Karmacom Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Tenkte at det kan være lurt med en liten bruker-erfaring fra folk med forskjellige trådløse muser til bærbare, så jeg begynner med min egen som jeg kjøpte i dag. "Microsoft Wireless Notebook Optical Mouse" Model:1023 Midthjul-bevegelighet: 2 av 10 (støyer og klikker ubehagelig høyt, langt over normalen. Veldig mye kraft som må til for å begynne snurringa, veldig klossete, virker "løst". ) Musehjulet er rett og slett dårlig på alt, på støy, på dårlig bevegelighet og byggekvaliteten på hjulet kan ikke ha kostet stort mer enn 15 øre å lage nede i ett eller annet U-land. Midthjulet høres VIRKELIG ut som om det eller en annen del inni musa skal til å knekke hver gang du scroller oppover. Bevegelighet: 10 av 10 ( perfekt bevegelse, oppløsning, ingen dirring eller forstyrrelser når man holder musepekeren stille osv.) "Feeling" / hvordan den ligger i hånden: 10 ( mellomtung og robust følelse, passe liten, litt "foret" overflate / "rugged"/"skinnaktig" så man får ikke den "fett"-følelsen når man blir litt svett på hendene, man blir heller ikke særlig svett på hendene av den. ) Rekkevidde: 7 av 10, helt grei, USB2.0 RF-mottager/sender. Design: 9 av 10 (etter personlig smak) Finnes i 4 farger, rød/sølv, grå/lilla, grå/sølv og grå/svart. Den røde og lilla er greslig synes jeg. Den grå/sølv var topp farge og design kombinert. USB-nøkkel: 5 av 10. Grei løsning i og med at den kan festes bak på musa når den ikke er i bruk, men ganske så stor og klossete, ikke lineær/rekangulær som mange andre modeller. Konklusjon: Ikke kjøp denne, den er superduper på stort sett alt, men musehjulet er så forferdelig at det er umulig å bruke musa uten å irritere seg over det, eller uten å forstyrre andre i nærheten maksimalt hvis man f.eks sitter i stua med denne på en laptop. På nedover-scrolling er lyden normal, men på oppoverscrolling så høres det ut som en liten katt som maler i 90DB. Utrolig at en mus kan lages så robust og bra, og at en så liten detalj kan da ødelegge hele suppa. Uff og uff.... Karmacom Endret 11. januar 2005 av Karmacom Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Ferrari musa Den er liten (som den skal være) den har trå som jeg liker best kansje litt kort men men Den har fin respons ikke havy gaming mouse, fordi at noen ganger når du gamer så flyr den opp i toppen av skjermen... Kan ha noe med underlaget. +liten +kjempe design +god respons (untatt når den flyr opp , som ikke skjer ofte) +passer veldig godt akkuratt til min pc -Litt kort ledning pga. Usb er på venstre side (dette er kansje et + for skjev hendte) 7 av 10 får den , jeg bruker en men har planer om og kjepe denne : http://www.psdata.no/ps.asp?it=108507&mlevel=011501 eller lingnende modell Lenke til kommentar
enter Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 En muser , to muserer, tre musererer. Det er slik muser bøyes gramatisk tror jeg. Men hva er en muser engentlig? En muser bøyes nok som ovenfor nevnt. Eller ikke. Men en mus derimot, det bøyes nok som en mus, to mus, tre mus og først ved fire heter det muser .. Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 En muser , to muserer, tre musererer. Det er slik muser bøyes gramatisk tror jeg. Men hva er en muser engentlig? En muser bøyes nok som ovenfor nevnt. Eller ikke. Men en mus derimot, det bøyes nok som en mus, to mus, tre mus og først ved fire heter det muser .. Hah, håper for din del det var tull En mus, flere mus Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Noen som har logitech notebook trådløs muse-erfaring? uff, det hørtes ut som en dårlig kontakt-annonse: "Mann , 30, Oslo, søker noen med muse-erfaring, helst Logitech trådløs, slank, gjerne notebook." Karma Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Noen som har logitech notebook trådløs muse-erfaring? uff, det hørtes ut som en dårlig kontakt-annonse: "Mann , 30, Oslo, søker noen med muse-erfaring, helst Logitech trådløs, slank, gjerne notebook." Karma Jeg har Fikk en "Logitech cordless optical mouse for Notebooks" til jul. Denne ser lekker ut, har en liten USB-mottaker, ligger godt i hånden, knappene og rullehjulet er akkurat slik de skal være Eneste minuset med denne musen er at den ikke henger med under raske bevegelser, tenker spesielt på spill. Skal du bruke den til spill, bør du finne en annen, men alt annet passer den perfekt til Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Noen som har logitech notebook trådløs muse-erfaring? uff, det hørtes ut som en dårlig kontakt-annonse: "Mann , 30, Oslo, søker noen med muse-erfaring, helst Logitech trådløs, slank, gjerne notebook." Karma Jeg har Fikk en "Logitech cordless optical mouse for Notebooks" til jul. Denne ser lekker ut, har en liten USB-mottaker, ligger godt i hånden, knappene og rullehjulet er akkurat slik de skal være Eneste minuset med denne musen er at den ikke henger med under raske bevegelser, tenker spesielt på spill. Skal du bruke den til spill, bør du finne en annen, men alt annet passer den perfekt til Det er et problem jeg har opplevd med mange muser, ikke fordi de er trådløse, men fordi de er optiske. Optisk føler/sensor aksellererer ikke etter tyngdekraften/fysikkens lover, som når du f.eks drar en kule-mus/mekanisk-mus fort bortover så vil somregel alltid kula spinne fortere enn du ruller på underlaget og dermed få en aksellerasjonsboost. Bra måte å teste det på er med flash-filmen "Smack the monkey" husker ikke hvor på nett den ligger, men består av en hånd du skal slå en ape med og du får m/p hour oppgitt om hvor fort du slår. På en optisk mus har jeg alltid fått rundt 90-110 maks, men på rullemus/kulemus kommer jeg lett opp i 290 mph. Karma Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Har Microsoft Wireless Notebook Optical Mouse, men jeg syns ikke musehjulet lager noe spesielt høy lyd. Du må ha ekstremt sensitive ører hvis du er plaget av det der Mitt problem er at jeg har litt tekniske problemer med den, men dette problemet ville jeg kansje hatt uansett modell. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Finnes det rimelige Bluetooth mus/tastatur? Ser for meg at det er mye mer praktisk i forhold til bærbar PC... Lenke til kommentar
Locinho Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Finnes det rimelige Bluetooth mus/tastatur? Ser for meg at det er mye mer praktisk i forhold til bærbar PC... Heisann! Her har du iallefall en BT mus som er rimelig. Aldri testet, aldri sett den... EPoX. Hørte ulempen med den er at den ikke har noen av/på knapp, men går i dvale etter 20minutter eller no. Hvis du er interessert, kan jeg sende deg linken til et forum hvor en der har lagd sin egen av/på-knapp manuelt. Det ser faktisk ikke så ille ut... Mvh Locinho Lenke til kommentar
mbergs Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Midthjul-bevegelighet: 2 av 10 (støyer og klikker ubehagelig høyt, langt over normalen. Veldig mye kraft som må til for å begynne snurringa, veldig klossete, virker "løst". ) Musehjulet er rett og slett dårlig på alt, på støy, på dårlig bevegelighet og byggekvaliteten på hjulet kan ikke ha kostet stort mer enn 15 øre å lage nede i ett eller annet U-land. Midthjulet høres VIRKELIG ut som om det eller en annen del inni musa skal til å knekke hver gang du scroller oppover. Konklusjon: Ikke kjøp denne, den er superduper på stort sett alt, men musehjulet er så forferdelig at det er umulig å bruke musa uten å irritere seg over det, eller uten å forstyrre andre i nærheten maksimalt hvis man f.eks sitter i stua med denne på en laptop. På nedover-scrolling er lyden normal, men på oppoverscrolling så høres det ut som en liten katt som maler i 90DB. Utrolig at en mus kan lages så robust og bra, og at en så liten detalj kan da ødelegge hele suppa. Uff og uff.... Karmacom Må bare si at jeg er helt uenig med deg i denne konklusjonen. Min erfaring med denne musa er ikke i nærheten av det du har erfart. Musa mi er nesten lydløs når det gjelder scrollelyd, den ligger utrolig godt i hånda, og utseendemessig er den heller ikke så verst å se på. Jeg er kjempefornøyd! Mette Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Har mx1000 og icemat v2 på bærbar. Funker nydelig! Ikke ën feil Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Noen som har logitech notebook trådløs muse-erfaring? uff, det hørtes ut som en dårlig kontakt-annonse: "Mann , 30, Oslo, søker noen med muse-erfaring, helst Logitech trådløs, slank, gjerne notebook." Karma Jeg har Fikk en "Logitech cordless optical mouse for Notebooks" til jul. Denne ser lekker ut, har en liten USB-mottaker, ligger godt i hånden, knappene og rullehjulet er akkurat slik de skal være Eneste minuset med denne musen er at den ikke henger med under raske bevegelser, tenker spesielt på spill. Skal du bruke den til spill, bør du finne en annen, men alt annet passer den perfekt til Det er et problem jeg har opplevd med mange muser, ikke fordi de er trådløse, men fordi de er optiske. Optisk føler/sensor aksellererer ikke etter tyngdekraften/fysikkens lover, som når du f.eks drar en kule-mus/mekanisk-mus fort bortover så vil somregel alltid kula spinne fortere enn du ruller på underlaget og dermed få en aksellerasjonsboost. Bra måte å teste det på er med flash-filmen "Smack the monkey" husker ikke hvor på nett den ligger, men består av en hånd du skal slå en ape med og du får m/p hour oppgitt om hvor fort du slår. På en optisk mus har jeg alltid fått rundt 90-110 maks, men på rullemus/kulemus kommer jeg lett opp i 290 mph. Karma Tror problemet mitt er at den er trådløs. Har en Wheel mouse optical fra microsoft, den sliter ikke med de samme problemene. Heller ikke en bedre trådløs mus som en i klassen har "lagger". Så tror nok det er ved overføringen det svikter. Det er så gale at hvis jeg beveger musen raskt fram og tilbake, står pekeren i ro, eller begynner å bevege seg vertikalt Btw, klart over 600 i smack the monkey, med trådmusen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå