Gå til innhold

Hvordan sparker jeg dette på dør?


Anbefalte innlegg

Jeg har postet disse to spørsmålene tidligere under en annen tråd, men så at jeg kanskje hadde kamuflert dem inn i et annet tema. Jeg har ingen planer om å poste de samme spørsmålene på nytt og på nytt, men samler dem i en tråd og lar det gå for denne gangen...

 

1) Jeg installerte PAL Spyware Remover 1,1, som lå ved cd'en fra Hjemme PC. Den fant følgende problem, som ikke ble funnet ved å gå kjøre den grundige rense-guiden som er oppgitt øverst i forumet:

 

c:\Programfiler\Microsoft Works Suite 2004\Setup\setuplng.dll

 

> Trojan Doli

 

Problemet er at PAL Spyware Remover ikke vil slette filen før du har registrert deg og betalt...

 

Kan man slette denne filen for evig og alltid på egen hånd? Hvordan går man i så fall frem, skritt for skritt?

 

2) Jeg har vært borte en ukes tid, og ikke vært på nett siden jeg sist kjørte full rensing av pc'en etter anvisningene øverst på forumet.

 

Kun ett problem dukket opp når jeg kjørte Ad-Aware, og det er den samme filen som sist havnet i auto-quarantine. Så nå ligger den der som to objekter - ett etter den første scanningen før ferien, og en ny etter den siste scanningen.

 

Er problemet at jeg ikke slettet den fra auto-quarantine-arkivet, som det står at jeg har mulighet til å gjøre? Er det da bare arkivet som slettes, eller også selve filen/objektet?

 

Spesifikasjonene er som følger:

 

Type: IE Cache

 

Data Miner

 

cookie:[email protected]/cgi-bin

 

Hva foretar jeg meg? Kan jeg fjerne dette manulet?

 

3) Hvordan bruker man Regsvc32 til å avregistrere filer? Og regedit? Hvor finner man det?

 

Kan noen hjelpe? Jeg har som mål å få ALL gørr og dritt ut av pc'en. Å snike dritt inn i andres pc'er er like uhøflig og uakseptabelt som en dørselger som presser seg ubedt inn i hjemmet ditt! :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du faktisk HAR works installert på maskinen din, kan jeg nærmest garantere deg at den filen der ikke utgjør noen trussel mot maskinen din.

 

Såvidt meg bekjent fins det ikke trojanere eller spionprogrammer som legger seg i slike mapper, da sjansene for at målet for trojanerene ikke fins på maskinen er relativt høy.

 

Du bør nok ikke slette den filen. Om programmet finner ut det er et spionprogram er det nok ikke utifra databasen sin programmet arbeider fra. Men tar vel en kontroll av filen der og da og finner kanskje en struktur i filen som kan virke tvilsom. Men det trenger faktisk ikke å bety at den er det.

 

Man skal ikke la programmene herje fritt. Tror du skal ta det med en knype salt..

 

-p.

Lenke til kommentar

Tusen takk for innspill - jeg skal sjekke om jeg har works (som jeg tror jeg har...) når jeg kommer hjem.

 

Men hva med det andre tilfellet? Bør jeg foreta meg noe med det? Holder det at det ligger i karantene, eller bør jeg slette listen over objekter i karantene?

 

Og så var det spørsmål nummer 3.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...