JVS Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Skal selge et av disse kortene og lurer på hvilke som er best og som eg bør beholde: GeForce FX 5600 GeForce4 Ti 4800 (ikke SE) Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Det skulle naturligvis være det nyeste, altså FX'en. Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 De yter sånn ca likt, men du kan få bedre spillopplevelse av ti4800, da denne ikke har DX9 (correct me if i'm wrong), funksjoner. Litt mindre effekter, men bedre fps. Jeg ville solgt begge, og kjøpt et 6600gt f.eks Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Det skulle naturligvis være det nyeste, altså FX'en. Et nyere kort er ikke nødvendigvis bedre enn en eldre modell. Ti4800 yter i mange tilfeller bedre enn et FX5600. Trådstarter: her finner du diverse benchmarks. Der finner du Ti4600-8X, som tilsvarer Ti4800, hvis jeg ikke husker helt feil. Jeg endret også emnefeltet til noe mer beskrivende. Lenke til kommentar
JVS Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Takk for info. Så for meg ut som om Ti4800 er bedre, så tror jeg selger FX kortet. Selv om det er nyere... Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Kan du ikke kjøre noen benchmarks på begge kortene. Da ser du forskjellen på de kortene du har. Kjør tester i de spillene du spiller mest. Endret 11. januar 2005 av Lættis Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Rikky: ettersom du er moderator, så bør du bruke spørreord korrekt. "Hvem" er forbeholdt mennesker, så enten så sammenligner man to mennesker som heter henholdsvis GF FX5600 og GF TI4800 (ikke SE), som jo er veldig rare personnavn, eller så skal spørreordet være "Hvilket". Beklager det frekke innlegget, men som moderator så bør du vite dette. Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 JVS: hvis du ser på resultatene av testen for Doom3, som er et OpenGL-spill, så ser du at FX 5600 er endel bedre enn Ti4800. Når du skal spille DX9-spill med FX-skjermkort, så bør du finne ut hvordan du kan bruke kortet som DX8.1-kort, fordi FX-skjermkort har dårlig støtte for DX9-funksjoner. I HL2 så gjøres dette ved å skrive -dxlevel 81 i oppstartskommandoen (både for HL2 og CS:S). Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 "Hvem" er forbeholdt mennesker, er egentlig ikke noe poeng å kverulere på, men det er sant Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Beklager det frekke innlegget, men som moderator så bør du vite dette. Det var absolutt på sin plass, spør du meg. Jeg la bare til navnene på kortene i den originale emnetittelen, og skrivefeilen har på et eller annet hvis gått meg hus forbi. Endres nå. *Lete etter nærmeste skammekrok* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå