Lurifaksen Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Synes dere jobber på en litt merkelig måte med forumet. Nå i det siste har dere jo stengt tråder i bøtter og spann. hvis vi går inn i en kategori, er en fjerdedel av trådene som vises stengte! synes dere overdriver litt! sånn som http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=35652&forum=25&replies=10]denne mener jeg er veldig unødvendig å stenge. den er postet i "annet om data" og handler om data, og det er nyttige ting som diskuteres (forsikring bla.). En annen ting: Hvorfor gjør dere ikke som dere selv sier? (dvs skriver): Quote: Feilpostede meldinger kan bli slettet eller flyttet uten forvarsel hvorfor ikke bare slette feilpostede meldinger? det er jo den eneste måten folk kan lære på! da må de skrive hele innlegget på nytt, og det er dritkjedelig, og derfor er de veldig nøye neste gang! slett poster som er "åpenbart" feilpostet! eventuelt steng de som er "litt på kanten". Lenke til kommentar
EC Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Det beste er å stenge postene, for da oppdager brukerne at vi reagerer mot slikt - og det blir ikke roping om at forumet ikke fungerer "fordi jeg finner ikke posten min". "Feilpostede meldinger kan bli slettet eller flyttet uten forvarsel" Stikkordene er _kan_ og _eller_. Begrunnelse over. Tråden du refererer til ble stengt pga. at den utviklet seg til småpludring. Det hører hjemme under off - topic. Håper det ble litt klarere nå? Takk for tilbakemeldingen. Med vennlig hilsen yummy, moderator. Lenke til kommentar
AssChaser Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Liksom yummy, banne meg hjelper ikke. Er ikke værden undergang. kan registrere mange brukernavn. Dere opperere på dette forumet helt feil. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 ja denne reagerte jeg også på.. småprat? i disse tordenværstider er det vel et aktuelt tema? og det var ikke store "småpraten" i den tråden? Er det dette du mener? Quote: Det var skumelt i Trondheim oxo, men det ser ut til å klarne her nå... /steinih Jeg hadde sett frem til en diskusjon ang overspenningsvern og hva folk gjør for å beskytte seg under tordenvær, men diskusjonen ble det tydeligvis satt en tverr stopper for....... Lenke til kommentar
AssChaser Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Håper ikke det kommer hit til AAlesund =) Lenke til kommentar
AssChaser Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Glemte og spør om det, gikk uværet nordover? Lenke til kommentar
EC Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Det var nå ikke jeg som stengte den, da. Jeg uttalte meg generelt, så ikke bland meg inn i det mer enn akkurat det. -yummy- Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 02:31, yummy skrev:Det var nå ikke jeg som stengte den, da. Jeg uttalte meg generelt, så ikke bland meg inn i det mer enn akkurat det.-yummy- Er du i tvil over at det var riktig at posten ble stengt heller si det enn å "fraskrive" deg ansvar. Du har stått i bresjen og stengt mange poster de siste dagene. (Ja jeg vet du ikke stengte denne) Ta det opp med SirGarte eller hvadetnåhanheter :smile: Quote: Håper ikke det kommer hit til AAlesund =)Glemte og spør om det, gikk uværet nordover? -Asschaser Dette er småprat og er helt off-topic. Også grunnen til at SirGarte (ja hva er det nå han heter? :smile:) stengte posten til å begynne med. Jeg vil diskutere grunnen til posten ble stengt og ikke selve posten. (Før den evnt blir åpnet igjen). Ta det til etteretning. (den var til asschaser) Edit: skriveleif _________________ <C:>Dos <C:>Dosrun <C:>Run Dos Run !! [ Denne Melding var redigert av: aurstad på 2002-06-12 03:12 ] Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 HEI! Merker selv at noen tråder ikke er såå gale at de må stenges. men egentlig er det feil i topic valgene som finnes her! Er det ikke sånt at hvis man lager en tråd under "søppel" eller "off topic" så kommer den ikke opp på hovedsiden? da kan jeg skjønne at noen feil poster med vilje. Dessuten burde det være langt flere topics siden HW.no forum er siden's viktigste del etter mine øyner. Selv har eg satt HW.no som startside. For å si det sånn at hvis dere hadde fjernet FORUMET så hadde folk nesten aldri kommet inn på WH.no Eller tar eg feil? Forresten har eg feil postet noen gang? eg er nøye hver gang eg lager tråder men kan være eg har bommet en gang eller to. Takk Lenke til kommentar
EC Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Aurstad: Dersom du leser mitt innlegg i lys av det som startet tråden, ser du at jeg svarer helt generelt. Jeg tar ikke ansvar for at Sirthage stengte tråden, og har ingen meninger om akkurat det. Jeg svarte på et innlegg som moderator. Jeg ønsker ikke å bli dratt inn i denne diskusjonen utover de generelle svarene jeg gav. Jeg stengte ikke tråden, jeg kommenterte et innlegg. Jeg står for mine egne handlinger som moderator, Sirthage står for sine. Jeg sier ikke på noen måte noe om det var korrekt eller feil å stenge tråden, og jeg undergraver ikke Sirthage på noen måte. Lettere å forstå meg nå ? :smile: Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 flere nattravner her ser jeg :smile: Quote: Tråden du refererer til ble stengt pga. at den utviklet seg til småpludring. Det hører hjemme under off - topic. yummy Postet: 2002-06-12 04:15 ID: 10 Dette er ikke helt generelt i mine øyne, men nok flisespikking/kverulering. Det jeg vil vite, også gjerne andre brukeres meninger, hvorvidt 1 kanskje 2 poster som var litt off-topic kan kvalifisere til "småpludring" og dermed stenging av en i utgangspunktet interessangt og nytting post??? Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 er litt enig i at den var på kanten (sender privat melding). btw, yummy og aurstad: SirHartge dvs: S i r H a r t g e :razz: Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 den tråden (om tordenværet osv.) har jo ingenting med data å gjøre i det hele tatt. passer under off topic Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-11 23:44, GeeZuZz skrev:Nå i det siste har dere jo stengt tråder i bøtter og spann. YEp, er ikke vår "feil". Den tråden var på kanten da den ble starte. Ikke alle gidder å høre om de lyner eller tordner her og der i norge. Vi klarer fint å se ut eller se på værmeldingene Hadde alle skulle startet en tråd om hver gang det tordnet og lynte, så hadde det blitt mye off topic og småprat. Tråden ble også stengt på grunnlag av at det ble mye småprat i tråden. Småprat, eller svada kan som sagt legges off topic. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 huum, ser at tråden ble åpnet likevel.. fint at d nytter å "klage" :smile: Takker Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Og hvis alle ignorerer AssChaser, så går nok han også lei skal dere se.. Ass: Trenger ikke svare denne meldingen da du følgelig vil bli ignorert. _________________ tsk, tsk... [ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-06-12 15:36 ] Lenke til kommentar
Dreiphus Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Det stenges og åpnes tråder hele tiden for tiden. Der er "heilt på tryne". Den må tilknyttes overmoderatorer som modererer moderatorene. Selv ikke de som forsvarer moderatorene, - kan forsvare denne praksis. Når forumets moderatorer har erfart at de må åpne en allerede stengt trå, - må de ta selvkritikk og slutte med det! Så - stå på, - fortsett med å stenge an mass, - eller bruk fornuften først. IKKE FREM OG TILBAKE MERE NÅ DA. - Dere surrer rundt på jordet som noen syke kuer. Og etter så mange kuvendinger på få dager må det være skrapesyke dere lider av, og ikke vanlige kuvendiger, tror nå jeg. Og det er fortsatt moderatorer her jeg snakker om. Har de lært å skamme seg? Lenke til kommentar
Dreiphus Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Og siste spørsmål til moderatorene i denne omgang: Er det feil posting og feil i forhold til regelverket som er den viktigste grunnen til å stenge en post, - eller er det når det kommer konstruktiv kritikk av moderatorene? Kritikk mot moderatorene later til å være sikreste grunn til stenging av poster og utestenging! Og hvor er rølle? Utestengt for alltid på grunn av hva? Og når blir Dreiphus utestengt, - det kommer kritiske spørsmål her! - ? Jeg sier som rølle, - Stå på. Ikke gi dere! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Nå er jeg LEI og LEI av sytinga. Nå er det tom galt at man åpner en tråd pga av det var ønske om det. Nå må dere snart bruke energien på å gjøre forumet til en bedre plass. Det er _ikke_ oss moderatorer som kan gjøre det, men DERE. I stedet for å klage på oss, så kan dere selv ta dere i nakken og hjelpe de som trenger det. Da innregnet å veilede dem til å bruke forumet fornuftig. Nå skal jeg UT i sommerværet, for nå ble jeg litt oppskaket av å sitte å lese all den sytinga som gjentar seg av noen personer. Håper de som føler seg truffet roer seg litt ned, (slik som meg:) ) og bruker forumet til det som det er laget for. HARDWARE og diskusjon rundt HARDWARE. /me signing off Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg