Deadringer Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) hei det jeg lurer på er om denne amd xp prossesoren passer til dette hovedkortet. jeg veit at begge er socket a, men jeg vil være sikker! edit: er det foresten noen bra cpu? eller er det andre amd xp prossesorer som jeg heller bør kjøpe? skal bruke rundt 1200,- hvordan er denne kjøleren til nevnte cpu? har også sett at det står amd sempron og ikke athlon hos netshop, men på testen til hw av prossesoren står det at det er athlon, også på resten av hw.no sidene Endret 11. januar 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Ja den passer, men du må flashe BIOS til utgave 1008 først. Det er dessuten en Sempron, ikke en XP. I motsetning til andre Sempron cpu'er for Socket A så har dog denne Barton-kjerne (ser at mange butikker setter Thornton på den, men såvidt jeg vet så var Thornton en Barton med 256KB cache), så dette skulle i utganspunktet være den desidert beste av Socket A Sempron. Hvis du skal ha en Socket A cpu vil jeg derimot råde deg til å kjøpe en XP-M som visstnok fortsatt er å få tak i hos ITButikken og Hos Netshop. Disse er svært overklokkingsvennlige, og yter langt bedre en tilsvarende Sempron CPU. Kjøleren duger nok til å kjøre cpu på default innstillinger, men hvis du skal overklokke så er det nok lurt å kjøpe en bedre en Endret 11. januar 2005 av C4STOR Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 ok, takk. er det noen som har forslag(linker) til andre cdp'er som passer til det hovedkortet, helst uten at jeg behøver å flashe Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 ok, takk. er det noen som har forslag(linker) til andre cdp'er som passer til det hovedkortet, helst uten at jeg behøver å flashe Nevnte jeg XP-M?? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Nevnte jeg XP-M?? jo, men måtte jeg ikke flashe bios da? uansett. hvis du har noen forslag til en xp-m prossesor som er rundt 3ghz+ rask så post gjærne den Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Nevnte jeg XP-M?? jo, men måtte jeg ikke flashe bios da? uansett. hvis du har noen forslag til en xp-m prossesor som er rundt 3ghz+ rask så post gjærne den Det finnes ikke AMD prosessorer på "rundt 3GHz". Hele hensikten med en en XP-M er at du overklokker den. Selv om den "bare" har en rating på f.eks 2400+ så er det med 133MHz FSB og 14 (hvis jeg husker riktig) i MP (mao 1.8GHz sånn ca). MP på XP-M er ulåst, så mao så er det fritt fram for overklokking. Alt du trenger å gjøre er f.eks å sett VCore til 1.65, FSB til 200 og MP på 11 så kjører cpu'en på samme hastighet som en XP3200+. Jeg kjører i øyeblikket min XP-M på 2.4GHz, med 1.65V spenning på cpu'en. Dette tilsvarer sånn ca en XP3600+. En XP-M 2400+ er den beste cpu'en til Socket A Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) "rundt 3GHz" joda, som "tilsvarer" 3ghz Jeg kjører i øyeblikket min XP-M på 2.4GHz, med 1.65V spenning på cpu'en. Dette tilsvarer sånn ca en XP3600+. En XP-M 2400+ er den beste cpu'en til Socket A ok. var det det du linka til? ternger jeg flashe bios hvis jeg skal ha xp-m prossesor da? å fungerer vifta mi (er tilsvarende, bare opp til 3ghz og ikke 3.2) ok til å overklokke denne, eller bør jeg skaffe en ny? i så fall hvilke? Endret 12. januar 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Nei og ja Btw alltid lurt å flashe bios uansett, fjerner bugs og gjør hk mer kompatibelt Endret 12. januar 2005 av Epsilon- Lenke til kommentar
ADT Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 dette er hva jeg har prøvd å si til deg headcleaver, en m-xp 2400+ 35W parret med nf7 v2.0 er en sinnsyk klokke-kombinasjon. MYE ytelse for pengene! Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 For å svare på spørsmålet til trådstarter, så passer begge sammen da de er socket A begge to. XP-M er etter mine øyne (og andres) ett bedre alternativ da denne har ett meget godt klokkepotensiale for å få mye ytelse av lite penger. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Nei og ja så vifta passer altså? dette er hva jeg har prøvd å si til deg headcleaver, en m-xp 2400+ 35W parret med nf7 v2.0 er en sinnsyk klokke-kombinasjon. MYE ytelse for pengene! ok skal tenke på tilbudet ditt men er det mulihet å klokke en 2.4xp-m prossesor til 3ghz uten at jeg må bruke vifte da? Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 men er det mulihet å klokke en 2.4xp-m prossesor til 3ghz uten at jeg må bruke vifte da? Å klokke den til 3GHz kan du bare glemme, da må du isåfall ha cascade kjøling eller en fullmoddet Vapochill/MachII. Om du mener XP3000 hastighet så er jo dette fullt mulig , og en stor sannsynlighet for at du greier. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Nei og ja så vifta passer altså? dette er hva jeg har prøvd å si til deg headcleaver, en m-xp 2400+ 35W parret med nf7 v2.0 er en sinnsyk klokke-kombinasjon. MYE ytelse for pengene! ok skal tenke på tilbudet ditt men er det mulihet å klokke en 2.4xp-m prossesor til 3ghz uten at jeg må bruke vifte da? Du klarer ikke 3GHz med en XP-M. Vet at du mener "tilsvarer 3GHz", men nå har nå engang AMD en Performance Rating, så hvorfor kan du ikke bruke den som referanse istedet for å dra inn klokkefrekvensen fra Intel cpu'er? En 3GHz P4 og en XP3000+ er ikke nødvendigvis direkte sammenlignbare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå