Gå til innhold

WLAN-NG driver til Linux

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med å bygge 'Wlan-ng'-drivere til et PCMCIA-kort. Jeg er rimelig sikker på at kernelen er lastet ned som binærfil og ikke har blitt bygget. Dette står omtalt i README-filen, men det står ikke oppført noen løsning på problemet. (Fordi forfatteren bare bruker kompilerte kjerner) Noen som har fått til dette?

For ordens skyld:

-Plattform: SUSE 9.1

-make config gir følgende advarsel:

WARNING: .config not present in kernel source tree. This will

screw up modversions detection and build optimizations.

Is this a RedHat kernel? Workarounds enabled.

For an optimized build, copy over the relevent file from

/usr/src/linux/configs/ to /usr/src/linux/.config

-make all gir følgende feilmelding:

make[2]: *** No rule to make target `/usr/src/linux/.config', needed by `.depend'. Stop.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

su
cd /usr/src/linux
make oldconfig
make

Prøv så å kompilere driveren på nytt. Forutsetter at du har kernel-source pakken installert.

Edit: Er du sikker på at du må laste ned driver? SuSE har endel drivere inkludert, du må bare gå på Online Update og laste ned firmware til det chipsettet som er aktuelt.

Endret av Psy
Lenke til kommentar
Edit: Er du sikker på at du må laste ned driver? SuSE har endel drivere inkludert, du må bare gå på Online Update og laste ned firmware til det chipsettet som er aktuelt.

Har Prism2 chipset, og da må man kompilere drivere fra Wlan-ng prosjektet. Det står på hjemmesiden til SuSE. Det eneste av firmware jeg fant var hostap, som brukes til å lage et access point.

Kom et skritt videre med kompileringen, men det stoppet fordi det manglet noen filer (modversions.h var den som fikk det til å stoppe). Har kernel-sourcen, men tydligvis er den ikke komplett. I tillegg klaget config-skriptet over at kernelen ikke var installert (dato). Sikker på at den siste 'make'-kommandoen var nødvendig?

Lenke til kommentar

Jeg har en laptop med et 3com pcmcia kort som bruker prism driveren selv, og dette fungerer fint med SuSE 9.1. Har aldri trengt å laste ned noe driver. Det er forsåvidt mulig det finnes flere prism chips og at ikke aller er støttet.

Det eneste jeg har måttet gjøre er å gå på Online Update og velge firmware oppdateringen (nederst på lista).

Og den er bare på Online Update, ikke Add/Remove programs eller hva det het. Hvilket kort du har er også ubetydelig, alle firmwarene ligger nederst på lista på Online Update. Jeg pleier ta og velge alle :blush:, også finner Yast kortet automatisk etterpå.

Den make kommandoen er nødvendig ja. Er ganske sikker på at det er en annen make kommando du også kan bruke som ikke tar så lang tid. Jeg pleier avbryte den etter at den har gått ca. 30 sekunder når jeg kompilerer madwifi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...