Gå til innhold

Beste drivere for ATI nå?


Vo0do0

Anbefalte innlegg

I dag går jeg fra mitt 5900U til et Asus X800XT PE, og siden jeg ikke har vært så veldig inne på ATI drivere den siste tiden lurer jeg på hva som er, og hvor jeg finner, de beste ATI driverene... Behøver ikke være offesielle for min del. Har også planer å OC en del (Ikke det at dette nødvendigvis har noe å si da.)

Ooooo! Jeg gleder meg som en liten unge. :w00t:

 

Edit: Jeg har lest "Drivere og verktøy til skjermkort." tråden. Det jeg er ute etter, er deres personlige meninger og erfaringer.

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jij1984: %-vis økning er vel mer informativt for oss andre, eller konkrete tall. Økte du fps´en fra 483 til 491 når du spiller Tetris? :!:

 

Personlig så bryr jeg meg ikke lenger så mye om jeg får 46 eller 49 fps når jeg spiller CS:S. Brettene varierer så mye, og CPU´en blir så belastet attpåtil, så jeg godtar at det av og til ligger på 20 fps med et 9800 Pro.

 

EDIT: poenget mitt er selvfølgelig at jeg bruker Catalyst

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

Hmm... Får masse vakkre artifacts når jeg prøver å klokke kortet. Har fått på AC4'en. Den idler på rundt 40C og litt under 60C. Men jeg prøvde først med 3drage tweak og da låste alle spill seg. Så satte jeg ned til standard clocks men det låste seg fremdeles. Så avinstallerte jeg 3RT, og da funket alt fint. Så prøvde jeg med ATITool. Og prøvde å finne maks core clock, da kom den testsaken opp og jeg fikk MYE artifacts og den satte bare ned og ned coreclocken. Jeg ga opp da den kom på 400MHz. Så avinstallerte jeg dette også. Alle spill funker nå fint med standard clock og temperaturene er som nevnt tideligere. Om jeg tar på overdrive i catalyst så driveren hopper den med glede opp noen hakk på coreclock. Noen som kan si meg hva som er galt?

Systemet mitt er helt nyinstallert. Med SP2.

Lenke til kommentar
Jeg har alltid vært en tilhenger av Catalyst driverene.

 

F.Eks gikk jeg fra 130FPS til 170>200FPS når jeg gikk fra Catalyst 4.11 til 4.12 :D

 

Et annet pluss med Catalyst (altså, WHQL_) er at de ikke kan skape problemer (bluescreen, hang-ups mm) . Da de er testet som 100% stabile.

Jeg er også MEGET fornøyd med ati sine catalyst drivere, jeg liker ikke CCC men det finnes drivere med det gode gamle kontrollpanelet.

Lenke til kommentar

jij1984:

 

Gjennomsnitlig fps regnes tross alt ut fra hvor mange bilder som rendres over en viss periode. Hvis et spill har en øvre grense for hvor mange bilder som kan vises i sekundet, så vil det påvirke gjennomsnittet.

 

HL2 har en øvre grense på 100 fps (som kan fjernes). Når du bruker drivere som øker fps, så øker den altså ikke maks fps, som uansett er 100 fps. Du kan altså ikke trekke noen endelige konklusjoner på hvor gode de nye driverne er, basert på ytelsen i HL2, fordi den øvre grensen selvfølgelig senker det potensielle gjennomsnittet.

 

Var det klarere nå...?

Lenke til kommentar
jij1984:

 

Gjennomsnitlig fps regnes tross alt ut fra hvor mange bilder som rendres over en viss periode. Hvis et spill har en øvre grense for hvor mange bilder som kan vises i sekundet, så vil det påvirke gjennomsnittet.

 

HL2 har en øvre grense på 100 fps (som kan fjernes). Når du bruker drivere som øker fps, så øker den altså ikke maks fps, som uansett er 100 fps. Du kan altså ikke trekke noen endelige konklusjoner på hvor gode de nye driverne er, basert på ytelsen i HL2, fordi den øvre grensen selvfølgelig senker det potensielle gjennomsnittet.

 

Var det klarere nå...?

Jepp.

Men hvordan fjerne grensen i feks hl2 ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...