Stian89 Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 bruker <span> for å show and hide block med css når musen holdes over et element. ta en titt her så skjønner du hva jeg mener.. hold musen over en av linkene i arkivet... I IE popper det opp en fin og ren boks med en kort forklaring på hva linken inneholder, mens i Opera popper enten alle boksene opp samtidig, ellers popper ingen av dem opp. Noen som har peiling på dette, hadde vært SUPERT å fått fiksa, takker for alle bidrag uans, her er css'en min som liksom skal ta seg av popup boksen...noe jeg kan gjøre her for at det skal bli bra? a span {display: none;}.txtbox_steel :hover span {display: block; position: absolute; width: 200px; color: green; background: url(http://www.home.no/skar14/bilder/steel.jpg); border: 2px outset white; font-size: 13;} Håper noen veit hva som skjer her, jeg fatter iallfall ikke hva som foregår... Lenke til kommentar
joffar Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Tror det skal hjelpe en del dersom du lukker alle <a elementene dine.... med en </a>etter </span> Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 1. Når du skal angi kun et bakgrunnsbilde, bruk bakground-image isteden for bakground. 2. Du har glemt å angi størrelse-enhet for font-size... det står bare 13. Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 1. Når du skal angi kun et bakgrunnsbilde, bruk bakground-image isteden for bakground. why? Men over til det jeg egentlig skulle si: Det går ganske kraftig ut over navigeringen at boksen dukker opp over de andre linkene. Jeg startet på toppen, men kom liksom ikke lenger enn den øverste linken, siden boksen dekket restn. Vurdert å plassere den et annet sted, som f.eks. høyresiden? Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 why? "background" er en fellesnevner som "font". De er laget for at man skal slippe slik kode: background-attachment: fixed; background-image: url(/bilder/volleyball_04/gfx/pat_bg.jpg); background-repeat: no-repeat; background-position: right bottom; Men, dersom man kun angir én ting, så skal ikke fellesnevneren brukes. (Gjelder ikke for margin, padding ++). Jeg er sikker på at det stod i spesifikasjonene et sted... Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Men, dersom man kun angir én ting, så skal ikke fellesnevneren brukes. (Gjelder ikke for margin, padding ++). Jeg er sikker på at det stod i spesifikasjonene et sted... Shorthand er helt OK å bruke, uansett hvor mange egenskaper man angir. Endret 11. januar 2005 av SirIce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå