Theo343 Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Sjekk dette innlegget. http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=3476229 Hvor mange ville vært interessert i å gjøre dette til en fast praksis på hardware.no? Dette må fungere som en slags venne-ordning for å ikke å bli en nærmest ulovelig konkuranse, siden man i praksis nesten fungerer som en forhandler, men gratis. Man vil ikke handle på kreditt, men på oppkrav slik at alle må ha sørget for å forhådsbetale sin rabaterte pris+sin del av total frakt. Endret 11. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
swanky Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Jeg ser umiddelbart en rekke problemer: - hvem er ansvarlig for at de som melder fra at de vil ha en bestemt vare, faktisk betaler for den? - skal alle betale på forhånd FØR varen bestilles? - skal forhandleren sende alle varene til hver enkelt, eller samlet til en person som så står ansvarlig for videre distribusjon? - skal hvem som helst kunne benytte seg av prisene, eller er det forbeholdt medlemmer med et visst antall poster? Jeg skjønner hvor du vil, men siden jeg har sett oversikt over hvilken avanse de rimeligste butikkene har på hardware, så stiller jeg meg tvilende til om det er de store summene å hente. For min sin del er ikke dette interessant i det hele tatt, siden jeg foretrekker å bestille det jeg vil ha - når jeg vil ha det, framfor å kanskje spare noen kroner mot at jeg må forholde meg til en rekke forumbrukere på hw.no før jeg i det hele tatt har bestilt. Endret 11. januar 2005 av swanky Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Tror ikke det hadde vært noen god praksis for alle eller alle tilfeller, men at det kunne vært fornuftig i de tilfeller det er snakk om en del penger og varer. 1. Alle måtte forhåndsbetalt varene minus rabatt inkl. fraktkostnader. 2. Mellomleddet kan videresende pakkene til de det gjelder mot en betaling på 50,- som vil dekke en evt. timepris dette måtte bli. Vil også være enklere hvis mellomleddet har tilgang til pakkesentral og frakttjenester. 3. Det mest effektive er nok at webutikken sender varen til de det gjelder. At det skal bli noe dyrere ser jeg ikke da det kjøperen må betale frak en eller annen gang uansett og webbutikken får en stor bestilling og gir rabatt på varepris og ikke frakt. 4. Ordningen måtte kunne gjelde for alle. Det eneste problemet jeg ser hvis man har med ordenglige folk å gjøre i forhold til betaling etc. er retur av varer. Det måtte inngå at all retur og garanti håndtering ble utført av mottaker og ikke mellomledd. Endret 11. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
swanky Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Tror ikke det hadde vært noen god praksis for alle eller alle tilfeller, men at det kunne vært fornuftig i de tilfeller det er snakk om en del penger og varer. 1. Alle måtte forhåndsbetalt varene minus rabatt inkl. fraktkostnader. 2. Mellomleddet kan videresende pakkene til de det gjelder mot en betaling på 50,- som vil dekke en evt. timepris dette måtte bli. Vil også være enklere hvis mellomleddet har tilgang til pakkesentral og frakttjenester. 3. Det mest effektive er nok at webutikken sender varen til de det gjelder. At det skal bli noe dyrere ser jeg ikke da det kjøperen må betale frak en eller annen gang uansett og webbutikken får en stor bestilling og gir rabatt på varepris og ikke frakt. 4. Ordningen måtte kunne gjelde for alle. Det eneste problemet jeg ser hvis man har med ordenglige folk å gjøre i forhold til betaling etc. er retur av varer. Det måtte inngå at all retur og garanti håndtering ble utført av mottaker og ikke mellomledd. OK, så da snakker vi om en løsning der alle må forhåndsbetale til en forumbruker... Tror en del ville hatt problemer med å gjøre dette. Det du i praksis setter opp her er enda et forhandlerledd, bare at dette leddet egentlig er et medlem her på hw.no. Når denne parten skal ha fortjeneste i tillegg, og videre skal sende det ut etter at han får varene så tror jeg vinninga går opp i spinninga, som det heter. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Høres ut som mye administrasjon. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Forstår tanken din, men jeg ser at diskusjonen går videre og er mest aktiv der jeg egentlig tok frem ideen. Så hvis dere kunne gått tilbake dit og fortsatt diskusjonen der? Så skal jeg stenge denne tråden... hensikten var å få diskusjonen hit, men det ble omvendt... jaja.. beklager det. Mellomleddet trenger ikke fortjeneste hvis det gjøres på frivillighetsbasis. http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=3476586 Endret 11. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg