Gå til innhold

Har nettopp sett Donnie Darko..

Hidden

Anbefalte innlegg

Det lå noe skummelt i posten i dag. The Stand og Donnie Darko :D Jeg hadde ikke engang hørt om sistnevnte før jeg så den med en bra prislapp og 3D cover. Filmer som kommer med 3D cover, director's cut og 2 disc edition må man jo seff ha.

Filmen er 2 timer lang, og den første timen tenkte jeg stort sett "WTF..??", så løsnet det etterhvert. Jeg er ennå ikke sikker på om jeg liker den eller ikke.. og akkurat det synes jeg er gørrkult, for da ender det gjerne med at jeg elsker den etter et par titter til :!: Den er mystisk nok i lange baner, og akkurat det liker jeg svært godt. Rimelig gode skuespillere og mange kjente fjes. Jeg ble aldri klok på hovedkarakteren, og det er vel heller ikke meningen.

Jeg lurer på hva andre synes om den. Ikke kom med spoilere, da jeg ikke har hintet om det i tittelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er kanskje en av de mest fantastiske filmene jeg har sett, jeg simpelten elsker den typen filmer. Den avslører aldri noe helt konkret, man må alltid tenke seg frem til hvordan ting henger sammen. Få ting blir fremlagt i klartekst. Den tar også opp et spennede tema som tidsreise og fordyper seg litt i div teorier rundt det. En får også et fasinerende innblikk i en _noe_ forstyrret ung manns sinn, og store deler av filmen omhandler hans forhold til fantasivennen Fred. Man vet aldri om han faktisk eksisterer, eller om de dystre spådommer han kommer med vil gå i oppfyllelse. I tillegg har den et fyldig innhold av familiedrama, forelskelse, overnaturlige elementer osv. uten at den faller i noen klisjefeller. For ikke å snakke om musikken. Får du ikke klump i halsen når Mad World med Michael Andrews kommer på slutten så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

favoritt filmen min! :)

så den første gang på en liten kino under en filmfestival i australia for et par år siden, dro rett hjem og lastet den ned og så den på nytt igjen etterpå! herlig stemning i filmen.

har faktisk ikke sett directors cut versjonen, men må kanskje skaffe meg den.

anbefaler alle som har sett filmen og titte på hjemmesiden, www.donniedarko.com

Lenke til kommentar

jeg kjenner igjen navnet, men vet ingen ting om filmen...

søkte på imdb, der har den fått 8.3.. søkte på play, og de har den limited 3d edition til £9...

og da fikk jeg også lyst på den, pga 3d coveret.. skal nok bestille den når jeg får lønning :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...