Panter Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Jeg har et Philips a/b/g wireless Pccard, dette her. Er rimelig sikker på at det er akkurat samme kort som 3com har, dette her. Skulle ønske å teste med noen litt mer oppdaterte Win XP drivere og fant denne http://phoenixnetworks.net/atheros.php her på forumet. Der anbefaler de Atheros Driver - Ver. 3.1.1.50, men den vil vel bare fungere på HP kort? Gjorde en kjapp installsjon, men kom ingen vei. Drivere laget for HP skal vel ikke fungere på annen hardware? Jeg har f.eks. også prøvd 3com sine drivere, også endret i inf filene med Philips sine koder, men til ingen hjelp. Hvor kan jeg få tak i oppdaterte generic driver og utility? Noen interessante nettsider med forum osv? Takk for all hjelp. Endret 11. januar 2005 av Panter Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 For å kunne bruke referansedrivere, så forutsettes det at produsenten holder seg til referansedesignet. Hvis produsenten endrer eller legger til funksjonalitet, så er sannsynligheten stor for at referansedriveren ikke vil fungere, selv om kortet er basert på samme brikken. Hvis du leser Compatibility List under referansedriveren, så er ikke Philips nevnt. Det er ingen garanti for at denne listen er komplett, men det er en indikasjon for at sjansen er liten. Om Philips har avveket fra referansedesignet, er du nok låst til Philips sine drivere. Da du installerte referansedriveren, avinstallerte du all Philips-programvare først? Personlig ville jeg nok prøvd 3.3.0.150-driveren, siden den er den siste generiske, selv om den er beta. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Da fungerer 3.3.150 uten problemer. Avinstallerte all Philips software først og kortet blir nå bare gjenkjent som et Atheros kort. Gui var veldig annerledes, litt pussig for det gamle, og som også 3com bruker, er enklere, men denne nye gir utrolig mye informasjon. Er forøvrig med både et Linkmon og ACU program. Jeg sa uten problemer, men er noe ting. -Ledsene på kortet er nå døde, men det plager meg ikke. -Jeg får ikke satt til at vi er i Norge, ettersom vi bruker andre frekvensbånd her og f.eks Super-A ikke er tillatt i Europa så liker jeg ikke det helt. Har søkt i registry ol men finner ingen steder å sette noe annet enn Us. Noen som vet noen om dette med landskoden? Ps, grunnen til at Philips ikke står på den listen er nok at de er en veldig ny Wlan-leverandør og muligens ikke er så world-wide. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Vel, det er en referansedriver, så ting er ikke tilpasset vanlig bruk. Er det ikke mulig å slå av A-nettet i driveren? De færreste har bruk for dette. Endret 11. januar 2005 av sofTest Lenke til kommentar
Panter Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Er det ikke mulig å slå av A-nettet i driveren? De færreste har bruk for dette. Hehe, joda, men jeg bruker A-nettet og ønsker fortsatt å bruke det. Sånn for ordens skyld om noen søker: Endret 11. januar 2005 av Panter Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Merkelig at du ikke klarer å endre landkode. Alle land ligger i filen arccsel.dat. Hvordan ser du at du kjører US, og hvilket program bruker du for velge? Du kan også se nærmere på registrynøkkelen: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Alle innstilliger på de ulike nettverksinnstillingene ligger normalt der. I det minste i Win2k. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Merkelig at du ikke klarer å endre landkode. Alle land ligger i filen arccsel.dat. Hvordan ser du at du kjører US Med ACU, på forsiden med taben Current Status, trykker Advanced og der står det: Channel Set: United States Og med Linkmon, taben Station står det: Regulatory Domain: US / 0x0 Endret 12. januar 2005 av Panter Lenke til kommentar
Panter Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Du kan også se nærmere på registrynøkkelen:HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Har funnet frem dit nå. Hadde jeg bare sett en key som har verdi US eller United States.. Edit: slettet noe feil. Endret 12. januar 2005 av Panter Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Prøv å kjør CCUCB7.exe og CCUCB7.dll fra Philips-driverpakken. Kanskje denne tillater deg å endre land. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Ingen umiddelbar endring, må kanskje reboote først, men det får jeg ikke gjort akkurat nå. Bra jobba, satser på at du sjekker saken videre.. :-) Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Er det noen av nøklene i registry ovenfor (000, 001 osv.) som sier noe om Atheros? Prøv også å gjøre et søk på CountryName. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Søkte på at mulig jeg kunne tenkte meg i registry, men gikk den tunge veien gjennom avinstallsjon, installasjon av Philips SW, div rebooter osv. Og denne maskinen her er ikke kjapp akkurat.. Men det ble klaff Legg inn en string som heter ccode med verdi NO. Takk for hjelpen. Satser på at denne SW her er bedre. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Fant nå ccode i acu.exe-programmet til beta-driveren. Om du ønsker å prøve igjen, kan du prøve å legge inn koden manuelt i registry. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Om du ønsker å prøve igjen, kan du prøve å legge inn koden manuelt i registry. Hehe, jepp, som jeg sa.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå