vammaveien Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 TEST: Xerox XL795D Xerox beviste med 17-tommeren XL775D at de kan mer enn å lage kopimaskiner. Denne gangen har vi satt 19-tommeren XL795D på testbenken, for å se om den lever opp til standarden lillebroren satte. Les artikkelen her Lenke til kommentar
hds Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Hvordan er denne skjermen sammenlignet med lillebror, fikk ingen ordentelig konklusjon av det etter jeg leste testen. Endret 11. januar 2005 av hds Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Syn dere ikke testet Xerox 19" XA7-19I i stedet som har 16ms responstid, 800:1 kontrast etc og koster 3.995,-. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5297 Har akkurat kjøpt XA7-19I selv og regner med å få den i slutten av uken eller neste uke. Men jeg har ikke mulighet til å utføre en god test av den, har langt fra kompetanse eller nødvendige spill. EDIT: Ellers meget bra test :-) Endret 11. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Odd Logic Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Theo343, jeg ville satt stor pris på om du kunne lagt inn en kommentar om den skjermen når du får den. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Det kan jeg godt gjøre. Tar gjerne imot tips på hvordan jeg best tester den. Det må også bli på den pcen som står i profilen min som dessverre ikke har best skjermkort akkurat nå, men i det minste DVI. Endret 11. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
olav74 Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Det konkluderes med bl.a. " Noe matte og "kjedelige" farger" Betyr dette at det ikke er mulig å justere fargene? Blir skjermene dere tester kalibrert optimalt før dere konkluderer? Eller er alle konklusjoner basert på standardinnstillingene? Det finnes kanskje informasjon om testrutinene? Forøvrig en bra test. Endret 11. januar 2005 av olav74 Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 I utgangspunktet er det fabrikkinnstillinger som gjelder, men er de dårlige så leker vi oss med oppsettet for å se hvor mye bedre vi kan få det. Når fargene er matte og noe kjedelige så kommer det av at dette er et TN-panel, og de klarer rett og slett ikke å få tillike dype og levende farger som dyrere paneltyper, slik en kresen bruker vil ha det. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 ... når en skjerm har flere minuser en plusser er de tvel ingen toppskjerm akkurat... Men sikkert en grei nok skjerm for de fleste. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 kommer ann på hva som står i minus seksjonen. Alt vekter ikke like mye. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 I utgangspunktet er det fabrikkinnstillinger som gjelder, men er de dårlige så leker vi oss med oppsettet for å se hvor mye bedre vi kan få det. Når fargene er matte og noe kjedelige så kommer det av at dette er et TN-panel, og de klarer rett og slett ikke å få tillike dype og levende farger som dyrere paneltyper, slik en kresen bruker vil ha det. Er det også TN panel på XA7-19I? Lenke til kommentar
olav74 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 I utgangspunktet er det fabrikkinnstillinger som gjelder, men er de dårlige så leker vi oss med oppsettet for å se hvor mye bedre vi kan få det. Når fargene er matte og noe kjedelige så kommer det av at dette er et TN-panel, og de klarer rett og slett ikke å få tillike dype og levende farger som dyrere paneltyper, slik en kresen bruker vil ha det. Ok, skjønner. Lenke til kommentar
gp500 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 For et litt annet syn på denne skjermen, sjekk ut : Tom's Hardware Kan vel ikke kalles spillskjerm når du ser denne sjokk-grafen : Sett i forhold til andre 19" som er å få tak i, så må denne sies å være et sistevalg til spill, her bør HW.no rette opp testen. Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 hmm rart dette her jeg har en modell som ikke er å finne nesten noe sted!? min Xerox skjerm har 1000:1 kontrast og veldig lav respons tid! kjøpte min på digitalimpuls i Oslo. må si meg stor fornøyd med min fargene er konge samme er kontrasten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå