Gå til innhold

udugelig søkemotor på forumet.


Anbefalte innlegg

Tråder blir stengt i hutt og pine fordi man ikke har søkt gjennom forumet før man lager en ny tråd. Det hadde for så vidt vært greit nok, om bare søkemotoren hadde vært god nok. Problemet er bare at når man søker på et nøkkelord så viser resultat kun tråden som inneholder ordet, og ikke det aktuelle innlegget. Med andre ord så må man søke gjennom hverbidige side for å finne det man er ut etter. Går tråden over et tilstrekkelig antall sider sier det seg selv at man går lei. Dette må da finnes mer intelligente løsninger enn dette? Hva med noen à la groups-søkefunksjonen hos Google?

 

[ Denne Melding var redigert av: Hoppesagåsa på 2002-06-12 02:29 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-12 01:05, Kjetil Lura skrev:

søke motoren er bra nok den,eg pleier å finne det eg lurer på.

Kjetil


 

 

la oss si du sliter med tempraturer og spenninger. Du bruker Asus Probe for for å monitorere. Så søker du forumet for å sjekke andres erfaring med Asus Probe. Blåøyd som jeg er hadde jeg da tastet inn asus + probe i søkefeltet. Prøv selv! Resultatlista er ikke mye god hjelp...

Lenke til kommentar

Er delvis enig der, søkte i kveld etter "Boot sector virus", uten å finne noe konkret om problemet. Men har forståelse for at ikke alle kasus eksponeres like lett, det er tross alt avhengig av søkerord og fantasi. Men kan godt tenke meg en bedre respons på spesifikke problemer!

Jeg tror sikkert at Amund&Co fikser dette, etterhvert.

Lenke til kommentar

En liten notis: dersom dere ikke finner noe ved å søke, kan dere selvfølgelig spørre i vei. Men regelen "først søke, så spørre" er god å ha. Blir litt mindre "omatt" - postinger da. :smile:

 

PS: jeg søkte på asus og probe (slik: "asus probe", uten "+" mellom) og haket av for "søk på ALLE ordene". Fikk opp bra mange treff - men det er jo ikke sikkert du får opp svar på det du lurer på for det. Da spør man, gjerne med en liten "prøvde å søke, men fant ikke".

 

_________________

Project SU

http://hinux.hin.no/~vidarf/

Skribent for overklokking.no

Moderator

 

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-06-12 01:23 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 01:27, Hoppesagåsa skrev:


hehe...det hjalp å krysse av på "søk på alle ordene", så det var vel et dårlig eksempel.


Ja, du må ikke uttale deg på ting du ikke kan noe om.

 

Jeg synes søkemotoren er helt OK.

Finner alltid det jeg lurer på.

Og hvis ikke man finner det, så er det fordi det ikke har vært oppe! Og da kan man spørre...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 01:34, Aderlig skrev:

Quote:


Den 2002-06-12 01:27, Hoppesagåsa skrev:


hehe...det hjalp å krysse av på "søk på alle ordene", så det var vel et dårlig eksempel.


Ja, du må ikke uttale deg på ting du ikke kan noe om.

 

 

Selvsagt uttaler jeg meg om noe jeg ikke kan (!). Hadde jeg i utgangspunktet søkt som forslått,så hadde det jo ikke vært et problem. Men siden jeg ikke "kunne det", så ble jo søkeresultatene nokså tilfeldige. Jeg kunne jo selvsagt valgt å holdt kjeft og regnet med at det måtte være meg som hadde misforstått. Men jeg er ikke av typen som lister meg stille rundt i korridorene i redsel for avsløre min egen dumhet. Og følgelig ser jeg ingen grunn til å holde kjeft. Spar meg for jante-loven. Og uansett så løser ikke dette problemet jeg beskrev i det første innlegget.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Hoppesagåsa på 2002-06-12 02:17 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 01:51, Hoppesagåsa skrev:


Selvsagt uttaler jeg meg om noe jeg ikke kan (!). Hadde jeg i utgangspunktet søkt som forslått,så hadde det jo ikke vært et problem. Men siden jeg ikke "kunne det", så ble jo søkeresultatene nokså tilfeldige. Jeg kunne jo selvsagt valgt å holdt kjeft og regnet med at det måtte være meg som hadde misforstått. Men jeg er ikke av typen som lister meg stille rundt i korridorene i redsel for avsløre min egen dumhet. Og følgelig ser jeg ingen grunn til å holde kjeft. Spar meg for jante-loven. Og uansett så løser ikke dette problemet jeg beskrev i det første innlegget.


Unnskyld...

Jeg tenkte at du ville reagere, men jeg var trøtt som en bøtte og fant ikke på så veldig mye annet å skrive.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 16:51, borre skrev:

Ikke du (og noen andre) da, Kjetil, men de som klager gir ikke konstruktive forslag.



 

Joda, jeg kom med et forslag: La søkemotoren være konstruert à la google, når man søker på groups der. Dvs at når man søker på noe, så inneholder resultatlisten innleggene, ikke trådene i seg selv. Å ønsker man å se hele tråden i google, så er det bare til å trykke på trådlinken.

 

 

Quote:



Den 2002-06-12 14:14, Aderlig skrev:

Unnskyld...

Jeg tenkte at du ville reagere, men jeg var trøtt som en bøtte og fant ikke på så veldig mye annet å skrive.



 

Jeg var trøtt og sur sjøl, se klokkeslettet :razz: .

Tilgitt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...