jossy Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hei, jeg sitter å ser litt på mobiler her ... Er GSM trippelbånd det samme som G3?? Takk for alle svar Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hei, jeg sitter å ser litt på mobiler her ... Er GSM trippelbånd det samme som G3?? Takk for alle svar G3 - Hva er det? Kanskje det er 3G du mener? I så fall, NEI! GSM og 3G er to forskjellige nett! Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 3G er et helt nytt mobilnettverk, som skal ta over for vårt GSM-nettverk. Har navnet UMTS (Universal Mobile Telecommunications System), og støtter store overføringshastigheter som blant annet muliggjør videotelefoni. GSM blir på lik måte kallt for 2g, GPRS for 2,5 G og EDGE for 2,75 G. Lenke til kommentar
molna Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 2,75G, hvor har du det fra? Både GPRS og EDGE (også kalt EGPRS) kalles 2,5G Lenke til kommentar
genser Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Et kjapt søk på google viser at det er langtifra bare Remerser som betegner EDGE som 2,75G. Deriblant itavisen (som ikke er en god kilde forresten). Lenke til kommentar
molna Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Ja, sjekket det først jeg også, og kunne ikke fuinne noen ofisielle sider som kaller det 2,75G. Så tror nok bare det er et uttrykk som har blitt brukt. Alle de offisielle sidene ser ut til å bruke 2,5G for både GPRS og EDGE. (f.eks Siemens, som er blandt de største på EDGE: http://communications.siemens.com/cds/fron...NrNrNrN,00.html ) Lenke til kommentar
tbone Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Ericsson, GSM World og Telenor kaller EDGE 3G. Er det rart folk blir forvirret... Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 2,75G, hvor har du det fra? Både GPRS og EDGE (også kalt EGPRS) kalles 2,5G Jeg bruker det siden jeg synes det er et mye bedre uttrykk enn å bruke 3 G eller 2,5 G. Vet at du har mye innblikk i slike ting selv molna, men jeg velger å bruke dette personelig da jeg finner det passende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå