Gå til innhold

Valg: Kjøpe CL56 eller G556E?


Ma

Anbefalte innlegg

Har så problemer med å bestemme meg for hvilken pc jeg skal kjøpe. Hjelp ønskes!

 

Står mellom CL56 fra Zepto(4200)/Multicom eller G556E fra Multicom. Vil helst ikke kjøpe fra Zepto siden de ikke har svart på mailen jeg sendt i forrige uke, og frykter derfor de også har lang leveringstid. MEN Multicom har ikke flere igjen på lager... :-(

 

Derfor syntes jeg G556E 1,6, 60gb 512ram er et godt alternativ (skal oppgradere til 5400rpm, har ikke bestemt meg for med eller uten DVDbrenner ennå - Er det verdt 700kr extra?). Spørsmålet er bare: Er den så dårlig som denne testen sier? http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=9709 Synes den ser liten og bra ut, skulle gjerne hatt flere usb, men den har jo større hd, og er billigere enn cl56. Ønsker en stillegående maskin med bra skjerm og godt tastatur.

 

Vet det har stått mye om disse to, både positivt og negativt, men ønsker mer kommentarer fra folk med erfaring fra disse om hvordan de virker i bruk.

 

(Har sett på 1557 pcene, men synes ikke det blå tastaturet er så fint. Derfor er jeg ikke interessert i å kjøpe den, men kom gjerne med andre forslag til max 13000 inkl OS)

Endret av Ma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet med å velge, men valget ble Zepto 4200, fikk den etter 3 dager. Og er fornøyd med det. Hentet den idag. Og instalerer nå windows på den. Ser veldig bra ut. Jeg hadde egentlig bestemt meg for G556E men etter å ha lest hw.no's test så gikk jeg for CL56 istendefor. Men jeg kjenner flere som har G556E og de er fornøyd. Og jeg syntes den fikk vell dårlig kritikk på hw's test.

Lenke til kommentar

Hei, jeg ville ikke kjøpt. G556E. Grunnen er ganske enkel batteritiden, de lover 4/5 timer, men virkeligheten er noe helt annet. Er du heldig rekker du såvidt å se en film før batteriet er slukt. Max batteritid jeg har fått er litt over 2 timer (uten å gjøre noen ting).

 

En kompis av meg kjøpte nettoppp cl56 og den virker bedre enn G556E'en..

Lenke til kommentar

Ville ha gått for cl56. Lang batteritid, bra ytelse, bra design og ikke minst utrolig lydløs. Det eneste jeg kan finne å sette fingen på er litt støy/vibrering når du starter cd/dvd. Ellers er den utrolig godt sammenskrudd, noe som er viktig for kvalitetfølelsen....Er superfornøyd med min cl56.

 

5400rmp helst 7200rmp, dvd brenner og 1024ram må du jo bare ha når du først skal fleske til med ny maskin. Du vil trege senere vis ikke....

Lenke til kommentar
Hadde samme problemet med å velge, men valget ble Zepto 4200, fikk den etter 3 dager. Og er fornøyd med det. Hentet den idag. Og instalerer nå windows på den.

Takker!

 

Kjøpte du med eller uten Windows? Lurer på om de installerer win hvis jeg kjøper det, eller om jeg får med cd.

 

Hvor mye ble porto/oppkrav fra Zepto? Er det god innfallsvinkel på skjermen til Znote?

Lenke til kommentar
Hadde samme problemet med å velge, men valget ble Zepto 4200, fikk den etter 3 dager. Og er fornøyd med det. Hentet den idag. Og instalerer nå windows på den.

Takker!

 

Kjøpte du med eller uten Windows? Lurer på om de installerer win hvis jeg kjøper det, eller om jeg får med cd.

 

Hvor mye ble porto/oppkrav fra Zepto? Er det god innfallsvinkel på skjermen til Znote?

Innfallsvinkelen er ikke av den beste. Ingen LCD skjermer har noe god innfallsvinkel. Blir en vanesak.....Vil tro at de innstallerer windows, om ikke så fikser du dette raskt selv. Du kan uansett bare ringe/maile ordren å spesfisere at du skal ha det installert. Garantert at de ikke tar betaling for dette...

Lenke til kommentar

skruene har begynt å løsne på min g556e. jeg må med jevne mellomrom stramme de.

 

i tillegg får touchpad-en anfall som kan minne om epilepsi, musepekeren går i alle retninger...

 

støynivået er akseptabelt, og batteriet klarer 2,5 til 3 timer ca. avhengig av bruk.

 

den knirker endel og virker ikke særlig solid. ytelsen og utseende er vel det eneste jeg ikke kan finne noe negativt om. skjermen er heller ikke helt super.

Lenke til kommentar

Det ser ut som de fleste synes cl56 er av bedre kvalitet altså?!

 

Jeg ønsker gjerne å få det installert, men jeg ønsker også få med cd så jeg kan re-installere etter f.eks formattering. På gamle Compaq-en var det ferdig installert og recovery disc fulgte med, men synes det er mer betryggende å ha selve programvaren hvis problemer med pcen!

Lenke til kommentar
Det ser ut som de fleste synes cl56 er av bedre kvalitet altså?!

 

Jeg ønsker gjerne å få det installert, men jeg ønsker også få med cd så jeg kan re-installere etter f.eks formattering. På gamle Compaq-en var det ferdig installert og recovery disc fulgte med, men synes det er mer betryggende å ha selve programvaren hvis problemer med pcen!

så klart får du cd med i tillegg...opprativsystemet blir ikke preinstallert slik at du kun kan bruke recovery cd...

Endret av kenthlar
Lenke til kommentar

Hei. Jeg bestillte G556 fra Multicom, men ombestemte meg på 5minutter. Fant ut at den kun hadde 2 USB portet + at jeg leste HW sin anmeldelse av den (leste også DinSide sin). Bestillte heller CL56 Pro fra Multicom og kan helt trygt anbefale den. Ser at de ikke har noe kraftig CL56 inne for tiden, men bare noen uker tilbake var det akkurat det samme. Vist du venter eller sender en mail så kan du være heldig.

 

Lykke til.

 

PS. Muticom svarte på en halv time på mail til meg, BRA :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...