petterg Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hvordan kan jeg konfigurere apache slik at den gir en betinget redirect til en annen fil en den det spørres om? F.x. vil jeg at requester som gir utslag på BrowserMatch "FunWebProducts" skal få filen ~/nofunweb.html som svar uansett hvilken fil de spurte etter. Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Har du prøvd mod_rewrite? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Har gjort forsøk med rewrite, men jeg får det ikke til! <IfModule mod_rewrite.so> RewriteEngine on RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} ^.*Opera.* RewriteRule ^/pg.*$ /nowelcome/nofun.html [R] </IfModule> Denne koden skulle så vidt jeg kan skjønne sørge for at alle requester fra Opera browser som starter med www.mittdomene.no/pg skal få filen nofun.html, men det skjer ikke. Mod_rewrite lastes (har også prøvd uten <IfModule...> uten at det gjorde noen forskjell. I følge access_log blir browseren gjenkjent som Opera. Hva gjør jeg feil her? Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Problemet ditt er veldig enkelt du har en / for mye: Forandre koden din fra: RewriteRule ^/pg.*$ /nowelcome/nofun.html [R] Til: RewriteRule ^pg.*$ /nowelcome/nofun.html [R] Lenke til kommentar
petterg Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Det gjorde ingen forskjell. For å presisere: /pg er en mappe med undermapper og filer. Målet er at uansett hvilke filer det spørres etter innenfor denne mappa skal serveren sende nofun.html. Noen fornufig måte å debugge dette på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå