Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bridging av nettverk med asus wl500g

Anbefalte innlegg

Jeg har en asus wl500g som jeg gjerne vil koble til en av de andre routerene som er i området for å bridge dette nettet, altså forsterke signalet som routeren fanger opp. Jeg setter den på hybrid, men får ikke opp noen liste over tilgjenglige nettverk. Det står en liste på add der jeg kan sette inn en mac adresse. Må jeg ha denne eller kan jeg få opp en liste på hvilke nettverk som routeren kan forsterke.

Er netstumbler et program som jeg kan bruke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å gjøre dette må du sette inn mac adressen til router nr 2 i router nr 1 og omvendt. Begge routerne trenger å vite hvilken routere som skal få koble seg inn i nettet.

Begge routerne må stå i hybrid mode.

Hvist router nr 2 bare skal forsterke nettet og ingenting annet så er de bare å sette den i AP mode istedenfor Home gateway som blir brukt i den routern som er koblet til nettet.

Har samme oppsett hjemme, jeg deler internett med en annen leilighet over gata og det fungerer utmerket.

Bruk netstumbler for å finne mac adressene

Endret av Bramnar
Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke det til, jeg er usikker på hvordan en skal sette opp ruteren, den ruteren jeg skal koble til er en AP, men den er ikke en asus wl 500g. Den kjører også på 54 mbps. Hvis jeg setter min som AP, kan jeg legge in mac adressen til den andre routeren i min, men feltet som jeg kan klikke på for å få routeren til koble til andre AP er blokkert ( ikke mulig å endre)....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...