intelli-musa Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 jeg ser litt rundt på nettet om htpc`er. har aldri bygd en htpc, men har litt lyst til det. jeg tenkte først på en kiss dvd-spiller med harddisk og nettverk, men jeg har funnet ut at å bygge en htpc er mer lønnsomt og framtidsrettet. så da lurer jeg på hva dere syns om oppsettet mitt og om det er noe jeg har glemt. jeg vet ikke om jeg skal gå for et AIW-kort eller om jeg skal kjøpe sepparat tv-kort. noen som har noen meninger om det? oppsettet Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Med fare for å starte en AMD vs Intel-krig, så er det visstnok "kun" P4 som gjelder til tung FFDshow-bruk, i følge de fleste som har testet. Jeg har ikke sammenlignet dette selv, så jeg kan ikke garantere noe. Ville bare gjøre deg oppmerksom på dette. Anbefaler også at du bytter ut 9800-kortet med et 6600 eller 6600GT, disse er veldig hotte på HTPC-fronten. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 hva er "FFDshow"? har hørd om det men vet ikke hva det er. Og det var et AIW kort med tv-inngang(tuner) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Her står det litt om FFDshow. Muligens en litt utdatert guide, men du får hvertfall et innblikk i hvordan det funker. Hva skal du bruke HTPC-en til forresten? Projektor? Endret 11. januar 2005 av Rikky Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Foreløbig skal jeg koble den på TV`en. så tar jeg den med på LAN når jeg ikke gidder å ta med hovedPC`en. jeg skal spille musikk, har skikkelig annlegg men ikke DVD-spiller, film, TV. pluss at jeg bruker den til å ta opp og brenne tv-program. kan kanksje vurdere andre socketer hvis jeg kan få prisen ned. egentlig tenkte jeg på en htpc til 5000 men det ser ikke ut til å gå. Endret 11. januar 2005 av intelli-musa Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Ok, hvis du ikke skal bruke maskinen til FFDshow (som ikke er noe must til vanlig TV-bruk), spill eller andre tunge oppgaver, trenger du ikke allverdens ytelse. Jeg ser at du oversteg 5000 ganske kraftig på oppsettet ditt. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) vet det..ser at jeg kan få en socket-a til rundt 5-6000. men det er jo ikke akkurat så framtidsrettet. Noen som har forslag til tv-kort som har kan dekode tv-signal i kortet, og ikke bruker så mye av CPU`en. Endret 11. januar 2005 av intelli-musa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå