aklla Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) hvor kan jeg kjøpe leds, sånne som er VELDIG sterke, helst ikke på microplex, de er for dyre når det gjelder porto for 2-3 leds har tenkt til å koble leds på vanelige AA batterier, er dette mulig, og må jeg evt ha motstand eller lignende(jeg er ingen elektrikker, ikke kom med koblings-skjema) vil også ha noen andre ting som går på de samme batteriene, er dette smart, de andre tingene bruker en del strøm, strømbruken varierer veldig... forresten noen som vet hvor mye risting ett lys-rør tåler, på ca 30cm?? risting er vel ikke ett problem for leds? edit: får jeg bra svar her er det mulig jeg lager en anderledes "casemod" som skal inn i worklogs... Endret 11. januar 2005 av aklla Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) www.elfa.se der kan du kjøpe, men veit ikkje kordan det blir me portp:P men eller hvis du bur i nerheten av en clas olson butikk har jo dei og! angåande AA batteri kjeme det ann på ka volt Diodane du kjøpe tåle.. Endret 11. januar 2005 av alexsnader Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) der var det ikke lett å finne frem nei trenger en veldig lys-sterk diode eller 6 har du noen forslag til hvilke leds jeg kan bruke? hva med disse: 2 slike som lys (den øverst) og og 4 av den nest øverste som lys under bilen har tenkt til å modde RC-bilen min til tg Endret 11. januar 2005 av aklla Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 har du noen forslag til hvilke leds jeg kan bruke? clas ohlson? 3 -4 krone per stykk Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 er langt til nærmeste Chlas Ohlson Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg har lyst til å skifte ut de gamle diodene som viser harddisk aktivitet og om dataen er av eller på. Trenger man noen spesielle dioder eller kan man bare bruke vanlige fra clas? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) jeg har gjort det, kjøpte slike: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBLED505VGR var bare å lodde de fast på ledningene der, kuttet av de gamle ledsene, funker fint det, lyser STERKT Endret 11. januar 2005 av aklla Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 www.lsdiodes.com har billige lysdioder og er billige i frakt også.. der har de hvite leds på 24 000mcd.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) joda, det store problemet er ikke lengre kjøp av diodene, men koblingen, jeg bør vel ha ett eller to ekstra batterier, men åssen koble, hvilke batterier, kan ikke dette så godt... edit: hvis jeg kjøper 4 stk leds på 2.4v, det er 9,6v og 2 stk på 3,6, det blir vel 13,2v, hvilke batterier kan jeg bruke til det? Endret 11. januar 2005 av aklla Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Går det ann å bruke noen av lys diodene på clas til harddisk aktivitet? joda, det store problemet er ikke lengre kjøp av diodene, men koblingen, jeg bør vel ha ett eller to ekstra batterier, men åssen koble, hvilke batterier, kan ikke dette så godt... edit: hvis jeg kjøper 4 stk leds på 2.4v, det er 9,6v og 2 stk på 3,6, det blir vel 13,2v, hvilke batterier kan jeg bruke til det? Trodde ikke man plusset volt for å finne ut hvor mange volt man trenger Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Går det ann å bruke noen av lys diodene på clas til harddisk aktivitet? joda, det store problemet er ikke lengre kjøp av diodene, men koblingen, jeg bør vel ha ett eller to ekstra batterier, men åssen koble, hvilke batterier, kan ikke dette så godt... edit: hvis jeg kjøper 4 stk leds på 2.4v, det er 9,6v og 2 stk på 3,6, det blir vel 13,2v, hvilke batterier kan jeg bruke til det? Trodde ikke man plusset volt for å finne ut hvor mange volt man trenger som jeg har sagt tidligere er jeg ingen elektrikker, vet ikke om dette er riktig, kan heller lite om strøm og slikt... noen som kan regne det ut for meg, eller er det riktig slik jeg har gjort det? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 http://www.luxeonstar.com/resistor-calculator.php kjekt å ha.. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Elfa clas biltema der harrem dem man stort sett trenger! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 joda, det store problemet er ikke lengre kjøp av diodene, men koblingen, jeg bør vel ha ett eller to ekstra batterier, men åssen koble, hvilke batterier, kan ikke dette så godt... edit: hvis jeg kjøper 4 stk leds på 2.4v, det er 9,6v og 2 stk på 3,6, det blir vel 13,2v, hvilke batterier kan jeg bruke til det? de har noen små 12V batterier på elfa.. omtrent som et AAA batteri, bare kortere.. men jeg fant ikke noe batteriholder til dem den gangen, så jeg loddet rett på batteriet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå