Gå til innhold

Spørsmål om korrosjon og tips om blokker til 939

Anbefalte innlegg

Heisann, er ganske ny på dette vannkjølingsgreiene, og etter å ha lest ganske mye rundt her lurer jeg på om kanskje jeg kan ha blandet litt metaller jeg ikke burde blandet... Her er det jeg bruker:

Tank (er litt metall i bunnen der): Standard vanntank

Raddis: AC EVO 240

CPU: Swiftech 6000A

GPU: AC X800

(bruker også for det meste forniklede slangenippler)

1. Skaper jeg en kollisjon av metaller her?

2. Vil det holde med vanlig ACfluid for å unngå korrosjon?

3. Trenger jeg noe algdrepende middel så lenge jeg bruker destillert vann (hva er konsentrasjonen frostvæske i så tilfelle)?

4. Jeg skal snart bytte til et 939 system, noen anbefalinger på blokk til CPU og NB?

5. En annen ting er at jeg nå opplever temperaturer oppmot 50c på CPU, er dette vanlig med den overklokken jeg har, og den volten som jeg leverer? (se sig for detaljer)

Takker for alle svar :)

EDIT: Spørsmålene i tråden ble litt for vikende til å gi en god tittel... men prøvde iallefall...

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. ja det skaper en kollisjon av metaller her.

2. ja det vil holde å bruke acfluid...bare pass på å bruk riktig mengde... bedre med for mye enn for lite mener jeg da...selvom det sikkert "såvidt" går utover kjølingen....men 00.1 c ofrer man vel for et rent system? ;)

3. har aldri hatt noe problem med alger eller noe form for dritt så lenge jeg har brukt acfluid.. så jeg er ganske sikker at hjelper mot alger i tillegg till korrosjon, ellers hadde nok neppe systemet mitt vært så rent....

4. har hørt mye fint om det blokka du har bilde av der...så den hadde ikke vært så dum tror jeg...

5. vet egentlig ikke jeg, men jeg har selv ofte vært oppi 50 grader, kjører prime nå...viser 48 c.... kjører cpu volt på 1.825 for øyeblikket 2315 mhz på cpu, amd2500+...

men bruker bare en 120 mm vifte på raddisen (evo360)

håper det hjalp deg litt ;)

lykke til!

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...