Gå til innhold

Spørsmål om lo-end ytelse

pcp160

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan si litt om hvor "grensene" går i lo-end verden?

Tenker på typisk hk med grafikk, kontra feks FX 5200/5500 eller Radeon 9200/9250.

Vi snakker da selvsagt ikke om maskin for spill, men jeg vet lite om begrensningene/mulighetene med denne typen grafikk kort.

Er det feks slik at film fra kamera ikke vil funke på hk med innebygget gpu, eller hvordan er dette egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som kan si litt om hvor "grensene" går i lo-end verden?

Tenker på typisk hk med grafikk, kontra feks FX 5200/5500 eller Radeon 9200/9250.

Vi snakker da selvsagt ikke om maskin for spill, men jeg vet lite om begrensningene/mulighetene med denne typen grafikk kort.

Er det feks slik at film fra kamera ikke vil funke på hk med innebygget gpu, eller hvordan er dette egentlig?

et HK med innebygd GPU klarer fint kontoroppgaver og lignende, dessuten så ble det annonsert her på HW.no for en liten stund tilbake, om et HK med innebygd GPU tilsvarende 9800pro i ytelse.( noe som er ganske bra for innebygd å være )

Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 11/01/2005 : 11:49

et HK med innebygd GPU klarer fint kontoroppgaver og lignende, dessuten så ble det annonsert her på HW.no for en liten stund tilbake, om et HK med innebygd GPU tilsvarende 9800pro i ytelse.( noe som er ganske bra for innebygd å være )

Ja, men det jeg lurer på er da hva "kontoroppgaver" er, er Windows mediaplayer en del av kontoroppgaver.

Hva kreves av skjermkort for å se DVD, film fra digitalkamera, tv fra tv-kort osv?

Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11/01/2005 : 11:57

For å si det sånn, et billig skjermkort klarer alt bortsett fra spill. 

Det høres bra ut, det er snakk om pc til min far, han sitter idag på en P1 166Mhz 32Mb Ram, og Win 95, som han såvidt innrømmer er "noe" treg :whistle:

Så kravene er ikke store, kommer neppe til og begynne med spill, men vil gjerne at han skal kunne se film av barnebarn osv.

Lenke til kommentar

Dersom du mener DVD-film, så har vel programmet PowerDVD et minimumskrav på 400 MHz CPU, og 128 MB RAM (sånn omtrentlig). Det er ikke skjermkortet det står på, nødvendigvis.

Andre typer film krever andre programmer, og det er systemkravene til disse programmene du må forholde deg til. Moderne 3D-spill (-programmer) stiller høye systemkrav til ALT i en PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...