Neme Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Jeg kjøpte nylig en ny Maxtor 60gb HD, men den var drit, så jeg kjøper en til for å få meg en fin en som primary, så bruker jeg bare den maxtor disken til all annen dritt som mp3 osv... Men anyways ! Jeg har plukka ut to harddisker, men jeg vil høre noe erfaringer fra disse harddiskene. Den ene er en Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM eller en IBM Deskstar 80GB IDE 7200RPM ATA/100 disk. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Hei! kjør en søk på forumet på IBM eller krash, da vil du få opp MANGE treff på den IBM disken du har der. WD har høyere ytelse, og venter nå spent på den WD disken du satte opp =) får den høyst sannsynlig i morgen =) Lenke til kommentar
Neme Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Hei. Jeg har hørt det er mye probs med nesten alle 80gb disker. Burde jeg vente på en 120gb ? Lenke til kommentar
Guahtdim Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Begge diskene støyer rimelig mye da.... Seagate Barracuda IV er litt mer stille (men det går vel på bekostning av ytelsen) Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 alle GXP seriene fra IBM var billigløsninger, dette kan jeg si av erfaring. skal du kjøpe noe burde du velge noe som har kvalitet og IKKE MINST levetid. seagate og WD er de til å stole på. øverst: det jeg mener med erfaring er at min 60GXP sa gonatt etter 5 mnd bruk. det samme gjorde serveren på vår videregående skole (500 elever, 500 log-in kontoe, hehe).. det var fordi GXP var laget til alminnelig bruk (altså 6 timer per dag, fakta!). men faktaen var det ingen som trudde på... helt til de var ofrene selv Lenke til kommentar
Turboneger Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Støtter inventum. IBM har fått så mye pepper for harddiskene sine i løpet av de siste to årene at de må gå i samarbeid med Toshiba (tror jeg det var) for å få et annet navn på harddiskene sine så de kan bli konkurransedyktige igjen. Foreslår også Western Digital som har fått mange godord. :smile: Lenke til kommentar
Bossman Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg kan annbefale WD 80GB 8mb cache disken du satte opp. Har ikke brukt denne mer en 3-4dager nå, men virker knirkefritt og er meget stille :smile: Lenke til kommentar
Zink Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 02:25, inventum skrev:øverst: det jeg mener med erfaring er at min 60GXP sa gonatt etter 5 mnd bruk. det samme gjorde serveren på vår videregående skole (500 elever, 500 log-in kontoe, hehe).. det var fordi GXP var laget til alminnelig bruk (altså 6 timer per dag, fakta!). men faktaen var det ingen som trudde på... helt til de var ofrene selv Jeg ser noen ('TRAM') meldte om et intervju med en av 'hotshot' gutta hos IBM Her i dette innlegget som bekrefter gxp120-diskens begrensning ( 8t/7 ). Lenke til kommentar
Zink Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 00:55, nemetiss skrev:Jeg kjøpte nylig en ny Maxtor 60gb HD, men den var drit Er dette D540x ? Ser ihvertfall 2 på 'Erfaringer' som gir denne god omtale - men skiller den seg dårlig ut fra den du har fra før ( hvilken ) ? Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg er en av de som kastet seg på tilbudet på IBM disker sent i 2000 var det vel. Nye flotte IBM 45 og 60 GB 7200 rpm "Deskstar" disker. Jeg kjøpte 2x 45 GB. Den ene holdt i 3 måneder, den andre i drøye 12. Begge døde etter det nå så fryktede "klikke syndromet". Du hører disken klikker litt, så dør den rett og slett. Etter dette har jeg (som så mange andre har jeg på følelsen av) forbannet IBM, og ønsket de nord og ned. Det er ikke for ingenting at folk har omdøpt "Deskstar" til "Deathstar"... Jeg bytta til Western Digital, som hittil har gått helt problemfritt. Jeg har i løpet av 10+ år hatt problem med en WD disk, som døde (40 GB). Ellers har jeg ingen negative erfaringer med det merket. Seagate er også et merke jeg har hatt minimalt med problemer med (var en 2.1 GB Barracuda SCSI disk jeg sleit mye med for mange år siden) Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg skal kjøpe meg ny disk om noen uker, da blir det den Seagate disken! Den er veldig stillegående og leverer grei ytelse iforhold til pris. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Hvis jeg skulle hatt 80gb disk, hadede jeg kjøpt seagate barracuda IV (som jeg seff allerede har kjøpt og installert), hvis jeg skulle hatt større disk, hadde valget blitt en WD 120gb. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 02:18, ShitHead_No skrev:Begge diskene støyer rimelig mye da.... Seagate Barracuda IV er litt mer stille (men det går vel på bekostning av ytelsen) Sjeldent jeg hører min 80GB WDC. Men når den jobber for fult lager den litt lyd, men det har den bare gjort noe få ganger i det siste. Western Digital er absolutt å annbefale, skal kjøpe meg en 120GB til så fort jeg får nok cash :smile:! _________________ Mvh. Simen Bakke @-Mail ________________________ En stor bra DATA med en stor blå HARDDISK. [ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-06-12 09:22 ] Lenke til kommentar
Neme Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Hei. Zink: Jeg husker ikke hvilken versjon, men den bråker og står i. Det virker som om de fleste anbefaler WD, untatt en som anbefaler IBM, men han har jo hatt det i 3 dager så vi får nå se. Har en WD 40gb som fortsatt virker etter 2 år :smile: Så jeg går for enten Seagate Baracuda IV eller WD. Takk for all hjelp -Christian Update: Måtte redigere litt. Blir litt skrivefeil nå så 'tidlig' på morgen :wink: [ Denne Melding var redigert av: nemetiss på 2002-06-12 11:57 ] Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg anbefaler også Western Digital og Seagate diskene, den ene seagate'n min funker helt fint ettar at jeg 4 ganger har nøppa ut strømkabeln når den var på(ikke med vilja da), veit ikke om det egentli er så farlig for disken, men bra er det neppe!! WD800BB er jo ganske stille og rask, aldri opplevd problemer med den, anbefaler de på det sterkeste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå