Gå til innhold

Ser disse specsa ok ut?


Anbefalte innlegg

Heisann! Vet at det postes en haug av denne type innlegg, men har funnet noe jeg syntes virker fornuftig etter å ha studert en stund på nettet. Vil bare få det sjekket av "ekspertene" før jeg evt går til bestilling. Fint om jeg får noen kommentarer. Maskinen skal primært brukes til spilling samt noe videoredigering. Hvor lenge kan jeg regne med å være fornøyd med skjermkortet før nye spill løper fra meg? Et år??

 

 

Netshop

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Netshop AMD64 PC m/socket 939 Basert på PCIe teknologi

Standard

1 stk. Strømkabel m/jord 2 Meter Kabel (På lager 100+)

 

 

 

Montering

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

 

Kabinett

1 stk. Arctic Cooling Silent Case Miditower m/350W Seasonic powersupply m/Aktiv PFC (På lager 100+)

 

Hovedkort

1 stk. Gigabyte K8NXP-9 nForce4 Ultra ATX/S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394B/ (Ubekreftet 20.01.2005)

 

CPU

1 stk. AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED Socket 939 512KB cache "Winchester" (Ubekreftet 19.01.2005)

 

CPU kjøler

1 stk. Ingen kjølevifte NB! Gjelder kun ved Boxed CPU (På lager 100+)

 

Minne

1 stk. Corsair ValueS 1024MB DDR-DIMM PC3200 Kit w/two matched Value Select 512MB (På lager 11)

 

 

Harddisk

1 stk. Seagate 200GB S-ATA 7200RPM Barracuda 7200.7 8MB cache (På lager 20)

 

 

Skjermkort

1 stk. POV GeFORCE 6600GT 128MB PCIe Retail PCI-EXPRESS 128MB DDR/ TV-out/DVI (På lager 20+)

 

 

CD/DVD

1 stk. NEC DVD-brenner ND-3520 bulk, intern 16X Double layer sølv, bulk (På lager 14)

 

 

 

Skjerm

1 stk. iiyama 17" ProLite E431S-S LCD Sølv 1280x1024, 16ms, D-sub/DVI-D, TCO99 (På lager 20+)

 

 

Sum pris: kr 12746,21

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor lenge kan jeg regne med å være fornøyd med skjermkortet før nye spill løper fra meg? Et år??

Du må kunne regne 3 år hvis du ikke er altfor kresen eller kjøpekåt.... :D

 

For videoredigeringen ville jeg lagt inn to slike i RAID0 stripe 32 bits........ :cool:

 

Kan ikke finne Value RAM her.....??..... :w00t:

 

Du kan finne noe annet her:

Her er hva OCZ sier

her er hva Geil sier (og det er ikke mye)

Her kan du navigere deg fram til Crusial sin anbefaling...

Her kan du navigere deg fram til Corsair sin anbefaling...

Og her kan du navigere deg frem til hva Kingston anbefaler...

 

Edit: Med et såmmt HK må man ha en stor 120mm. vifte bak slik som denne...... :thumbup:

Og en strømforsyning med stor vifte..... Fortron, Mist eller ehhh..husker ikke flere i farten... :)

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
3 år?  :dontgetit:

Ja ...hvorfor ikke? Det må da være grenser for hvor stor spruten skal være der kulen treffer. :D

Vi har DX 9c nå, og det er vel den de nye kortene bruker.... Det ligger vel ikke an til en ny DX som ikke er kompatibel med det man har, med det første.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Så det betyr at jeg vil få tull med value ram på det HK?

 

Når det gjelder vifte og psu så kommer det med kabinettet. Psu er på 350 og har to medfølgende vifter, i bakkant er det montert to 80mm vifter til kjøling.

 

Grunnen til at jeg velger det kabinettet er at det visstnok skal være ekstremt lydløst. Og bortsett fra at maskinen skal være kraftig så er lydløsheten SVÆRT viktig. Og den må ikke se altfor jalla ut. Skal stå i stua...

 

Tips?

Lenke til kommentar
Så det betyr at jeg vil få tull med value ram på det HK?

Ja ... Allt i et system må samstemmes. Har man ikke økonomi (for lysten er der :D ) til alle delene i et "High-end" risikerer man alvorlege problem og utgifrer. Derfor bør man gå ned et hakk til et system man har råd til og som virker.

Når det gjelder vifte og psu så kommer det med kabinettet. Psu er på 350 og har to medfølgende vifter, i bakkant er det montert to 80mm vifter til kjøling.

Kjøpe en PSU med en 120 mm vifte (Fortron, Mist eller noe) De arbeider stillere og evakuerer mer luft (varme).

Grunnen til at jeg velger det kabinettet er at det visstnok skal være ekstremt lydløst. Og bortsett fra at maskinen skal være kraftig så er lydløsheten SVÆRT viktig. Og den må ikke se altfor jalla ut. Skal stå i stua...

Tips?

De to 80mm som står nesten "ute i friluft" bråker. Her er også en 120 mm å fortrekke. Tilsammen med PSU-viften har du da to 120 mm som blåser ut. Og det er en enorm fordel.

Husk: På PC er varme fiende nr. 1 og støy sliter deg (og andre) ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...