Gå til innhold

Spørsmål om "Dune"

Delvis

Anbefalte innlegg

for noen som kjenner den filmen; Hva er det egentlig som skjer der den svevende baronen svever bort til en fange eller hva det er de kommer inn med? Det ser ut som han drar ut en propp på brystet og så er det noe som skvetter (blod..?) men vi får ikke sett orndtlig.. :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir som å skulle gjort Lord of the Rings skvisa inn i 1,5 times format. Helt umulig å få med alt som fansen vil ha med. Og av en eller anna grunn klarte jeg kun å tenke "Dale Cooper" hver gang Paul atreides kom i bildet. Også Sting innsmurt i olje..Hmm :ermm:

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Det er ikke Lynch sin feil at Dune filmen ble så ille. Det var folkene i filmselskapet som nærmest tvang ham til å klippe filmen så mye at historien ble usammenhengende og bare suser av gårde. I virkeligheten skulle filmen vært mye lengre og dyptgående.

Jeg syns lyd-våpnene var litt kule jeg :)

Men som sagt...Lynch fikk egentlig aldri realisert sin visjon av Dune. Filmen kunne ha blitt et mesterverk men endte opp som makkverk pga. press fra filmselskapet som ikke ville ha noe artsy-fartsy greier.

Lenke til kommentar

Litt merkelig at en Directors Cut av filmen ikke har kommet, man skulle jo tro de tar vare på det meste av scener som har blitt kuttet vekk med tanke på dvd-utgivelser? Det hadde vært spennende å se filmen slik Lynch selv så den for seg..

Lenke til kommentar

viss dere ikke har lest bøkene så må dere bare gjøre det altså... Beste bøkene jeg noen sinne har lest, spesialt 1., 5., og 6. boka var bra... 1.serien får fram historien veldi bra, men da jeg så children of dune (2. og 3. boka) ble jeg veldig skuffet, historien er dårli fortalt og hvis en ikke har lest bøkene ser jeg for meg at det kan være vanskeli å få meg seg storyen...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...