Gå til innhold

Løfte dual optical veldig høyt..?


Anbefalte innlegg

Fikk nettopp logitech dual optical....

har et problem

Må løfte musa sinnsykt høyt opp når jeg skal flytte den for at den ikke skal flytte markøren samtidig.

Gjelder både windows og spill ....

Noen som har lignende erfaringer/tips..?

Virker som den er for sensitiv med lysene liksom..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, prøvd nesten alle underlag, men problemet er det samme. Det er ikke snakk om 1/2 cm hos meg, det er rundt 2-3 cm, og dette gjør selvfølgelig rask spilling veldig vanskelig. Til og med min optiske A4Tech-mus er bedre å bruke(!!), og DET sier vel litt.

Kan musen være defekt, eller KAN det ha noe med drivere å gjøre (kjører XP på maskinen det gjelder)?

Det finnes vel ikke noe software man kan bruke for å justere lysfølsomheten til musen..?

Lenke til kommentar

Det er VELDIG høyt, det er iallfall sikkert. Jeg har mine tvil om at det er normalt. Alle de optiske musene jeg har prøvd (jeg har hatt to, pluss endel kamerater som har) er mye mindre sensitive.

 

Det kan kanskje være at noe er slått litt ut av stilling inni der ellerno, slik at den ikke fokuserer på rett sted ? Her bare spekulerer jeg :smile:

 

Jeg tror ikke det finnes noe software som lar deg justere den optiske delen. Har iallefall aldri sett noe sånt. Det du kan gjøre (hvis praktisk mulig), er kanskje å ta en tur til en elektroforretning (Elkjøp, Lefdal, etc), og sjekke en identisk mus der.

Lenke til kommentar

Kjedelig problem du har der, jeg har optisk mus jeg og, riktignok fra m$, men den har jeg aldri hatt problemer med. Min optiske mus var en av de første som kom, og derfor hadde den ganske lav dpi (600 eller noe). Kanskje logitech har slått på stortromma og laget en mus med _MASSE_ dpi.

 

Sett på en gjennomsiktig teipbit eller noe :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 09:46, bdd skrev:

Kan musen være defekt, eller KAN det ha noe med drivere å gjøre (kjører XP på maskinen det gjelder)?

Det finnes vel ikke noe software man kan bruke for å justere lysfølsomheten til musen..?


Tviler sterkt på at drivern ekan ha noe med følsomheten til bevegelsessensorene. Musa di er nok noe for seg selv. Send den tilbake :razz: Min trenger bare 1/2cm over materiale før den står stille...

Synd at du har problemer med en så god mus. Hadde ikke klart å gå over til den gamle standard-logitech'en nå... :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...