bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Heisann! Kjøpte akkurat en Brother DCP-110C multifunksjonsscanner. Når jeg skanner inn bilder av personer, blir hudfargen blå/lilla/rosa-aktig og store felter med kritthvitt, helt annerledes enn originalene jeg skanner fra. Bildene blir kort og godt ubrukelige. Noen som har peiling på hva dette kan være? Driverne ser ut til å være de nyeste fra Brother. Det er sikkert ikke verdens beste scanner, men hadde regnet med at folk har noe som i det minste ligner litt på normal hudfarge... kan det hjelpe å bruke et annet scannerprogram eller andre drivere? Jeg står fast På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
It's me Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Flyttet til "Skannere, skanning" Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Sårri, fant ikke denne kategorien Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hvilken fargeprofiler etc scanner du til? Post gjerne screenshot av oppsettet du bruker, lettere å gi hjelp da. Mest sannsynlig er det feil med profilene, men gjelder dette kun bilder av personer? Isåfall er det mest sannsynlig en hardware feil. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Takk for svar. Finner ingen fargeprofiler i dette scannerprogrammet... men har prøvd med diverse oppløsninger og innstillinger for lys/kontrast. Prøvde flere bilder, men har ikke samme problemet med alle... mulig det er noe med overflaten på enkelte bilder som fører til dette? For glossy eller noe sånt? Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hvis det er bilder fra trykksaker (blader, plateomslag, aviser), så kan det ha sammenheng med trykkemetoden. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Tror faktisk det er et digitalt bilde skrevet ut av en fotoskriver... umulig å se på bildet, men papiret er tynnere enn vanlig fotopapir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå