bengh Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hei Har tenkt å bestille ny større IDE harddisk på 200/250 GB. Noe problem forbundet med å koble denne til mitt Abit NF7 v2.0 med bios versjon 2.6. ? Ser forøvrig at det her kommet en ny bios v2.7. Er det noe å hente på å oppgradere ? Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Eg ser ikkje kva som kan gå gale med det. Abit lagger da stort sett gode hovedkort. Vist det no ikkje skulle fungere så kan ein jo altids prøve å oppgradere Bios, men eg trur ikkje det vil ha så mykje å sei... Lenke til kommentar
Zenith Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Kjøpte en 200GB på samme hovedkortet jeg..oppdaterte bios til v2.7 og alt funket fint. Begynte så med å intallere XP -> kom til 38% på intallasjonen så skrudde pc'n seg av, luktet svidd og trolig tok hovedkortet mitt kvelden Lenke til kommentar
bengh Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Kjøpte en 200GB på samme hovedkortet jeg..oppdaterte bios til v2.7 og alt funket fint. Begynte så med å intallere XP -> kom til 38% på intallasjonen så skrudde pc'n seg av, luktet svidd og trolig tok hovedkortet mitt kvelden Det var ikke hardisken da som er ny - hvis den gjenkjennes av bios og kommer opp med riktig kapasitet etter formatering så skulle det vel være greit ? Lenke til kommentar
Zenith Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Nei disken fungerte utmerket den..hvertfall i noen minutter Vet egentlig ikke hva som skjedde jeg så Lenke til kommentar
bengh Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Hvis jeg var deg ville jeg ta ut disken, sjekke den eventult sette i en gammel disk eller noe og teste. Tror heller det er disken en HK. Hvilket merke disk var det du prøvde ? Går det greit med stor disk på Abit NF7 /-S V2.0 for andre ? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Går det greit med stor disk på Abit NF7 /-S V2.0 for andre ? Skal ikke være noe problem med det Det eneste problemet med de hovedkortene er dersom du har justerbar vifte, og en av de siste versjonene av BIOS. Har NF7v2 + 200GB seagate, og det er ingen problem. Det at ting lukter svidd og ikke fungerer har vel muligens med helt andre ting enn harddisker å gjøre. Lenke til kommentar
v0iDDr0iD Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg har to WD 250gb SATA disker på mitt NF7v2 hk - uten problemer nå, men opplevde noen underfundige greier ved install av nr. 2. I forhold til temaet her, så tror jeg du kan ta det rolig - kortet funker fint med store disker; har prøvd både med IDE & SATA disker ~ 200gb. (dersom du har tenkt å installere 2 stk SATA disker derimot, kan det være lurt å undersøke nærmere først..) Lenke til kommentar
bengh Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Går det greit med stor disk på Abit NF7 /-S V2.0 for andre ? Skal ikke være noe problem med det Det eneste problemet med de hovedkortene er dersom du har justerbar vifte, og en av de siste versjonene av BIOS. Har NF7v2 + 200GB seagate, og det er ingen problem. Det at ting lukter svidd og ikke fungerer har vel muligens med helt andre ting enn harddisker å gjøre. Da går det vel greit med Matrox 10 200GB som jeg har bestilt antar jeg. Problemer med juster bar vifte og en av de siste bios ?? Kjører bios v2.6 og Fanspeed men har ikke merket noe spesielt. Hvis dette går på turtalls-vakt av CPU-vifte så har jeg slått den av. Monitorere heller CPU temp i Fanspeed slik at jeg skrur av om ting skjer. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Når det gjelder vifteproblematikken kan du / dere lese her : http://forum.abit-usa.com/showthread.php?s=&threadid=71481 Når du har speedfan installert, vil ikke det bety at du har en justerbar vifte Hadde en enermax vifte tilkoplet hk, og da fikk jeg problemer med å komme inn i BIOS etter oppgradering til siste bios. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Når det gjelder vifteproblematikken kan du / dere lese her :http://forum.abit-usa.com/showthread.php?s=&threadid=71481 Når du har speedfan installert, vil ikke det bety at du har en justerbar vifte Hadde en enermax vifte tilkoplet hk, og da fikk jeg problemer med å komme inn i BIOS etter oppgradering til siste bios. Merkelig problem. Tror jeg dropper å gå fra 2.6 til 2.7 med mindre jeg får problemer av noe slag. Har ikke justerbare vifter - bruker Speedfan istedet... Fint du fikk hjelp til å løse problemet Lenke til kommentar
bengh Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Hvis det skulle være noe tvil. Matrox DiamondMax 10 200GB sveiver og gå som F... på Abit NF7 v2.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå