TheBoz Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Heisann! Søstera mi har montert adsl hos seg. Hun har telefon med sånn gammel rund type telefonkontakt. Lurer derfor på, hvor kan jeg skaffe overgang fra splitteren (RJ45) til gammel telefonkontakt? Helst nettbutikk. Noen som vet? Lenke til kommentar
toneta Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Får sikkert kjøpt det på Clasohlson. en sånn f.eks? http://www.clasohlson.no/shop/store/main.a...0%3A20+AM#q9938 denne typen selges på clasohlson hvertfall Lenke til kommentar
Penol Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 En sånn overgang koster maks 50 kr. på enhver elektrosjappe. Ikke vits å handle via nettbutikk, blir jo dyrere pga frakt og diverse gebyrer da. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Får sikkert kjøpt det på Clasohlson.en sånn f.eks? http://www.clasohlson.no/shop/store/main.a...0%3A20+AM#q9938 denne typen selges på clasohlson hvertfall Er det jeg som ser dårlig eller var det ikke sånn på den siden? Jeg fant i allefall ikke noe hos Clas Ohlson.. Lenke til kommentar
Noaidi Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Beste løsninga er å enten skifte ut ledningen som går ut av telefonen eller klippe av av den stor3 3-polspluggen og sette på en RJ45 plugg. Normalt er det bare 2 ledere i bruk, og dem skal i de 2 midterste i RJ45 pluggen. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Beste løsninga er å enten skifte ut ledningen som går ut av telefonen eller klippe av av den stor3 3-polspluggen og sette på en RJ45 plugg. Normalt er det bare 2 ledere i bruk, og dem skal i de 2 midterste i RJ45 pluggen. Det er jo en løsning, men jeg har ikke tang for å montere på plugger med. Kan heller ikke bytte hele kabelen, siden den sitter fast i telefonen. Det må da vel finnes sånn overgang å få tak i? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Denne funker. Tror du (og kanskje flere) har misforstått.. Skal altså ha overgang mellom splitter og telefonen, ikke mellolm splitter og veggkontakt! Altså med RJ45 plugg i ene enden og rund trepolet kontakt i andre enden som jeg kan sette telefonkabelen i. Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Hun skal ha en Hunn-trepunktsplugg-til-RJ45... Vet at bestemora mi har en slik Edit: Fant ingen art. online :/ Endret 12. januar 2005 av wamjdi Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Grosisten vår (elektroskandia) har slike, men man må være registrert kunde for å handle der.... Men mener å ha sett slike på telehuset også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå