger med her?. Har en enermax 431watter tho. Men skjønte ikke helt hva de mener i hw testen om at det er vanskelig å endre på strømforsyningen. annen fasong? :S

For å si det sånn så er det bedre å ligge litt for mye i pluss enn å plutselig finne ut at du hadde for lite. :whistle: Ikke at jeg hadde det assa. :roll:

Skal kjøpe meg 450Watter'n av den OCZ Modstream PSU'en, både fordi min bråker mye og fordi den nye er sterkere rett og slett.

MvH Daniel

Lenke til kommentar

Det finnes vel steder på nettet som har skjemaer over hvor mange watt de ulike enhetene drar. Greit å sjekke ut. Om du overklokker er det vanskeligere å beregne, men de som overklokker sitter generelt sett ikke med Q-Tec 10W PSU heller da.

Lenke til kommentar

Til et slik system så kreves det et psu som minst leverer 24 amp på +12v. Man skal ikke se blind på watten psu'et leverer, her er det kvaliteten på strømforsyningen som spiller inn. Jeg har selv et 350w psu fra enermax, den leverer 26a på +12v railen. Det pkabinettet du linket til har et psu som leverer bare 17amp på +12v railen. En følge av å ha et for lite psu vil over tid(1-3mnd) føre til at maskinen din vil dø ut. Har selv vært vitne til at det har skjedd med et par av kameratene mine. Så du skjønner sikkert tegningen, tiden der man klarte seg med et 250kr psu er over. Invester nå og du vil komme til å nytte godt av det i fremtiden.

Lenke til kommentar

hva er det du snakker om da?

Til et slik system så kreves det et psu som minst leverer 24 amp på +12v. Man skal ikke se blind på watten psu'et leverer, her er det kvaliteten på strømforsyningen som spiller inn. Jeg har selv et 350w psu fra enermax, den leverer 26a på +12v railen. Det pkabinettet du linket til har et psu som leverer bare 17amp på +12v railen. En følge av å ha et for lite psu vil over tid(1-3mnd) føre til at maskinen din vil dø ut. Har selv vært vitne til at det har skjedd med et par av kameratene mine. Så du skjønner sikkert tegningen, tiden der man klarte seg med et 250kr psu er over. Invester nå og du vil komme til å nytte godt av det i fremtiden.

OCZ Modstream 450W strømforsyning har jo 26A på 12V-railen din og 26A på 3.3V-railen.

17? Hvor fikk du det fra?

??? :hmm: Mener du enermaxen? Trodde han skulle kjøpe den OCZ'en jeg da.

MvH Daniel

Lenke til kommentar

Heh.. Skjønte jo fælt lite jeg da. Trodde da seff jeg hadde lest noe helt på jordet, så googla litt rundt, fant det jeg skulle ha. :!:

MEN, han nevnte at han hadde et enermax 351W PSU i et arctic cooling kabinett. Så du var jo uansett med egentlig å underbygge mitt utsagn om OCZ framfor enermax. ;)

Underforstått seff. :!:

MvH Daniel

Lenke til kommentar

he he, sjekket nemlig opp det psu som blir levert med det artic cooling kabinettet, og den leverer 17a på +12v railen. Men hvis han har et enermax, så bør han sjekke hva den leverer på +12v railen, har selv en 350w fra enermax og den leverer 26a på +12v railen. Så hvis den han har leverer like bra så trenger han ikke bytte, han sier han trenger en 24 pins kontkakt, men det er bare kjøpe 20->24 pins overgang, samme med s-ata kontaktene. Men hvis han vil kjøpe seg et nytt så skjønner jeg det, har selv siklet på et slik OCZ psu i lang tid, men har jo et som holder en stund til da, så jeg venter til jeg ferdig med å bygge den nye maskinen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvorfor ikke denne?

Jeg har akkurat investert i en sånn, og den er stillegående og sterk.

Burde holde til det meste!

Enig. Har nettop bygget en Socket 939 maskin med MIST 500 Watt og det er en knallbra strømforsyning. Meget stillegående.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...