Gå til innhold

Elendig ytelse i Doom 3 med 6800LE!?

Hologram

Anbefalte innlegg

Har heilt ny pc som eg kjøpte rett før jul med desse spesifikasjonane:

- AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHzSocket 754, 512 KB cache, BOXED

- MSI K8N NEO FSR Hovedkort for S754nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

- TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual PackKit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

- NorthQ Strømforsyning Silent 400WNQ 4001 - ATX 400W, 120mm Fan, 12-17dBA

- Seagate Barracuda 7200.7 200GBIDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

- Gainward GeForce 6800LE 128MB DDRAGP, Tv-Out, DVI, Retail

- Eizo 17" LCD FlexScan L550K TCO-99 Sortmed VGA og DVI-D inngang

Har spelt NFSU2 ein del i det siste med all grafikk på topp uten problemer. samme med sims 2. Men i går innstalerte eg Doom 3 og då blei det heilt elendig! Når eg går inn på options for å stilla på grafikken og trykke på at den ska stilla inn det som passe best til hardwaren min stille det seg inn på medium kvalitet og 640-500 (huske ikkje nøyaktig ka det stod, men det var i alle fall lågaste oppløysing...)

Og når eg går inn i spelet hakke det heilt villt kvar gong eg komme inn i et litt større rom! I trange gangar går det forsåvidt greit, men her og er flyten i bildet heilt elendig......

Er det nokon som har ein ide om kvifor det er slik??

Har to skjermar tilkobla og på den andre har eg oppe temperaturmålerar for skjermkort og prosessor; det blir like varmt som når eg spelar andre spel så både GPU og CPU jobbe hardt!

Ska innstalera HL2 i dag eller i mårå så då får eg sjå om eg får samma problemet der!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan nok henda at eg må inn med noken nye driverar ja... Ska sjekka det så snart eg komme heim i dag...

Det er nok driverne som er problemet her. Men det kan også være rammen, MSI er kresen på ram. Crucial funker ihvertfall. Twinmos er faktisk ikke noe bra med tanke på kompabiliteten med hovedkort. Men kjenner en som har a64 og 6800LE og de har ingen problemer med doom3.

Lenke til kommentar
har også hørt at twinmos ikke er helt kompitable med de nye msi hovedkortene? bestilte hvertfall corsair minne til mitt msi kort...

Hvor har dere dette fra? Jeg har bygd 3 maskiner med twinmos og MSI hovedkort (samme som trådstarter), og aldrig hatt problemer. Har dere bare hørt at noen på et forum har hatt problemer med twinmos og MSI, og kommet til konklusjonen at det må være den kombinasjonen som er problemet? Eller har dere noe skikkelige kilder å vise til? Bare lurer, for hvis dere har noen skikkelige kilder vil jeg gjerne se de, så jeg ikke bygger flere maskiner med twinmos og MSI.

Lenke til kommentar

Jeg har en lignende maskin med AMD64 3200+, men kun et FX5900 grafikk kort. Det fungerer utmerket til alle spill, inkludert HL2 og Far Cry, men DOOM3 er overhodet ikke spillbart. Har bare lagt det i skuffen, meget skuffende.

Lenke til kommentar

Innstalerte nye driverar i dag og det fiksa problemet!!

Når eg går inn på innstillingane i Doom 3 og velge at den ska velga det som passe best til hardwaren komme det fortsat på medium og låg oppløysing, men det er ikkje noke problem å setta det opp manuelt....

Gjekk heilt greit å spela på good og nest høgaste oppløysing(huske ikkje talå)!!

Så eg er godt fornøyd!!

Eg lasta bare ner alt eg fant av driverar til 6800LE på gainward og Nvidia sine sider og innstallerte alt!! "Kjekt å ha" systemet!!

Innstallerte noken driverar til hovedkortet og....

dessverre tenkte eg ikkje på å sjekka om det virka mellom kvar innstallering så eg kan ikkje svara spesifikt på ka for ein drivar det var som gjorde utslaget......

Lenke til kommentar

Det høres ikke særlig lurt ut nei,

du bør finne ut hvilke drivere du har,

det kan være du får bruk for det senere uansett.

Skal gjøre som det, prøve forskjellige drivere,

og samtidig teste Benchmarks for å finne en god middelvei.

For meg er ikke Doom 3 et veldig interessant spill spillmessig,

men det er godt for å teste hardware/klokkeinnstillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...